Reiservaring

Re: Reiservaring

Berichtdoor fia2 » 17 Feb 2012, 23:00

Hoi Pascall

Geniet er van je reisverhalen te lezen, bedankt voor het plaatsen.

Groet Pieter
fia2
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 Jan 2012, 22:49
Woonplaats: Zwijndrecht
ligplaats: Dordrecht Maartensgat
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor gast » 17 Feb 2012, 23:04

De reisverhalen zijn altijd mooi om te lezen, en zoals er staat "verhalen" zo zal de interpetatie ook zijn.
Reacties meestal dus overbodig, dus iedereen schroom aub niet om deze verhalen te blijven posten.
Prachtig leesvoer en de foto's maken het af. (ook de mooie ervaringen van Popeye dus)
gast
 

Re: Reiservaring

Berichtdoor Arthur » 18 Feb 2012, 11:11

Dus @Pascall, dan zien we jou binnenkort in de wateren rond Kreta, even de rijn op, dan RMD kanaal de Donau af tot op de Zwarte zee, de Bosporus op voorbij Istanbul en je bent er (bijna), ankeren doe je hier het zelfde als in Zweden, het heet hier Grieks ankeren ;)
ps. Ik heb een paar jaar geleden een reisbericht gelezen van 2 man die deze tocht gemaakt hebben, ze zijn toen tot Marseille gevaren maar vind het niet meer, misschien dat iemand de link nog weet
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Reiservaring

Berichtdoor sogna mi » 18 Feb 2012, 11:36

Dit is geweldig leuk zulke reizen,.............ik zou willen dat ik de tijd had.....echt superleven
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor pascall » 20 Feb 2012, 08:32

Bejakruiser schreef:Dat je daar een paar jaar op kan teren geloof ik meteen! Maar ik denk dat mijn schip met zijn 10,5 x 3 meter er niet echt geschikt voor is. Vooral de breedte lijkt mij belangrijk op zee. Dus eerst even door sparen vrees ik ;)


Een breed schip hoeft per definitie niet stabieler te zijn, Ik heb op zee liever een schip met een grote diepgang, als een breed schip met weinig diepgang.
Het laatste geld ook voor een Barkas, het is dus ook een echte slingerbak.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor pascall » 20 Feb 2012, 08:41

Popeye schreef:
Bejakruiser schreef:Dat je daar een paar jaar op kan teren geloof ik meteen! Maar ik denk dat mijn schip met zijn 10,5 x 3 meter er niet echt geschikt voor is. Vooral de breedte lijkt mij belangrijk op zee. Dus eerst even door sparen vrees ik ;)


Je kan ook binnendoor naar de Oostzee!

Groet, Jack.


Inderdaad, dan heb je het grootste struikelblok overwonnen, wel even in de gaten houden dat het op de Oostzee ook kan spoken.
Het grote verschil tussen de Noordzee en de Oostzee is, op de Noordzee kunnen flinke golven staan terwijl het al dagen windstil weer is, op de zuidwestelijke Oostzee komt dit eigenlijk nooit voor.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor pascall » 20 Feb 2012, 08:45

Arthur schreef:Dus @Pascall, dan zien we jou binnenkort in de wateren rond Kreta, even de rijn op, dan RMD kanaal de Donau af tot op de Zwarte zee, de Bosporus op voorbij Istanbul en je bent er (bijna), ankeren doe je hier het zelfde als in Zweden, het heet hier Grieks ankeren ;)
ps. Ik heb een paar jaar geleden een reisbericht gelezen van 2 man die deze tocht gemaakt hebben, ze zijn toen tot Marseille gevaren maar vind het niet meer, misschien dat iemand de link nog weet


Mensen, bedankt voor de reacties "Asthur" als het zover is, dan heb je vast wel informatie voor mij, als ik dan via het forum een beroep op je mag doen?

Binnen kort, weer een update.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor buldog » 20 Feb 2012, 11:09

chaea schreef:De reisverhalen zijn altijd mooi om te lezen, en zoals er staat "verhalen" zo zal de interpetatie ook zijn.
Reacties meestal dus overbodig, dus iedereen schroom aub niet om deze verhalen te blijven posten.
Prachtig leesvoer en de foto's maken het af. (ook de mooie ervaringen van Popeye dus)


Bedoel je nu chaea ,dat we op reisverhalen niet mogen reageren?????

Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Reiservaring

Berichtdoor gast » 20 Feb 2012, 11:24

Nee dat bedoel ik beslist niet.
Maar Ts gaf aan dat er geen reacties waren en zich afvroeg of het posten dan wel zin had.
Ja dus ;)
gast
 

Re: Reiservaring

Berichtdoor pascall » 21 Feb 2012, 12:59

Even een omschrijving over het Gotakanaal.

Het kanaal begint een stuk onder Stockholm en loopt tot het Varnemeer, na het meer gaat het kanaal door onder de naam Trollhatenkanaal, om uiteindelijk uit te komen in het Kattegat bij de stad Gotenborg.
De vaarroute bestaat dus uit twee kanalen en vijf meren.
Van oost naar west, eerst het Gotakanaal wat de vijf meren, Roxen, Boren, Vattern, Viken en het Vanern met elkaar verbind.
Het Varernmeer is het grootse van de vijf en meet 140 bij 70kilometer, en ligt 43-8 meter boven de zeespiegel.
Het Vikenmeer ligt op 91.8 meter boven de zeespiegel, dit is het hoogste punt van de vaarroute.
Het Gotakanaal telt 58 sluizen waarvan er 38 naar boven schutten ( van oost naar west) en 20 naar benedenschutten.
Het Trollhattekanaal verbind het Vanernmeer met het Kattegat, en telt 5 sluizen die naar benedenschutten en een hoogte overbruggen van 38.7meter.
De vaarroute is in totaal 402 kilometer lang, en koste 800 gulden voor het Gotakanaal, en 155 gulden voor het Trollhattekanal.
Voor dit geld mag je onbeperkt liggen op de afmeermogelijkheden op de beide kanalen.

Hier een paar foto’s genomen op het kanaal.

Een theehuisje, natuurlijk van hout.

Afbeelding



Een 7 sluizen aaneen.

Afbeelding


Volgende keer, hoe neem je een sluis op het Gotakanaal, dit is een verhaal apart.
Bijvoorbeeld, je krijg stevige handschoenen mee van de kanaalbeheerder.

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten