Tochtje Waddenzee, iemand ?

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Mopolcamper » 27 Okt 2016, 13:15

Bericht weggehaald want dubbel geplaatst, sorry.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Marie Christina » 27 Okt 2016, 13:21

Mopolcamper schreef:€ 7,50 per meter klopt niet,.

Ik zei dan ook "ik meen ;)
Maar zo heel veel zat ik er (helaas) nou ook weer niet naast.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Okt 2016, 13:36

Mopolcamper schreef:Wij betaalden dit jaar voor 8,45 m. incl toeristenbelasting zo'n 25,-- euro per nacht.

Dat is dan ook nog genoeg,want als ik het een beetje doorreken met 8,5 lang keer pakweg 3 meter breed, zit ik op 25,5 m2 keer 61 cent is 15,55.
Als je dan 25 euro betaald voor 1 nacht,betaal je dus voor 3 personen TB.
Hier de tarieven van Schiermonnikoog in 2016.
http://waddenhavenschiermonnikoog.nl/tarieven/
Noordvaarder
 

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Vronsky » 27 Okt 2016, 15:19

BIERKRATJES ! Wat een giller, geweldig.
Zo'n klein bootje is inderdaad meestal wel ergens bij te proppen, maar verblijf in een (over)volle haven is vaak nog erger dan de camping in het hoogseizoen...
Daarom altijd zinvol om een alternatief achter de hand te hebben, en wat extra bier-ballast is uiteraard geen straf :lol:

THANKS,
V.


Mopolcamper schreef:Tja, dat dacht ik al. Dit bootje kan droogvallen zonder wadpoten, valt hooguit een beetje scheef. Dat gebeurt overigens met wadpoten ook wel vaak. Als je de meest goedkope oplossing wilt is een alternatief van twee bierkratjes aan een touw, dat je bij voldoende water rustig op de plaats brengt, dus aan weerszijden van de kiel, een simpel alternatief. Overigens, ook in het hoogseizoen is er in de havens voor een bootje van deze afmetingen nog wel plaats en daarnaast, het aantal plaatsen waar je in de buurt van de eilanden nog mag droogvallen is de afgelopen jaren sterk beperkt.
Vronsky
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 Jan 2016, 10:42
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Vronsky » 27 Okt 2016, 15:22

Mopolcamper schreef:Ik ben er ieder jaar in mei/juni en september te vinden. Dan altijd plexat. Hier haal je de actuele beschikbaarheid van ligplaatsen op de Nederlandse eilanden: http://www.waddenhavens.nl/
Overigens bedenk ik me net: juni Terschelling wel een aantal dagen druk wegens Oerol en september Vlieland idem wegens Into the great wide open.


Als 't doorgaat, zal t in augustus zijn: :cry: Bouwvak-periode in het Zuiden....
Vronsky
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 Jan 2016, 10:42
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor pascall » 27 Okt 2016, 17:39

Vlieland heb je als motorboot in de topmaanden geen last als je niet hoger bent dan 6.00 meter.

mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor pascall » 27 Okt 2016, 17:42

Droogvallen zonder scheef te vallen, als je eenmaal vast ligt, even flink achteruit draaien, en hij blijft mooi recht op staan.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Vronsky » 15 Dec 2016, 15:58

Hallo Mopolcamper,
Ik ontdek nog een andere, recentere publicatie, die als 'standaard werk' wordt aangeduid >

Handboek varen op de Waddenzee - Auteur: Marianne van der Linden
https://www.bol.com/nl/p/handboek-varen-op-de-waddenzee/9200000011254882/

Voorkeur ??

Thanks,
V.




Mopolcamper schreef:Hier ook Wadvaarder, jaarlijks sedert 1972.
Kaarten die je nodig voor het Nederlandse Wad hebt zijn Waddenzee West- en Oostblad, ieder jaar de nieuwste uitgave! Wil je ook naar het Duitse en Deense Wad dan heb je daar ook weer kaarten voor. Als je daar naar toe wil kan ik je de nummers wel geven. Daarnaast getijtafels en stroomtabellen.
Aan boord in je bibliotheek het boek Vaarwijzer voor de Waddenzee, schrijver Heuff, geeft een goede beschrijving van alle te maken tochten.
Wat wil je weten over droogvallen met wadpoten?, ook vele jaren ervaring mee.
Vronsky
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 Jan 2016, 10:42
ligplaats:
info:

Re: Tochtje Waddenzee, iemand ?

Berichtdoor Mopolcamper » 15 Dec 2016, 16:33

Boek van Marianne ken ik niet. Wel heb ik een aantal jaren geleden een reeks artikelen van haar hand gelezen in de Spiegel der Zeilvaart. Dat heeft op mij geen verpletterende indruk gemaakt. Ik heb me ruim 40 jaar kunnen redden met Heuff. Vooral ook omdat daar alle tochten vrij minutieus worden beschreven. Hoe dat zit in Marianne 's boek weet ik dus niet.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten