Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Binnetie » 03 Jul 2017, 12:51

Sinds 25 mei de eigenaar van een Target Expresse.
We waren al 2 jaar aan het kijken naar boten, met een tussenpoos dat we andere prioriteiten hadden.
Het kan raar lopen, dat we niet eens bij de aanschaf van onze eigen boot aanwezig waren. Gelukkig heeft mijn schoonpa met 40 jaar ervaring een heel mooie boot gekocht. Precies volgens onze wensen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat specificaties:
- Nanni 60PK motor met 700 draaiuren
- 10 meter lang 3.30 meter breed
- bouwjaar 1978
- 4PK Vetus boegschroef
- tent van 2016

Verder van alle gemakken voorzien aan boord, de tent is heerlijk bij warm weer en kan eventueel opgeklapt worden. We wilden eerst een vaste stuurhut.
In de winter gaan we het bovendek een verfbeurt geven + wat roestplekjes wegwerken. De koelbuis onder de kiel van de vorige motor wordt verwijderd en ik moet even kijken naar iets betere 'pinnetjes' waar de knopen van de tent invallen. Deze pakken niet overal even goed, waardoor de tent met flinke wind wat kan klapperen.
Binnetie
 

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor De Waalschokker » 03 Jul 2017, 16:37

netjes, ziet er leuk uit.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jul 2017, 17:34

Binnetie schreef:...van een Target Expresse.

Heb het altijd al een mooie boot gevonden.
Maar je schrijft dat het een Target Expresse is.
Maar voor mij lijkt hij veel op een Arthur Nova van de Eista werf.
Ook een prachtige boot,met een mooie lijn.

Je schrijft dat je liever een vast dak hebt,maar nu heb je een tent.
Heb je dan nu wel klapbare ramen?
Want dat kan het voordeel met een tent.
Klapbare ramen maakt je doorvaarthoogte nog lager namelijk.

En ook hier ga je je niet aan vervelen.Met mooi weer,kap eraf,en je zit ook in de zon.
Dat wil met een vaste kap ook niet.

Zo zo,eerste boot,en gelijk een hele mooie.
Een beter begin is er niet.
Veel vaarplezier en succes ermee.
Noordvaarder
 

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Binnetie » 03 Jul 2017, 17:56

Dankjewel Noordvaarder.
Destijds werden er een paar aangeboden, allemaal met de naam Target Expresse.

Helaas zijn de ramen niet klapbaar, tot nu toe gaat het prima met bruggen. Helemaal als je gewend bent om met schoonfamilie op een zeilboot te varen. Dan moet je overal wachten. Dat is nu niet het geval.
De 3.30 meter breedte is ook erg fijn. De punt is er royaal. Je zou daar bijna met 2 volwassenen en een kind kunnen slapen. Maar ook in de achterkajuit is de ruimte netjes: 2x een matras van 190x110cm. Dat was ik bij boten van deze lengte nog niet tegengekomen.
De motor is erg stil in vergelijking met boten waar we mee hebben proefgevaren, rookt ook niet. Bij sommige proefvaarten had je boven op de achterkajuit last van de rook. Je kleren roken er meteen na.
We zijn er erg blij mee en zijn het nu nog druk naar de zin aan het maken.
Binnetie
 

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jul 2017, 18:18

Binnetie schreef:2x een matras van 190x110cm. Dat was ik bij boten van deze lengte nog niet tegengekomen.

Ik heb een Doerak 850AK.855 lang en 310 breed.
Achterin 2 bedden van 210 x 100,en voorin een dwarsbed van 70 x 200.
En voor meer mensen moeten de rugleuningen plat,en heeft ieders een bed van 200 x 100 (gemiddeld).
Noordvaarder
 

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Roelof » 03 Jul 2017, 20:40

Nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe schip.
Het ziet er goed uit en idd de breedte geeft een hoop binnenruimte, daar kun je jaren mee vooruit en veel plezier mee hebben.

Ik zie dat de fenders opgeknoopt aan de railing hangen.
Ik zou dit soort kunststof haken aanschaffen. https://www.google.nl/maps/uv?hl=nl&pb= ... oioIlwEwDw
Kosten 15 Euro per 2 stuks, maakt het verplaatsen en op andere hoogte hangen van de fenders enorm makkelijk.
We hadden ze ook op onze vorige boot en staan op het lijstje zodra we de Swin vaarklaar gaan maken.

Het weer begint weer op te knappen 8-)
Veel plezier !!!

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Sambeek » 03 Jul 2017, 21:41

Mooie boot Binnetie, ziet er goed uit.
Heeft schoonpapa goed gedaan. :)
Nu moet je wel wat tijd vrijmaken om er zelf op te varen natuurlijk. :)
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Klaver vier » 03 Jul 2017, 22:00

Mooi en vooral mooi de hele jonge motor,normaal gesproken moet je daar heel lang mee kunnen doen.
Wat ik maar dat is persoonlijk altijd vreemd vindt bij een Target is de ramen met die scherpe hoeken.
Maar nogmaals mooi schip
Gr René
Klaver vier
 

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor elrenegado » 04 Jul 2017, 09:15

Mooi schip !!!

Mijn pa is zijn eerste boot was een target, en heb zelf paar jaar geleden er ook naar gekeken, een express van 11.5 dacht ik.
Maar dat was tijdens een flinke regenbui, en toen wist ik gelijk weer waarom ik een vast dak wilde 8-)

Het zijn wel dappere scheepjes, en met dapper bedoel ik de vaareigenschappen.
je kan er prima met wat golven en wind mee varen, en met de juiste motorisering hebben ze ook aardig de vaart erin
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Waar ik nu eindelijk mee vaar?

Berichtdoor Binnetie » 04 Jul 2017, 10:33

Dank allemaal.
We zijn er erg blij mee.

@Roelof, die kunstofhaken lijken me ideaal.
Mijn vriendin beheert op dit moment de fenders :) Ik sta aan het roer. Binnenkort wisselen we om zodat we beide weten hoe en wat aan boord. Maar voor we om kunnen wisselen moet ik het zelf ook kunnen.

Ik kende dit type niet, maar dat kwam ook omdat de 3 Targets die te koop waren boven het budget lagen en zodoende niet in de zoekresultaten naar voren kwamen.
Echt regen aan boord hebben we nog niet meegemaakt, ik weet niet hoe de tent dan is. Zoals ik zei, ik wil hier nog wel mee aan de gang, die pinnetjes waar de 'tentogen' in klikken passen niet goed in elkaar.
Je kunt de zijkant oprollen en met een plat koord vastzetten. Ik wil even kijken of er een apparaatje is waarmee je een oogje in zo'n plat koord kunt maken. Nu hangen de opgerolde zijkanten een beetje. Dat belemmerd het zicht naar achteren en opzij. Als ik het gaatje verplaats dan rol je ze mooi op tot op het dak en is je zicht veel beter. Is niet helemaal goed bij nagedacht bij het maken van de tent.

@Elrenegado, ik vaar op dit moment zo'n 5-5,5 knoop (ronde de 10-12km/u), toen ik vol gas ging kwam ik zo rond de 17 km/u uit (GPS snelheid). Maar dat een beetje tegen de stroom in. Qua snelheid en verbruik ga ik het een en ander nog eens uitdokteren.
Binnetie
 

Volgende

Terug naar Waar vaar jij mee ?

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten