PWA kanaal Ter Apel

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Yep » 02 Jul 2017, 21:01

Roelof schreef:Het zou wel stoer zijn als je met 4,65 M de sluis bij het veenpark passeert.
Grote kans dat je het breedste schip ooit bent............. 8-) 8-) 8-)

Groet,
Roelof


Haha, mooi idee inderdaad.
Het wordt over het Noorden heen en over de Zuidroute terug.
Nu nog even kauwen over de Noord route daar hier meerdere mogelijkheden zijn.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Roelof » 02 Jul 2017, 21:39

Als je bij Delfzijl naar buiten wilt en haast hebt kun je via het Eemskanaal, saai maar snel.
Wil je het iets rustiger aandoen zou ik bij Groningen zsm het Damsterdiep in gaan, een "Groninger sleutel" ophalen voor de bruggen en bij Appingedam terug gaan naar het Eemskanaal en de sluizen in Delfzijl (heb diepgang en doorvaart maten niet bekeken).
Er zijn meer leuke omwegen, afhankelijk hoeveel tijd je hebt.

Ik weet natuurlijk niet welke route en datum je kiest maar als je via het Eemskanaal gaat rond /op 21 Juli moet je (mogelijk) rekening houden met 2 slepen van zeeschepen, dat zou vertraging kunnen geven.

Noord Duitsland vanaf Delfzijl schijnt ook leuk / mooi te zijn met diverse pittoreske plaatsjes waar je doorheen komt.
Plaats je ook een reisverslag?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Yep » 03 Jul 2017, 11:19

He Roelof,

Dank!
Ik kom er uit.
In Noord Duitsland hebben we verschillende opties en inderdaad ook in Groningen.
Even studeren op de kaarten de komende dagen.

Groet,

Yep
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jul 2017, 18:43

Roelof schreef:Wil je het iets rustiger aandoen zou ik bij Groningen zsm het Damsterdiep in gaan, een "Groninger sleutel" ophalen voor de bruggen en bij Appingedam terug gaan naar het Eemskanaal en de sluizen in Delfzijl (heb diepgang en doorvaart maten niet bekeken).

Dat gaat niet lukken voor hem denk ik.
Doorvaarthoogte bij de J.B.Bronssluis naar het Damsterdiep is 2meter80.
En dan heb je nog 2 vaste bruggen,eentje bij Garmerwolde aan de oostzijde(weg naar vuilwaterverwerking) en eentje bij de camping bij de kruising Damsterdiep/Westerwijtwerdermaar,allebeide een doorvaarthoogte van 2meter50.
Praktische infofolder voor het varen in Noorden-Groningen:
https://www.provinciegroningen.nl/filea ... t-2017.pdf

En i.v.m. een defect aan de brug bij Ten Boer,dient men 24 uur van te voren aan te vragen voor een doorvaart.Deze wordt dan bediend tussen 10 en 15 uur(ambtenarentijd). :(
https://www.noorderzijlvest.nl/ons-werk ... remmingen/
Noordvaarder
 

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Roelof » 03 Jul 2017, 20:17

Indien je van plan bent om op 20 Juli of 24 Juli vanaf Groningen via het Eemskanaal naar Delfzijl wilt, houdt dan rekening met vertraging.
Op beide dagen wordt een zeeschip naar Delfzijl gesleept, dat gaat vrij langzaam.
Normaal gesproken is de sleep om ca 08.30 uur bij het Eemskanaal in Groningen en tegen ca 15.00 uur in Delfzijl.


Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: PWA kanaal Ter Apel

Berichtdoor Yep » 04 Jul 2017, 15:34

Allemaal dank voor de tips!!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten