Opweg naar Mölle

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 24 Jan 2015, 09:09

Anker op!

Het anker word na drie dagen uit de bodem gelicht, we geen weer verder, we worden uitgezaaid tot we achter de landtong verdwijnen, samen met nog twee Nederlandse platbodems ronde we de noordzijde van Samsø.
Na anderhalf uur meren we af in de volle haven van Tunø , dit eilandje hebben we nog niet eerder bezocht, en met de fiets fietsen we het hele eiland rond.
Onderweg komen we een bordje, pas op vliegtuigen tegen, hier loopt het fiets pad gewoon over de start/landingsbaan, iets wat in Nederland niet zou kunnen.
Dit is ook wat ik zo heerlijk vind van dit land, hier word niet alles dichtgetimmerd met regel en wetten, er heerst hier nog veel vrijheid. Onderweg zien we ook nog een zeil boot op te stenen zitten, deze heeft de stevige wind van de laatste dagen niet overleeft.
Tegen de avond liggen we vier dik, en word het nog erg gezellig met onze Deense buurtjes.

Afbeelding
We ronde het eiland Samsø.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Word vervolgd.
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 26 Jan 2015, 18:26

Een dag verder,

We verlaten de volle haven en steken weer over naar het eiland Samsø, waar we na een uurtje varen afmeren in het haventje van Marup. Marup bestaat uit een paar huizen, maar het oude haventje heeft een zeer gezellige uitstraling, en het bruist van het leven.
Naast de oude haven is ook een nieuwe jachthaven, maar wij kiezen voor de oude.
Met de fiets gaan we er op uit, heuvel op, heuvel af, op verharde en onverharde wegen, Samsø is een prachtig eiland met hoge en steile heuvels, je kan hier prachtige fietstochten maken.
Wij kiezen voor het noordelijke gedeelte van het eiland waar ook het schitterende dorp Nordby ligt met zijn kleurrijke, vaak, vakwerkhuizen met rietendaken.
Talrijke nauwe straatjes, met vele kleurrijke bloemen, wisselen elkaar af, al bij al een aanrader, het is net een openlucht museum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor Blacktoppie » 26 Jan 2015, 18:38

wat is het daar mooi zeg.. mooi verslag hoor..

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 26 Jan 2015, 18:57

Dank je wel Arco,

Voor ons is het, het paradijs.
Wat het zo interessant maakt is, dat je iedere dag kan kiezen welke windrichting je op wil varen, er zijn zo veel mogelijkheden.
Dat ten opzichten van bv een rondje Maas Moezel Rijn, waar je aan begonnen bent moet je ook afmaken.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet mooi is hoor, in tegendeel, maar ik mis mijn vrijheid, ieder zijn ding.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor Popeye » 26 Jan 2015, 23:37

pascall schreef:Dank je wel Arco,

Voor ons is het, het paradijs.
Wat het zo interessant maakt is, dat je iedere dag kan kiezen welke windrichting je op wil varen, er zijn zo veel mogelijkheden.
Dat ten opzichten van bv een rondje Maas Moezel Rijn, waar je aan begonnen bent moet je ook afmaken.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet mooi is hoor, in tegendeel, maar ik mis mijn vrijheid, ieder zijn ding.

Mvg,

Pascal.


Frankrijk is voor mij maximale vrijheid, beperkt door sluitingstijden van de sluizen wat ik niet voel als beperking! Zoveel mogelijkheden om aan te meren en te overnachten, de sfeervolle Franse plaatsjes, de lekkere stokbroodjes. Je zegt het: ieder zijn ding! :D

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Jan 2015, 23:58

Overal op het water heb je vrijheid en iedereen ervaart die weer anders.
Ik denk dat Pascall de vrijheid van het open water bedoeld.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 27 Jan 2015, 18:32

Ja Jan, klopt,
Ik kan alle kante op, niet gehinderd door bruggen, sluizen of een kanaal, maar wel een sterk bepalend factor is het weer.
En zo heeft alles zijn voor en tegens, maar ik sluit het kanaal werk absoluut niet uit hoor, daar kan ik ook van genieten, maar ik heb wel een voorkeur.
Zo wisselen we het af, een stukje binnendoor en een stukje buitenom :D
Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 27 Jan 2015, 19:53

De trossen gaan weer los!

De trossen gaan weer los, en wel op klokslag zeven uur, om, om negen uur vijf en veertig weer af te meren
De wind is noord 3, later neemt deze iets af en draait naar het oosten, O-2, wat de temperatuur betreft, die zit rond de dertiggraden en daar komt de volgende weken geen verandering in, wat een zomer!!!
We lande aan op het eiland Endelave, vraag mij niet hoe je het uit spreekt, ik heb het geprobeerd maar brak er mijn tong over, het klinkt geheel anders als hoe je het schrijft.
Endelave is licht heuvelachtig met een leuk dorpje nabij de jachthaven, we bezichtigen het witte kerkje waar in scheepsmodellen aan het plafond hangen, dit zie je trouwens in geheel Denemarken.
Die scheepsmodellen symboliseren het zeevarend bestaan van de Deene, uit eindelijk zijn de Noormannen de aanstichters van dit feit.
Met de fiets trekken we er weer op uit, we zien een prachtig landhuis met een helikopter in de achtertuin, ook komen we weer een vliegveldje tegen waar je vrij rond kan lopen tussen de geparkeerde vliegtuigen.

Nog een woordje van een andere orde, nu ik dit verslagje hier neerschrijf, is de prettige bijkomstigheid dat ik het reisje weer volledig opnieuw beleef :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moek ok en!

Afbeelding

Afbeelding
En een totaal overzicht van de trip tot nu toe, vanaf Kiel.

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor pascall » 28 Jan 2015, 17:37

We gaan weer verder,

We verlaten Endelave en richten onze koers op Bogense op het eiland Fune, ook dit is weer een kort stukje varen, twee en een halfuur en dan kunnen de paartjes weer op stal.
Bogense is een levendig stadje met prachtig oude gebouwen, ook op en rond de haven is van alles te doen. In de middag, onder de tropen zon, speelt een jazz band wat veel volk trekt.
We genieten van ons privéterras (kuip) van de muziek, het langst slenterend publiek, en (een) koele pils, DIT IS VAKANTIE!
We raken in gesprek met onze overbuurman, deze man staat versteld van ons zelfboutje, en krijgt een rondleiding, Stalen schepen zijn uniek in Scandinavië, en hij raakt steeds meer onder de indruk, en ik maar groeien. ;)
De meeste mensen die we hier tegenkomen denken dat het een polyester scheepje is, zij kloppen er eens op, en komen dan verbaast tot de conclusie dat het staal is, wij hebben al eens gedacht om er een bordje op te hangen, met een schaaltje er onder, voelen? Een euro!

Afbeelding
Bogense.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes.
pascall
 
Berichten: 2136
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Opweg naar Mölle

Berichtdoor elrenegado » 29 Jan 2015, 13:31

Mooi weer !!|

Toch.... later als ik groot ben wil ik ook die kant op (lees als ik zolang vrij kan krijgen cq met pensioen ben)
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

VorigeVolgende

Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten