Rondje nederland

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Blacktoppie » 11 Aug 2014, 20:04

Nu al in harderwijk. Je hebt haast.. ;)

groetjes een (vandaag) steiger genoot..
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Broertje » 11 Aug 2014, 22:30

Ik zag jullie zaterdag nog in zwartsluis.

Wij lagen aan de steiger in het centrum jullie gingen ws weer verder kijken.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 12 Aug 2014, 22:26

Hey, nee hoor we hebben geen haast, we doen alles lekker op vakantie tempo. uitslapen ontbijten stukje varen en weer relaxen.
jammer dat ik het nu pas lees anders had ik eff gedag komen zeggen, wie weet treffen we elkaar nog als ik je niet voorbij vaar :D

Zaterdag 9 augustus
Vandaag zijn we vertrokken uit Zwolle direct voordat je de haven uit vaart liggen er 2 bunkerscheepjes hier hebben we even bijgetankt. Op het gemakje met een km of 9 het Zwarte water uit gevaren, dit is wel even lekker nadat je 200km over de grotere rivieren hebt gevaren. Bij zwartsluis zijn we even de brug onderdoor gegaan, om even een blik te werpen in zwartsluis, maar omdat het redelijk druk was zijn we doorgevaren richting het Zwarte-meer op dit stukje begon de wind behoorlijk toe te nemen, zo hard dat ik het niet verstandig vond het meer over te steken. We zijn toen direct aan het begin van het meer een zijhaventje (De Belt) in geschoten. Hier lagen we achter een rij bomen, geweldig uit de wind, en hebben we de rest van de dag lekker aan het gras kantje in de zon gezeten. Erg lekker vrij haventje met container en mooi graskantje, geen stroom voor de mensen die daar niet van buiten kunnen.

Zondag 10 augustus
Was de wind weer gaan liggen, we zijn rond de middagklok vertrokken uit Haventje De Belt. Over het zwartemeer/scheepvaartgat/ganzendiep,dit is een erg leuk stukje om te varen, langs woonboten caravans en jachthaven. Met aan het einde een leuk klein sluisje waar 4 jachtjes in kunnen (mits ze niet te groot zijn). Hierna komen we weer op de IJssel, die we afgevaren zijn tot het ketelmeer. hier zijn we 180 graden omgedraaid het de vaargeul op richting het Drontermeer, om zo verder naar beneden te zakken de randmeren op. Hier hadden we een aardige wind. Aangekomen bij de Roggebod sluis was het heel druk, we konden nergens aanmeren dus we hebben zeker een half uur al corrigerend tegen de wind liggen dobberen, 2 schuttingen verder voeren we dan met regen het Drontermeer op. Hier zijn we gestopt bij 1 van de vele ligplaatsen die verzorgd worden door Stichting de gast vrij(e) meren. Allemaal keurig onderhouden plekjes, die na 17:00 uur betaald dienen te worden voor een leuke prijs van 70ct per meter.

Maandag 11 augustus
Zijn we op gemak wakker geworden, en omdat het weer wederom ruk was doorgegaan richting Harderwijk, op de tocht hiernaartoe zijn we nog even gestopt in Elburg, om een nieuwe gasfles te halen. Aan het eind van de haven aangemeerd tegen de kade, op 2 minuutje slopen zit een klein watersport winkeltje. Uiteraard ook nog eventjes het stadje ingelopen,dit is een leuk stadje om eventjes in te lopen. Lekker een bakje koffie gedaan op een terrasje (ja de zon scheen eventjes). Hierna zijn we verder gevaren over het Veluwe meer hier was de wind zeer krachtig, met schuimkoppen op de golven, recht van voren op onze platte kop ging het er erg hard aan toe. Op het achterdek was ik gelijk zeiknat. Dit heeft natuurlijk wel leuke foto's opgeleverd. Aangekomen in Harderwijk, leuke oude haven en pal voor de deur van het Dolfinarium. In de middag zijn we op de fiets richting Hierden gefietst (15min) hier bevind zich wellness complex de zwaluwhoeven. Het is vakantie dus even lekker genieten.

Dinsdag 12 augustus
vandaag is familie onze kant op gekomen met de auto, voor een dagje Dolfinarium waarvoor we via de airmiles kaarten hadden gekocht, die we hebben afgesloten met een etentje bij het Griekse restaurant tegenover het dolfinarium, heerlijk gegeten niks aan op te merken. En met een volle buik zo de boot in rollen perfect al zeg ik het zelf.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 13 Aug 2014, 17:22

Woensdag 13 augustus

Vandaag vertrokken uit Harderwijk, verder de randmeren naar beneden gevaren. In Zeewolde bij de Bronshaven getankt. En even geneusd in de watersport winkel die daar ook te vinden is. Langs de stranden Horst en Nulde doorgevaren naar Huizen, voor Huizen ligt een leuk eilandje (huizerhoef) wat ook weer in beheer is van de stichting Gast vrij(e) meren. hier Liggen we uit de wind aan een mooi steiger in de zon.
Laatst gewijzigd door JerryR op 13 Aug 2014, 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor FrankM » 13 Aug 2014, 18:15

Dode Hond ?

Groeten
FrankM
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 06:27
ligplaats:
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Blacktoppie » 13 Aug 2014, 18:16

Ik heb jou ook maar 1 keer aan boord gezien maar toen ging ik net boodschappen doen.. bij terugkomst was je al weer weg.

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 13 Aug 2014, 18:46

nope iets verder Huizerhoef net voorbij de brug
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 14 Aug 2014, 20:27

Donderdag 14 augustus

Vandaag eilandje Huizerhoef verlaten, geen beheerder gezien dus dit was een gratis plek in deze vakantie (die zie je in deze hoek niet zoveel) alleen na 10 minuten begonnen we aardig vaart te minderen, terwijl de motor nog gewoon 2300 toeren stond te draaien. Achteruit draaiend gebeurde er helemaal niks. Dus anker uit en voor het eerst in het water de inspectie koker maar eens open maken. Het enige wat ik daar zag was een begroeide schroef en schroefas. Dus met de arm erin, omdat de koker verlengd is (opbouw dicht gelast boot dieper in het water) kon ik net met mijn hand bij de schroef om de planten te verwijderen.

Eenmaal weer op pad toch nog heerlijk door gevaren tot Muiden. Hier een erg leuke kleine sluis maar wel met een nummer 1 entertainment terras op de sluiswand. De sluiswachter had blijkbaar weinig zin om nog een keer te draaien want we hebben zeker een half uur in de sluis gelegen voordat de deur eindelijk dicht ging. Eenmaal geschut hebben we 200 mtr na de sluis aangemeerd op een 3x24uur plek. Hier moest voor betaald worden (1 euro p/m en 2euro p.p. toeristen belasting) maar ze zijn vlakbij een aquaduct aan het maken en daar staan 5 hei-machines te draaien. die smorgens om 7 uur starten. Dus hebben we op het eerder genoemde terras (tuurlijk vinden wij het ook leuk om te zien hoe mensen stuntelen in de sluis :P) lekker geluncht. Hierna doorgevaren tot een vrije 3x24 uurs plek op de Vecht, niet de eerste want als je de randmeren hebt gehad met veel wind is de Vecht echt een genot om te varen, dit is echt een mooi stuk om te varen. Nu liggen we heerlijk rustig uitkijkend over een weiland.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Rondje nederland

Berichtdoor Blacktoppie » 14 Aug 2014, 20:32

Ik weet niet hoe hoog je bent.. maar als je op de vecht vaart kan je richting hilversum afslaan. Dan een stukje voor hilversum kan je onder een heel klein smal bruggetje door en kom je bij een leuk zelf bedienings sluisje.. als je daar door bent en gewoon door vaart kom je op loosdrecht terecht.. heb er van de week ook gevaren. Laagste brug zit op 2.37..
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Rondje nederland

Berichtdoor JerryR » 14 Aug 2014, 20:50

ik heb toevallig van de week eens goed gemeten, als ik de bimini plat leg zijn we 2.14 mtr tot bovenkant stuur. dus kom een heel eind.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten