Klein rondje Belgie haalbaar in 2 weken?

Re: Klein rondje Belgie haalbaar in 2 weken?

Berichtdoor quichot » 29 Jun 2017, 17:28

ad gevers schreef:Wij willen ditmaal via de Willemsroute naar Maastricht,
Dat we in Bocholt een Vignet moeten kopen wist ik,
Doch weet iemand te vertellen of een ICP verplicht is?
Lijkt me nog al een gedoe.
BVD, Ad.


Ik weet niet of je al op reis bent, maar ik heb nooit een ICP gehad. Dat hele ICP is (of was indertijd) vooral een verdienmodel van de ANWB. Die fietsclub beweerde glashard dat je zonder ICP België of Frankrijk niet inkwam. Onzin kan ik je garanderen.
Wat ik wél aan boord had was een door mijzelf getikt A4'tje met daarop duidelijk: naam schip, maten schip (l x br x diepgang), thuishaven, tonnage, naam eigenaar, adres eigenaar. (Dat had ik er ook in het Frans op geschreven) Dit a4'tje schoof ik onder het loketraampje door waarop ik altijd zonder enig probleem -na betaling uiteraard- m'n vignet kreeg. Ook voor Frankrijk was dat A4'tje toereikend om te mogen betalen. :D
Inmiddels heb ik een klein dossier aan scheepspapieren ivm keuringseisen schepen > 20 mtr, maar ook die blijven in de tas als ik een vignet koop. Niet meer nodig, want ik sta inmiddels in hun computer (ordinateur).
Het Waalse gewest vraagt sowieso niks. Kost ook niks. Vroeger kostte dat 35 BEF voor jachten, maar toen kwamen de autoriteiten er achter dat de administratieve afhandeling + briefje + oponthoud beroepsvaart aanzienlijk méér kostte.
Goeie reis!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Vorige

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten