Vaar vergunningen

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor Klaver vier » 25 Dec 2013, 16:38

Bericht door De Stoere » zo 03 nov 2013, 18:07

Zuur.Je wilt liever niet met een kaart klooien,maar je vergeet dat je voor alleen Nederland al ik weet niet hoeveel kaarten. moet kopen.Heel Nederland zit op één app,en is bij de ANWB heel recent.Je hoeft alleen je tablet voor je neer te zetten en hem aan te doen de app weet waar je ben en laat dit op de kaart zien.Bovendien op de plaatsen waar je internet heb,en dat worden er steeds meer kan je er nog veel meer informatie van af halen over bijvoorbeeld de haven die je wilt aandoen.Ook kan je je snelheid zien ,de afgelegde kilometers,de nog af te leggen kilometers,is er een wasmachine in de haven en nog veel meer.Voor mij zou de keus niet moeilijk zijn.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor laserdevil » 25 Dec 2013, 16:39

Bericht door Laserdevil. » zo 03 nov 2013, 19:59

Ten alle tijde ook de papieren kaarten aan boord houden.
Elektronica kan falen.
Papier niet.
Ik hou ze altijd op de boot als de tablet of laptop zouden falen.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor -zuur- » 25 Dec 2013, 16:39

Bericht door -zuur- » zo 03 nov 2013, 20:45

dat is waar laserdevil!

de kaarten komen ook aan boord maar voor de navigatie vind ik digitaal beter. ook omdat je gps gelijk aangeeft waar je zit.
-zuur-
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 21:08
ligplaats:
info:

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor Klaver vier » 25 Dec 2013, 16:39

Bericht door De Stoere » zo 03 nov 2013, 21:01

Goed bekeken.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor elrenegado » 25 Dec 2013, 16:39

Bericht door elrenegado » ma 04 nov 2013, 11:21

het is zeker zinvol om een papieren versie achter de hand te hebben.
ik heb de digitale versie echter op mijn tabblet, en op mijn S4 smartphone staan...
moet wel heel gek lopen als beide er tegelijk mee ophouden.

ik heb begrepen dat zuur met een sloep vaart,
dan zou 1 overzichtskaart van nederland, en wellicht een detail kaart van zijn vaste vaargebied voldoende zijn om achter de hand te houden.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor Jan Huibers » 25 Dec 2013, 16:40

Bericht door Jan Huibers » ma 04 nov 2013, 13:10

Niemand die het uit zijn hoofd weet?? Zoals een ervaren trucker de nederlandse snelwegen en de N-wegen (en meer) uit zijn hoofd weet zo mag van een ervaren watersporter toch wel verwacht worden dat die de waterwegen ook uit zijn hoofd kan weten toch??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor -zuur- » 25 Dec 2013, 16:40

Bericht door -zuur- » ma 04 nov 2013, 19:14

beste Jan huibers,

ten eerste ben ik (en misschien nog wel meer) pas nieuw met dit stuk vaarwater waar ik nu vaar.
ten 2e is het erg handig te weten waar je wel en niet in kan/mag en onder welke bruggen je door kan.
ik zit niet dagelijks op het water dus nee IK ken de wegen niet uit mijn hoofd.
en toch wil ik niet elke keer het zelfde stukje varen.

het is voor mij geen werk maar plezier vaart dus zo veel mogelijk andere plekjes bevaren.
mijn boot (sloep) staat op een trailer dus ik kan hem overal met een boot helling er in gooien.
het is dus onmogelijk om alle wateren uit mijn hoofd te leren.

voor andere met grotere boten die kunnen overnachten is het het zelfde verhaal je komt vaak op gebieden waar je nog nooit geweest bent.
vandaar is de digitale kaart / gewone kaart erg handig!
-zuur-
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 21:08
ligplaats:
info:

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor Jan Huibers » 25 Dec 2013, 16:40

Bericht door Jan Huibers » ma 04 nov 2013, 20:13

-zuur-, het ging er even een beetje om over wat als die electronische vaarkaart van de anwb (die ik zelf ook gebruik voor de diepte's) zou uitvallen.... De 1 heeft dan nog zijn telefoon paraat, de ander zegt dat het zinvol is papieren waterkaarten erbij te houden (helemaal mee eens ook) maar niemand die zegt: ohw maar als de electronische vaarkaart of plotter uitvalt dan weet ik nog steeds precies waar ik ben en hoe ik waar naartoe vaar. En ik had het ook over ervaren watersporters. Als je betrekkelijk nieuw bent op het water dan is het logisch dat je niets uit je hoofd weet natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor Klaver vier » 25 Dec 2013, 16:41

Bericht door De Stoere » ma 04 nov 2013, 21:26

Ik heb vrijwel altijd mijn tablet als het ware standbij staan.Ik heb er navionics en anwb waterkaarten op.Ik weet nu niet uit mijn hooft welke van de twee,maar één onthoud precies waar je hebt gevaren.Hier heb ik een keer heel veel plezier van gehad.Wij waren op de heenweg van muiden naar almere gevaren en dan verder,terug de omgekeerde volgorde.We hadden een nachtje in almere gelegen en gingen terug naar muiden,we zijn nog niet lang op de randmeren en het wordt ontzettend mistig,toen kon ik op het lijntje op de kaart van de heenweg als het ware terug varen.Het was in ieder geval makkelijker met orienteren.Wij hadden eerst navigatie op de laptop maar ik vindt het op de tablet veel handiger.Al weet ik de weg ik zet hem toch vaak aan,onze boot steekt nogal diep,dan is het makkelijk als ik weet hoe hoe diep het is.Ik denk trouwens als je laptop uitvalt dat je negen van de tien keer ook niks aan je telefoon hebt,het gaat immers allemaal via gps Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Vaar vergunningen

Berichtdoor elrenegado » 25 Dec 2013, 16:41

Bericht door elrenegado » di 05 nov 2013, 09:09

Klopt,
in mijn vaste vaar omgeving (loosdrecht, de vecht, hilversums kanaal, wijde blik, vinkeveen, amstel, ringvaart haarlemmermeer, westeinderplassen, kagerplassen en braassem)
weet ik de routes en ondieptes uit mijn hoofd. Ik zit ondertussen 30 jaar op het water, dus dan raak je wel enigzins bekend met de omgeving.
Meeste brughoogtes weet ik ook, althans..... ik weet onder welke ik wel en welke ik niet door kan.

als ik daar vaar heb ik mijn tablet wel in de buurt liggen, gewoon in standby mocht de vrouw eens willen weten waar we zitten, hoe lang het nog duurd e.d.
of om even te spieken als we ander water invaren.

maar alle andere regios weet ik echt niet, omdat ik daar veel minder kom.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten