Kraaiennestersluis

Kraaiennestersluis

Berichtdoor Lotte » 19 Jul 2014, 14:35

Heeft er iemand ervaring met het bevaren van het Tienhovens kanaal, wat aansluit op de Loosdrechtse plassen, naar de Kraaiennestersluis of v.v. Wij hebben een spiegelsloepje met een langstaart bbm. We gaan vaak via de Mijndese sluis of de Raaisluis, maar willen ook dit proberen. Het gaat dus om het watertje tussen de Kraaiennstersluis en de Loosdrechtse plassen. Iemand ervaring hiermee?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor henkvd » 19 Jul 2014, 15:33

Geen ervaring, volgens de kaart is de eerste brug vanaf Loosdrecht gelijk al een mogelijke bariere vaste brug hoogte 9 dm bij jachthaven Ruimzicht in de ZW hoek van de loosdrechtse plassen, de volgende brug is 6 dm maar beweegbaar , lijkt alleen een prive brug, alles bij elkaar lijkt het een moeilijk verhaal.
Diepte 5 dm. dat zou geen pobleem moeten geven, het alternatief de Weersloot en Weersluis iets noordelijker.
brug 1 https://www.google.nl/maps/@52.165446,5 ... 7-kY1Q!2e0

brug 2 https://www.google.nl/maps/@52.163557,5 ... rbWY4g!2e0
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor Klaver vier » 19 Jul 2014, 19:29

Lotte na de kraaiennest sluis is het een heel vies groen watertje waar heel zelde nog iemand doorvaart.
De weersluis lijkt mij een beter alternatief.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor Lotte » 19 Jul 2014, 20:22

Dank voor je reactie Henk, maar de sluis is onlangs voor 700.000,- gerenoveerd. Dat doen ze natuurlijk ook niet voor het uiterlijk alleen. Ik weet dat ik op allerlei manieren op Loosdrecht kan komen Ik ken de weersluis, sloot, Kalverstraat etc. Maar dit is zo'n prachtig stukje natuur (ook om het fort heen), dat we graag willen maar het niet zeker weten of we grote problemen tegen komen. Brug 90 cm, mwa ff bukken denk ik. Maar ben eerder bang voor mijn motor, Honda BF15LRU. Kan er iets met de schroef fout gaan?? Kan niet ontdekken of ik zo'n breekpen heb of een slipkoppeling.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor henkvd » 19 Jul 2014, 20:31

50cm diepte moet toch voldoende zijn als het verder schoon is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor elrenegado » 20 Jul 2014, 11:23

ik heb dat 2 jaar geleden eens gevaren met een bootje van iemand anders, was een topcraftje van een 5 meter met langstaart bbm.
de motor moest wel iets getrimt staan omdat het inderdaad erg ondiep is, 50cm tot 80cm.
maar het is goed te doen met een klein bootje...... zet voor de zekerheid je motorvergrendeling los.... mocht je de grond raken dan kantelt die vanzelf iets
invaart aan het einde van de kalverstraat rechtsaf...
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor Klaver vier » 20 Jul 2014, 16:07

Ben er vanmiddag is met de auto langs gereden,het water is niet meer zo'n bruine prut,maar er was er één met een sloep ter hoogte van het fort aan het martellen om weer los te komen.
Het is dus gewoon een prut sloot,en niet aan te raden om er door te gaan,het is er niet voor niets zo rustig.
Gr René( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor Lotte » 20 Jul 2014, 16:48

Wat een "stoere" actie René, hahaha. Nou dan gaan wij het ook maar niet wagen, zuinig op ons motortje. Bedankt zover......tot zwaais..........

Bert
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor Lotte » 27 Aug 2014, 22:45

Vandaag toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en vanaf de Vecht de Kraaiennestsluis (zelfbediening) met 3 andere sloepen geschut en daarna via het Tienhovens kanaal naar Loosdrecht gevaren. Een mooi stukje natuur, leuk "slootje" en prima te doen. Af en toe zag ik wel wat troebel water van de boot voor ons, maar eigenlijk nergens een probleem.
Aan het eind van het Tienhovens kanaal ligt Jachthaven Manten, dat weer aansluit op de Kalverstraat op Loosdrecht. Als je de plas oversteekt kom je bij de Drecht (nog even de boot van een medeforumlid gespot, leuk bijbootje hangt er achter) uit, die weer overgaat in de sGravelandse vaart en via de Raaisluis weer op het Hilversums kanaal uitkomt. En zo komen we dan weer vanzelf thuis op de Wijde Blik. Prachtig rondje om te varen op zo'n mooie dag als vandaag.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Kraaiennestersluis

Berichtdoor sogna mi » 27 Aug 2014, 23:18

wat een toeval dit onderwerp, toevallig afgelopen zondag langs de kraaienestersluis gereden en ook het kanaal bekeken. Sluisje ziet er top uit !! ik denk dat ik dit met mn bijbootje ga varen , 360x150 met kortstaart want dat zou toch moeten kunnen.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten