Ligplaatsen Biesbosch

Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor elrenegado » 16 Jul 2016, 20:40

Volgende week begint de eerste vaarvakantie van seizoen 2016 (eind augustus de 2de)
We willen dit x ook de biesbosch aandoen, en hebben daar met vrienden afgesproken.
Echter omdat er een hond en baby aan boord is moet ik wel de wal op kunnen, wat ik weet van de biesbosch is dat het getijde water is.
Wie kan mij plaatsen aanwijzen waar een steiger of andere voorziening is om aan wal te komen, buiten de jachthavens om.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor stefan » 17 Jul 2016, 08:47

Aakvlaai op veel plekken, gat vd Plomp en gat vd kerksloot hebben allemaal steigertjes met wal verbinding.

In het hoogseizoen, nu dus, in gat vd plomp wel vaker mensen met grote stereo sets en veel bier.

Getij verschil is rond de 30 cm bij normale water afvoer. Als je landvasten wat langer maakt, op een punt verder vd boot vandaan dus, kun je al veel verschil opvangen.

Ik vind het een mooi gebied en kom er erg graag met name in voor en na seizoen heel veel rust en veel beestjes etc.
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor Boekanier » 17 Jul 2016, 18:07

Hoi,

Sliedrechtse of Brabantse Biesbosch? sliedrechtse is onze achtertuin, Brabantse is op een uur varen. Aakvlaai inderdaad in de Brabantse.. We zijn net thuis van een weekend daar. Alle eilandjes daar zijn strand aan de ene kant, steiger aan de andere. Veel dazen e.d. momenteel, dus echt op het eiland vertoeven is niet te doen.. Even de hond uitlaten of snel naar het strand lopen echter wel. Momenteel stinkt het water erg vonden wij..

Heel veel mooie plekjes daar en hier dus... Havefun!
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor Blacktoppie » 17 Jul 2016, 19:05

de aakvlaai kan je goed liggen maar vind ik zelf vrij druk, rietplaat heb je ook leuke steigertjes en aan de petrusplaat kan je ook goed liggen/afstappen.
met goed weer stikt het in de biesbos vaak wel van de locals met flinke stereo's en drommediles met 30+ pk, maar vooruit varen doe je samen.

Zet zelf meestal de neus gewoon ergens in de kant. Anker naar achter en touwen met meerpennen naar voren. afstappen met een trappetje of beetje klimmen en kinderen gewoon overgeven.
in het ergste geval lig je met laagwater vast en moet je even wachten tot het wat hoger is om weg te varen.

Heb met mijn vorige boot(zeilboot) wel eens geen rekening met het tij gehouden, toen het water snachts zakte kwam hij op zijn kiel terecht en viel hij om we rolde allebei naar 1 kant, wel knus :lol: :lol: gelukkig geen schade

Afbeelding
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor Boekanier » 18 Jul 2016, 07:35

Pas op rond de Rietplaat! Heel veel zandbanken rond dat gebied..
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor Blacktoppie » 18 Jul 2016, 08:26

Boekanier schreef:Pas op rond de Rietplaat! Heel veel zandbanken rond dat gebied..


sowieso is een goede kaart van de biesbosch aan te raden, er zitten veel ondiepe plekken. ik raak regelmatig de bodem daar(al zoek ik wel altijd de kleine slootjes op :D )
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor quichot » 18 Jul 2016, 10:31

Probleem is de kaart up to date te houden. Veel min of meer zwevende veenplakken verplaatsen zich onder water. Ik heb daar een keer een close encouter of the third kind mee gehad waar mijn drie jaar oude kaart voldoende diepgang aangaf. Maar omdat je daar altijd heel kalm vaart (leest u mee, aso's? ;) ) is het zelden een groot probleem. Dat mooie walletje bij het Gat van Paulus, de doorsteek van de Amer naar Werkendam, is kennelijk opgeheven. De laatste keer dat ik er langskwam waren alle bolders weg.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor elrenegado » 18 Jul 2016, 10:56

nou ik hoef er niet perse in rond te varen,
hebben daar met vrienden afgesproken, dus ergens heen.... en 2 dagen later snel weer weg is voldoende :lol:

sliedrechtse of brabanste maakt mij weinig uit.

ik heb de namen van de locaties genoteerd.... er zal vast wel ergens een plekje te vinden zijn dus...
en die dazen... heb nog anti vliegende beesten spul vanuit spanje.... zeer effectief goedje :lol:
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor stefan » 18 Jul 2016, 13:43

tsja, die waterkaart van de biesbosch is niet echt veel soeps. Ondieptes wel aangegeven maar in real life nergens met prikken oid. Rietplaat is idd erg mooi maar aan de zuidwest kant erg ondiep!
Guido, in het steurgat, bakboord van het eilandje ligt een mooie aanlegplaats, staat ook op de kaart. Wij hebben daar laatst met een 23 meter tjalk prima gelegdn. Mooie wandelingen daar!
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Ligplaatsen Biesbosch

Berichtdoor Linda » 19 Jul 2016, 13:52

Heb je op de waterkaart gekeken of de 'echte' vaarkaart van Nationaal Park De Biesbosch? Kon daar zelf wel nuttige informatie in vinden
Linda
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 06 Jul 2016, 10:47
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten