Rondje nederland

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Blacktoppie » 14 Aug 2014, 22:51

Weet niet of je sowieso naar loosdrecht wou gaan maar via die route scheelt het iig 1 keer 5 euro sluisgeld... eerste bruggetje(meer tunnel) is ook niet heel breed. Maar met 2.80 kwam ik er goed door
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Ronaldmuzie » 15 Aug 2014, 01:18

Als je die route gaat varen naar hilversum zou ik ook even op de wijdeblick varen mooie rustige plas met 3 eilandjes en weesp is ook een leuk plastsje om een nacht te blijven

Die handbediende sluis kan jij makelijk hebben jer wel de bimini even omlaag na de sluis komen twee brugetjes van 2.4 hoog
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Klaver vier » 15 Aug 2014, 17:27

Je hebt na de sluis toch alleen nog maar de brug in de oudloosdrechtsedijk bij restaurant het bruggetje of ben ik nou gek.
Ik lig er notabene vlak om de hoek,maar steek te diep om er door te varen,kom er dus nooit jammer want het is een heel eind korter als ik bijvoorbeeld naar weesp wil of zo.
En vooral sneller denk ik want de vecht houd erg op met 6 km per uur en al die bruggetjes + de mijndense sluis.
Ben op de vecht al twee keer gewaarschuwd dat ik te hard ga maar ik kan geen 6km per uur ,ik ga met 700 toeren al te hard
Ieder keer uit en in zijn werk is ook geen varen.
Gr René( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 16 Aug 2014, 20:58

vrijdag 15 augustus
Vandaag vertrokken vanaf het steiger aan de Vecht wederom is het stuk vecht heerlijk om te varen, al gaat de 6km/h niet erg snel. Na een reeks aantal bruggetjes hebben we geschut om de loosdrechtse plassen op de gaan deze sluis koste ons €4,50, na een rondje varen op de plassen zijn we aangemeerd aan een eilandje en nog kunnen genieten van het zonnetje.

zaterdag 16 augustus
Vandaag op gemak lekker lang op bed blijven liggen het was namelijk typisch Nederlands weer REGEN dus. rond een uurtje of 1 even water gaan tanken omdat we er helemaal doorheen waren. Hierna zijn we de Loosdrechtse plas over gestoken naar de Drecht en het eerder genoemde hand bediende sluisje. Erg leuk stukje om te varen lage bruggetjes (2,40) waren voor ons geen probleem evenals het sluisje ook hier konden we makkelijk schutten. Het is wel logischer om deze route te nemen als je vanuit Weesp komt. Omdat je toch wel een stuk om moet varen om weer bij de sluis van gisteren te komen maar wou toch even het sluisje gezien hebben. Vanaf de Vecht zijn we stuurboord uit gegaan de Nieuwe wetering op. In eerste instantie waren we het bruggetje voorbij gevaren zo klein en om de hoek. Toen we de brugbediening hadden aangevraagd schrokken we van de breedte (3,40 wij zijn 3,33 breed) , even over het hoofd gezien op de kaart. Dus fenders naar binnen en heel rustig doorvaren zonder krassen erdoor gekomen. Vervolgens de Angstel en Geuzensloot uitgevaren om via de Dammerikse (€4:00) sluis de Vinkeveenseplassen op gevaren.

Foto's bijgevoegd in 1e bericht
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Ronaldmuzie » 17 Aug 2014, 01:02

@stoere

Inderdaad maar 1 brugetje was me dikke vinger die er twee van maakte
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 17 Aug 2014, 17:44

zondag 17 augustus

Toen we vanmorgen op buienradar zaten te kijken haddan we al snel door dat het deze hele week ruk zou blijven, ondanks dat we de vinkeveense plassen mooie plassen vinden, toch maar besloten om nog een stukje richting utrecht af te zakken. Dit keer voor de 1e keer in 2 weken een heel stuk in de regen gevaren, dus lekker binnen zitten. Mocht het nu echt noodweer worden hebben we voor het laatse stuk over de maas nog een dag speling om te schuilen. Wederom zijn we het hele smalle bruggetje weer gepasseerd (blijft toch een uitdaging) Eenmaal weer op de vecht rustig door getuft tot net voorbij Maarsen. Hier weer een passanten ligplaats ingenomen. Om morgen weer door te varen naar Utrecht leuk door het winkelgebied en langs terrasjes varen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten