René, er is 1 manier om daar achter te komen... met een scherpe beitel
Als je het type valkkruiser hebt met zwarte aluminium ramen dan maak je kans op geen rijplamuur... maar dat bied ook geen zekerheid...
Het kan best goed gaan, ik doe het bij mijn eigen boten ook gewoon. Een goede schakellaag gebruiken en geen donkere kleuren over een relatief verse 1k laag zetten... en bij de eerste laklaag GEEN verdunner gebruiken!!! Die vreet door je schakelaag heen en gaat in de 1k laag zitten en zorgt daar voor onthechting van oude lagen!!! Donkere kleuren hoef je eigenlijk soieso niet te verdunnen.. speel liever met de temperatuur als je een betere (langere) vloeitijd wil.
Ik heb nu de Geminus binnen liggen voor een schilderbeurt en daarna is de Borealis aan de beurt, dat is een hele oude valkkruiser sport 850... nieuwe motor en nieuwe intimmering nu.. daar ga ik een nieuwkomer in de 2k verfmarkt op zetten. Dat is Perfection Pro van International... het ongeveer een verkwastbare vorm van AwlGrip, veel hogere glans en hardheid als van de IJssel nog... en je snapt wel dat de Borealis ook in de rijplamuur staat...
Weet je waar je altijd enorme blazen op ziet staan? De rondspantjes die nog in de rijplamuur staan zoals valkvletjes en dolmanvletjes ect.. en als de rijplamuur ooit over de oranje menie gesmeert is dan val je ook in de blazenprijzen...
Maar vertel eens, waarom IJssel?