Rondje Nederland of richting Frankrijk

Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor bassie77 » 02 Mei 2017, 21:00

Hoi,

afgelopen jaar heb ik vanuit ligplaats Herten via Mook, AR kanaal, Loosdrechtse plassen, Muiden, Lelystad, oversteek Ijsselmeer, Enkhuizen, Volendam, Tiel een mooi rondje Nederland gemaakt. We hebben veel plezier gehad. Deze trip hebben we in circa 2 weken voltooid. Dit jaar hebben we 4 weken de tijd. We kunnen nu de route uitbreiden met Friesland en/of Zeeland. Echter trekt Frankrijk ook. Vraagstukken die ik echter bij Frankrijk heb zijn verkrijgbaarheid van Diesel, havenvoorzieningen (ik heb (nog) geen douche aan boord en doorvaarthoogte. (3,30meter).

Wat zouden jullie doen?

groet Bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Mei 2017, 21:50

Een beetje lastige vragen, want eea is afhankelijk waar je in F naar toe wilt.

Wij zijn 10 jaar geleden een stuk de Maas op gegaan en kan me niet herinneren dat we problemen hadden met douches, maar verwacht niet het niveau van NL.
Doorvaarthoogte Maas wordt op 3.50 gesteld
Diesel: Tja, hoe vaak moet je bunkeren? Elke dag? Om de dag?

Kijk eens op www.water-ways.net, hier staan oa de doorvaarthoogten.
Verder de kaarten van VNF, hier staan alle voorzieningen op
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor bassie77 » 02 Mei 2017, 23:25

Hey Rob,

dank je voor je reactie. Ik weet nog niet welke route exact. Ik ben in een dag of 2 bij Namen en vandaar naar het zuiden. Ik moet om de 50-60 uur tanken en dan heb ik nog reserve maar dat vind ik een prettig idee :)

Ik ben gewoon benieuwd of er een mooie route is die in 4 weken te bevaren valt met ook een aantal rustmomenten. Ik vaar graag lange dagen dus dat hoeft geen probleem te zijn.

groet bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor R.C.Grootveld » 03 Mei 2017, 10:51

Met een actieradius van 50-60 uur hoef je denk ik geen problemen te verwachten; maar zeker weten doe ik het niet.
Met 800L hoef ik niet zo vaak te tanken, dus let ik daar niet zo veel op...

Voor de rest:
Tja, lange dagen mag dan geen probleem zijn, echt opschieten doet het daar niet met al die sluizen.
En waar je in NL ruwweg 7-20 bediening hebt, ligt dat daar toch wel wat minder gunstig.

Wij hadden destijds het rondje Maar-Moezel-Rijn gepland voor 5 weken vanuit Friesland, met een ritme van 2 dagen varen, 1 dag liggen en ca 6 uur/dag.
Is uiteindelijk niet gelukt agv geblokkeerde sluis in Charleville
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor Wolf1 » 03 Mei 2017, 14:26

4 weken, waarom dan gelijk Frankrijk, heb het zelfs in 2 dagen gevaren, Tholen/Bassin rond, maar voor vakantie ?
Wat vind je om te beginnen van een rondje Belgie ?
Antwerpen, Dendermonde, de Dender, Canaal du centre, Scheepslift Strépy-Thieu oud en nieuw, hellendvlak van Ronquieres, Brussel, Nete, Albertkanaal, Herentals/Bochelt !
Kan je op je gemak doen en ben je te snel kan je ook nog over Namen terug mogelijkheden ten over.
Doe zelf dit jaar het Spierkanaal, hebben we nog nooit gevaren, ga je een heel klein stukje door Frankrijk maar kom ik ook weer op het Canaal du Centre uit, maar daar kan ik je nog niets over vertellen.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor pleysant » 03 Mei 2017, 20:37

Wij gaan over een week ongeveer naar France,
maar trekken hier wel de tijd voor uit,
4 weken France is volgens mij niet zo leuk maar alleen maar werken en niet genieten.

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor Popeye » 04 Mei 2017, 15:18

pleysant schreef:4 weken France is volgens mij niet zo leuk maar alleen maar werken en niet genieten.

In 2007 heb ik het rondje Maas Moezel Rijn vanuit Hoogeveen wel in 4 weken gedaan. Het waren vaak wel lange dagen, maar voor mij is dat geen werken, maar lange dagen genieten. Ik had de keus, in 4 weken, of niet naar Frankrijk. Voor mij is die keus niet moeilijk. Wanneer ik ga fietsen, ga ik trouwens ook voor het fietsen en de natuur, en niet voor het (verplichte) terrasje. Ik weet niet wat het verbruik is van je diesel, maar met een paar jerrycans van 20 liter heb je zo een extra voorraad diesel, en met een winkelwagentje kun je dan ook makkelijk bij een in de buurt van het water staande supermarkt met bijbehorend tankstation goedkoop tanken. Niet wachten tot de tank zowat leeg s, maar tanken wanneer het kan! Even internet/googlemaps/streetview gebruiken, of lees mijn verslagen! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor pleysant » 04 Mei 2017, 22:25

niet wat het verbruik is van je diesel, maar met een paar jerrycans van 20 liter heb je zo een extra voorraad diesel, en met een winkelwagentje kun je dan ook makkelijk bij een in de buurt van het water staande supermarkt met bijbehorend tankstation goedkoop tanken.
Bijvoorbeeld in Revin (gezellige mensen daar en mooi met bloemen pracht)
Leuk verhaaltje:ben met een boodschappenkarretje aan het tanken,en daar vraagt een Engelsman mij,hoe duur het is,hierop zeg ik 50 euro cent ik bedoel natuurlijk het karretje,
maar hij dacht de diesel en kreeg grote ogen.

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Mei 2017, 16:27

pleysant schreef:Bijvoorbeeld in Revin (gezellige mensen daar en mooi met bloemen pracht)

Bedoel je deze entourage soms :D
Afbeelding
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Rondje Nederland of richting Frankrijk

Berichtdoor pleysant » 05 Mei 2017, 20:17

Is daar erg stil op het moment dat jij daar was of is ,
is de jeu de boule baan er nog?
Ben vanavond voor het eerst weer aan boord,en gaan over een tijdje die richting uit.

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten