Vaarroute 2016

Vaarroute 2016

Berichtdoor Ronaldmuzie » 29 Nov 2015, 14:22

Beste allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn afelopen jaar naar limburg gevaren wat ons erg goed is bevallen het enige minpuntje vonden we dat er naar onze mening op de route weinig gezellige kleine dorpjes waren om aan te leggen.

Nou is mijn vraag wij willen koment jaar gaan varen richting friesland/drente of richting amsterdam wie heeft er tips voor ons wat betreft een route waar we met korte vaartijden zeg 2 tot 3 uur per dag van dorpje naar dorp te varen waar nog wat te beleven is

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor Popeye » 29 Nov 2015, 14:35

Ronaldmuzie schreef: wie heeft er tips voor ons wat betreft een route waar we met korte vaartijden zeg 2 tot 3 uur per dag van dorpje naar dorp te varen waar nog wat te beleven is


Waar wat te beleven is? Bedoel je demonstraties oude ambachten, een soort koopgoot, een speeltuin of een aantrekkelijke fietsroute? :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor Ronaldmuzie » 29 Nov 2015, 17:52

@jack,

Ik bedoel meer dorpjes waar nog wat leven winkeltjes jaarmartjes etc. is niet een uitgestorven gat. We blijven graag in de buurt van de boot zijn geen fietsers maar af en toe er eens ff uit door dorpjes wandelen vinden we wel leuk zoals brielle etc.
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor Jan Huibers » 29 Nov 2015, 18:38

Gouda hollandse ijssel naar utrecht, de vecht op en bij muiden eruit, oranjesluizen naar binnen en door amsterdam en dan langs den haag, delft en terug naar rotjeknor
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor elrenegado » 30 Nov 2015, 10:15

Inderdaad, als je aan de west kant van nederland blijft zijn er vele leuke dorpjes om aan te leggen, soms zelfs maar een klein uurtje varen van elkaar.
Denk aan het blauwe hart, aalsmeer, woubrugge, kaag, leiden, alphen, bodegraven, woerden, uithoorn, gouda, oudewater, montfoort etc etc
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor gast » 30 Nov 2015, 17:16

Ik vind het verschrikkelijk om doorheen te varen (omdat het voor geen meter opschiet)
Maar de turfroute is voor velen een aanrader, vanuit Zwartsluis kom je daarna altijd uit op 1 van de Friese meren.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor Popeye » 30 Nov 2015, 23:49

Heeft ook met turf te maken, "de Veenvaart"! (Die brochure krijg je waarschijnlijk wel op een van de sluizen) Ik zelf neem bij TerApel altijd het Ruiten Aa-kanaal. Diepgang maximaal 1 m, kruiphoogte 2.50 m. Kun je eventueel mijn vaarverhalen gebruiken om te kijken waar je liggen wil. Op het Ruiten Aa-kanaal is Sellingen wel gezellig, en daarna krijg je Bourtange. Daarna misschien Bad Nieuwe Schans en Winschoten, of Scheemda.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor stentor950 » 01 Dec 2015, 19:51

chaea schreef:Ik vind het verschrikkelijk om doorheen te varen (omdat het voor geen meter opschiet)
Maar de turfroute is voor velen een aanrader, vanuit Zwartsluis kom je daarna altijd uit op 1 van de Friese meren.


Ja, je moet geen haast hebben. Ik neem zo ruim vakantie dat haast geen reden is om waar dan ook heen te gaan.

Zowel de Turfroute alswel de Veenvaart zijn zeer de moeite waard. Ook hier geldt geen haast. De snelheden liggen daar in het algemeen op 6 km per uur.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor Ronaldmuzie » 01 Dec 2015, 19:55

Bedankt voor de reacties zover.

echt haast hebben we niet de planing is vier weken dan moet je toch wel ergens kunnen komen

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Vaarroute 2016

Berichtdoor gast » 01 Dec 2015, 21:59

stentor950 schreef:
chaea schreef:Ik vind het verschrikkelijk om doorheen te varen (omdat het voor geen meter opschiet)
Maar de turfroute is voor velen een aanrader, vanuit Zwartsluis kom je daarna altijd uit op 1 van de Friese meren.


Ja, je moet geen haast hebben. Ik neem zo ruim vakantie dat haast geen reden is om waar dan ook heen te gaan.

Zowel de Turfroute alswel de Veenvaart zijn zeer de moeite waard. Ook hier geldt geen haast. De snelheden liggen daar in het algemeen op 6 km per uur.


Het is niet de snelheid is daar de vertragende factor, het zijn de bedieningstijden en het groot aantal bruggen en sluizen.
Daarnaast bedienen de brugwachters meerdere bruggen en sluizen in de dorpen waardoor je wel een halve dag kan moeten wachten voor een sluis of brug.
Is voor een lange vakantie niet erg maar een vakantie van een weekje of gewoon een snelle doorvaart zit er niet.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten