Gelderland-Friesland

Gelderland-Friesland

Berichtdoor MrHln » 29 Jul 2015, 12:03

Goedemorgen,

Na onze mooie reis over maas moezel en rijn zijn we nu van plan de boot naar friesland te brengen.
Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit in 5 dagen te doen via Maas naar gorinchem, merwedekanaal, vianen, vecht, muiden, randmeren, weerribben tjeukermeer en dan door het prinses margriet kanaal richtin Burgum. Ik kwam zelf op een dikke 320 km uit, en dan zou je iets meer dan 60km er dag moeten maken.
Aangezien het puur een verplaatsing van de boot is, vinden we het niet erg om lange dagen te varen, uurtje of 8 per dag is geen probleem.

Hopelijk kunnen jullie ons hier bij helpen :)

Groeten, HLN
MrHln
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 07 Jul 2014, 10:47
ligplaats:
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor Popeye » 29 Jul 2015, 12:39

MrHln schreef:Goedemorgen,

Na onze mooie reis over maas moezel en rijn zijn we nu van plan de boot naar friesland te brengen.
Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit in 5 dagen te doen via Maas naar gorinchem, merwedekanaal, vianen, vecht, muiden, randmeren, weerribben tjeukermeer en dan door het prinses margriet kanaal richtin Burgum. Ik kwam zelf op een dikke 320 km uit, en dan zou je iets meer dan 60km er dag moeten maken.
Aangezien het puur een verplaatsing van de boot is, vinden we het niet erg om lange dagen te varen, uurtje of 8 per dag is geen probleem.

Hopelijk kunnen jullie ons hier bij helpen :)

Groeten, HLN


Als het alleen gaat om het verplaatsen van de boot neem je daar wel een toeristische route voor! :?:
Waarom zak je de IJssel niet af met de stroom in de rug, want als je de Rijn al gehad hebt vanaf Coblenz, moet die 20 km Waal toch ook geen probleem meer zijn.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 13:18

Ga met Popeye mee:
Als het puur positionering is, zou ik gewoon de IJssel afzakken en vervolgens Friesland in, met als alternatieven:
Via de Noordoostpolder naar Lemmer en daar het PMK op.
Van Kampen naar Lemmer via het IJsselmeer (mooi weer vereiste), hebben wij vorige week vrijdag gedaan met Oost 3, ging prima.

Gorinchem - Burgum zou in 5 dagen te doen moeten zijn.
Ik heb vorige week Maarssen - Lemmer in 5 dagen gedaan; maar wij varen meestal maar 4-5 uur per dag.
De Vecht schiet niet echt op, Vmax 6kmh en kan erg druk zijn.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor gast » 29 Jul 2015, 13:26

Ik heb Den Bosch-Zwartsluis in 2 dagen varen gedaan, begin deze maand heb ik Eernewoude-Olderberkoop ook in 2 dagen normaal varen gedaan.
Burgum en Eernewoude is ong 2 uur varen, dus jouw reis moet makkelijk lukken zolang je maar geen route neemt met bedieningstijden van sluizen en bruggen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor Popeye » 29 Jul 2015, 14:51

Trouwens, de IJssel is ook mooi varen, alleen je gaat wat sneller als op de Vecht. Dan heb je daarna misschien nog tijd genoeg om vanaf het Ketelmeer via Blokzijl en Ossenzijl naar Friesland te varen. Dan heb je volgens mij een hele mooie vaarroute.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor kajoe » 29 Jul 2015, 16:04

Het is maar wat je wild ,en waar de vertrek plek is ,maar de laatste keer dat ik van kerk Driel naar Heerenveen ben gevaren ben ik vertrokken om 07.00 naar Nijmegen ,daar genoten van al het moois daar in de stad ,daarna om 06.30 vertrokken en via de IJssel naar Zwolle ,en door naar Giethoorn .
en vandaar de volgende dag via de kallenburger gracht en tjonger ,engelenvaart ,naar Heerenveen
ook redelijk snel is Gorkom -Vianen Vreeswijk -adam rijn kan -dan Weesp naar binnen naar Muiden daar eruit naar richting pampushaven en dan naar Lelystad .-lemmer .en verder.
neem je mooie routes tja maar dan ook red je het in 5 dagen en ziet veel meer .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Jul 2015, 16:39

als het puur om overvaren gaat ga ik met de rest mee.. iig de vecht mijden tis daar maar 6kmh en er word op gecontroleerd.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 29 Jul 2015, 17:27

Blacktoppie schreef:vecht mijden tis daar maar 6kmh en er word op gecontroleerd.

Heb ze (=WP) gezien, er zitten een paar landschappelijk fraaie stukken tussen, maar verder vonden we er niet veel aan: Een hoop megalomane huizen, een paar woonboten en (toen wij er waren) vrij druk.
Leuk om een keer gedaan te hebben, maar als ik dat stuk nog eens moet doen neem ik het ARK wel.....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor Marie Christina » 29 Jul 2015, 17:46

Oh?
Ik wilde er altijd nog eens heen.
Niet doen dan maar?
Het is vanuit Drachten ook een aardig stuk varen, namelijk.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Gelderland-Friesland

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Jul 2015, 18:58

het is best leuk om een keer te varen maar voor snelheid zou ik het niet doen.
Laatst gewijzigd door Blacktoppie op 29 Jul 2015, 19:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten