Opweg naar Mölle

Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 25 Dec 2013, 16:45

Bericht door pascall » za 09 nov 2013, 08:17

Beste mensen,

Bij dezen de aftrap.

Met ons huidige schip hebben wij al heel wat mooie reizen mogen maken.
De teller staat inmiddels over de 6000 uur, in 2011 is er een nieuwe motor in gegaan, de komende mei maand word de 16 jarige leeftijd gevierd.
Nederland is volledig doorkruist, noordwest Duitsland is ook deels verkend, maar wat ons echt trekt is, Scandinavië.
Wij hebben negen keer onze koers naar het noorden gelegd, de heen en terugreis werden voor de helft over diverse kanalen gevaren, de andere helft werd over zee of over het wad afgelegd.
Hier onder een lijstje van onze reizen.

1) Denemarken; Koppenhagen via Travemunde, Mittellandkanaal naar Nederland.

2) Denemarken; Limffjord, dit is noord Denemarken.

3) Zweden; via Bormholm naar Gotakanaal, dit kanaal gaat dwars door zweden en verbind tevens 3 grote meren.

4) Noorwegen; Oslo.

5) Denemarken; zomaar lekker rond scharrelen.

6) Zweden; Gotengorg.

7) Zweden; zuid Zweden, tot Karelskrona, terug naar Denemarken, Kopenhagen, Roskilde fjord, kleinebelt, Nederland.

8) Denemarken; Kleinebelt.

9) Denemarken; Kopenhagen, stukje Zweden, Via kleinebelt weer naar Nederland.

10) Maas, Moezel, Rijn.

11) Zweden; Bormholm, Gotland, Stockholm. :D :D :D

Toekomst plannen; Noordoost Zweden, Middellandse zee waar onder Griekenland, Finland.

Mvg,

Pascal.

Beste mensen,

Zo begon mijn tekst ( gepost in 2012) met het reisverslag door het Gotakanaal door Zweden.
Inmiddels zijn er twee onderaan het lijstje toe gevoed, een in het verleden, en een in de toekomst.
Ja ja, de plannen worden gesmeed, de route wordt uitgestippeld, in de winter wordt zo veel mogelijk informatie vergaard.
Als het geluk ons gezind is, hoop ik dat hier volgend jaar een nieuw reisverslag staat, en dan met een betere kwaliteit beeld materiaal als in het eerste verslag.
Laatst gewijzigd door pascall op 29 Dec 2014, 06:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor quichot » 25 Dec 2013, 16:46

Bericht door quichot » za 09 nov 2013, 08:53

Dat zijn geen rondjes rond de kerk!
Hoe red je dat qua tijd? Anders gezegd; hoe lang duurt een zo'n reisje?
Rijn en Moezel lijken mij ook wel wat, maar ik heb geen rijnpatent (nodig voor schepen >20 mtr). Dat kan ik ook niet krijgen, althans, niet in praktische zin. Een monsterboekje met 3 praktijkjaren op de Rijn zie ik me niet meer halen.
Laat maar doorkomen, dat verslag!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor pascall » 25 Dec 2013, 16:46

Bericht door pascall » zo 10 nov 2013, 09:17

Quichot,

Voor deze trip hebben wij 9 weken uitgetrokken, de totale afstand ic circa 3700km.
Er van uitgaande dat we een gemiddelde snelheid van 10km per uur varen, komt dat neer op nog geen 6uur per dag.
De eerste 6 dagen zijn 20 uur per dag geen uitzondering, zodra wij een Denemarken zijn gaat het rustig aan.
Door die eerste dagen stevig door te varen, druk je het uur/dag gemiddelde geweldig naar beneden, zo spaar je uren om elders enkele dagen te blijven hangen.
Daar zijn ook nog enkele dag trips en over steken bij van zo'n 15uur, daar haal je ook nog veel winst uit.
Al bij al, is het een onthaaste trip met voldoende tijd om alles op het gemak te bekijken.

Jammer dat je het rondje Maas, Moezel en Rijn niet kan bevaren van wegen de papierhandel.
Het is onze eerste volledige binnenlandse reis die wij gemaakt hebben, het is wel even wennen.
Je begint er aan, en je moet het afmaken, ik bedoel te zeggen, vanaf de eerste dag is je route bepaalt, daar is geen andere weg als de terugweg.
Toch was het een prachtige reis, vooral de Moezel heeft bij ons indruk gemaakt, maar onze voorkeur is toch het ruime zilte sop.



Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor Arthur » 25 Dec 2013, 16:46

Bericht door Arthur » zo 10 nov 2013, 17:20

Dat tripje naar Griekenland kan op 3 manieren, omlaag door Frankrijk, dwars door Frankrijk vanaf Royan tot aan de Middellandse zee, (canal du midi).
Of via de rijn , de main op, dan rijn, main donau kanaal en dan komt het gevaarlijkste stuk ivm waterstanden, vracht verkeer en de landen waar je doormoet, maar dan zijn we er nog niet, via een kanaal wat naast de donau delta gegraven is de zwarte zee op langs de kust naar Turkije door de Bosporus waar altijd spitsuur is, de zee van Marmara en dan nog een smal stuk tot de Middellandse zee en dan je er bijna.
Ik zet de koffie klaar voor je @Pascall,
oja je moet ook weer terug maar dat kan mooi via Frankrijk, trek voor deze trip maar 5/6 maanden uit.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor pascall » 25 Dec 2013, 16:46

Bericht door pascall » zo 10 nov 2013, 20:44

Arthur,

Als ik mijn ogen dicht doet, droom ik over azuur blauwe luchten, en zeeën, en een jaar op reis richting Griekeland.
Maar helaas, 5 a 6 maand vakantie zit er voorlopig nog niet in, laat staan een jaar!
Deze staat dus nog in de wacht voor de toekomst, dan hoop ik dat jou aanbieding nog geldig is, zo ja, dan kom ik een bakkie doen.
We blijven dromen.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor pascall » 28 Dec 2014, 09:16

Het heeft even geduurd, maar als er genoeg belangstelling voor is, wil ik onze vakantie ervaring delen en hier een verslagje plaatsen op het forum.

Hier alvast een tipje van de sluier opgelicht.

Afbeelding
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor broekie » 28 Dec 2014, 10:06

Rondje maas, moezel, rijn. Hoeveel tijd moet je daar voor uittrekken als je ook nog wat wil gaan zien onderweg?
Ik bedoel dat je ergens wat langer blijft om even een dorp of iets in de omgeving te bekijken en niet alleen hele dagen vaart.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor broekie » 28 Dec 2014, 10:15

Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor pascall » 28 Dec 2014, 10:26

Ik denk, als je nog wat wil zien, dat het in 6 weken aardig moet lukken, er van uitgaand dat je uit het zuiden des lands vertekt.
Is de thuishaven in het noorden van Nederland komt er zo 10 dagen bij als je het rustig aan wil doen.

Het is natuurlijk relatief, wat voor de een opschieten is, is voor de ander op het relax.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe plannen.

Berichtdoor Arthur » 28 Dec 2014, 11:37

pascall schreef:Het heeft even geduurd, maar als er genoeg belangstelling voor is, wil ik onze vakantie ervaring delen en hier een verslagje plaatsen op het forum.

Hier alvast een tipje van de sluier opgelicht.

Afbeelding

De foto beloofd al veel Pascal, laat maar zien op welke mooi plaatsen je nog meer bent geweest.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Volgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten