VAN DER valk kruiser 11.60

VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Marc » 27 Nov 2016, 23:38

:roll: Hallo,
Ben net nieuw, en dit is mijn eerste berichtje.
Ik ben al 20 jaar in het bezit van een Van der Valk 11.60 kruiser met een DAF615, hij rookt wel een beetje, maar da's na 5 minuten voorbij voorbij.
Heb hem vorig jaar laten schilderen door Goossens Yachting te Stevensweert, Limburg. Geschilderd met DD coating van de Ijsel, mooi, maar heb problemen met blazen en scheuren van de lak en heb nu een geschil lopen, Goossens wil dus niets doen of tegemoet komen, vandaar. Tip...Doe geen zaken met deze persoon, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Marc :o
Marc
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 Nov 2016, 20:21
ligplaats: MCC
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor gast » 28 Nov 2016, 00:00

Hier kunnen we dus niks mee, een geschil heeft 2 kanten en zal men gezamelijk dienen op te lossen (met of zonder jurisprudentie)
Alleen als een ondernemer oid aantoonbaar en meermaals de fout ingaat is een waarschuwing op zijn plaats op het WWW.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Jan Huibers » 29 Nov 2016, 20:00

Wiens idee was om er 2k op te smeren?

Gokje, boot staat in de ouwe rijplamuur en daar kan geen 2k op, of er moet een sterke dikke 1k laag van minimaal 5 jaar oud op zitten... dan moet je die niet kapot schuren en dan kan het.... maar bij geen enkele jachtschilder met een beetje verstand geeft er meer als een dag garantie op. Vaak gaat het goed maar soms gaat het mis.
Wij maken vaak mee dat een eigenaar perse 2k lak wil want de glans is mooier en iedereen in zijn haven heeft het ook en heeft hem dat aangeraden dus moet dat gebeuren...

Weet je wanneer ik garantie geef? Als alles gestraald is en ik heb zelf op de voorgeschreven manier de epoxyprimers en epoxyplamuur aangebracht heb en daarna de laklagen... alles van dezelfde fabriekant... en anders garantie tot de deur.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2016, 02:06

De nieuwe lak zal niet blazen, daar is de laag te dun voor.
Ook komen scheuren niet door een nieuwe laklaag.

Oude boot met teveel lagen plamuur + lak (beiden van onbekende herkomst) = ellende..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Klaver vier » 08 Dec 2016, 21:55

Ik ben erg benieuwd hoe oud de Valkkruiser is ,ik dacht namelijk dat rijplamuur echt een heel ouderwetse manier van plamuren was.
Wij zijn ook in het bezit van de zelfde soort boot en lopen ook met het idee rond deze in de ijssel te zetten.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er bij ons rijplamuur op zit.
Vroeger wel een boot gehad waar het opzat,maar dat zie je al vrij gauw want het werkt altijd,het geeft bijna altijd bobbels naar verloop van tijd.
Ik denk wat het geschil betreft dat je weinig kans maakt of er moet van te voren gezegd zijn dat je een bepaald aantal jaar garantie hebt,maar volgens mij doet geen mens dat als je over oude lagen heen gaat.
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Jan Huibers » 09 Dec 2016, 01:26

René, er is 1 manier om daar achter te komen... met een scherpe beitel :?

Als je het type valkkruiser hebt met zwarte aluminium ramen dan maak je kans op geen rijplamuur... maar dat bied ook geen zekerheid...

Het kan best goed gaan, ik doe het bij mijn eigen boten ook gewoon. Een goede schakellaag gebruiken en geen donkere kleuren over een relatief verse 1k laag zetten... en bij de eerste laklaag GEEN verdunner gebruiken!!! Die vreet door je schakelaag heen en gaat in de 1k laag zitten en zorgt daar voor onthechting van oude lagen!!! Donkere kleuren hoef je eigenlijk soieso niet te verdunnen.. speel liever met de temperatuur als je een betere (langere) vloeitijd wil.

Ik heb nu de Geminus binnen liggen voor een schilderbeurt en daarna is de Borealis aan de beurt, dat is een hele oude valkkruiser sport 850... nieuwe motor en nieuwe intimmering nu.. daar ga ik een nieuwkomer in de 2k verfmarkt op zetten. Dat is Perfection Pro van International... het ongeveer een verkwastbare vorm van AwlGrip, veel hogere glans en hardheid als van de IJssel nog... en je snapt wel dat de Borealis ook in de rijplamuur staat...

Weet je waar je altijd enorme blazen op ziet staan? De rondspantjes die nog in de rijplamuur staan zoals valkvletjes en dolmanvletjes ect.. en als de rijplamuur ooit over de oranje menie gesmeert is dan val je ook in de blazenprijzen...

Maar vertel eens, waarom IJssel?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Klaver vier » 09 Dec 2016, 14:25

Bedankt voor de infomatie Jan,wat betreft de keuze voor de ijssel.
Als ik iemand zie met een mooie glanzende boot vraag ik wel eens waar die mee geverfd is,en dan is het antwoord bijna altijd de ijssel
Bij ons in de haven zeggen ze niks geen schakellaag doodschuren en meteen de ijssel er op,mits de lagen verf oud genoeg zijn
Vlak bij mij ligt een vlet en die is een jaartje terug gedaan en heel mooi glad,die is ook over de oude verf gegaan.
Ik doe het het liefst goed,dus moet er een schakellaag dan doe ik dat,is een ander merk mooier of beter is hoor ik het graag en als het dan te betalen is neem ik die,ik wacht af hoe de borealis wordt dat laat je vast nog wel zien
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Jan Huibers » 10 Dec 2016, 00:26

Ik ben toch benieuwd naar de motivatie om geen schakellaag te zetten van de experts uit jou haven. Ik leer het schilderen (ja want ik leer nog steeds weer bij) van een jachtschilder die al 45 jaar!!!!! in het vak zit... 45 jaar jachtschilder dus! Geen huistuinkeuken schilder die overstapte naar de jachten maar dus al... kortom, respect voor die man. Ik sta samen met hem in 1 loods dus in de winter werken we elke dag samen op. En die schilder zegt dat altijd het beste is een schakellaag te gebruken, zeker als je lang plezier van je werk wil hebben..

Ik flik weleens andere kunstjes bij mijn eigen boten, die staan toch zowat elk jaar binnen voor even een verse laklaag en bijwerken van de schades. Dus als er bij mij iets misgaat dan is dat minder erg.

In het geval met de Borealis moet het wel serieus goed gebeuren en mag de verf er niet afkomen want het betreft een test. Protection Pro VS IJssel Coatings... glansgraad en hardheid worden gedurdende 2 jaar gemeten, de Borealis en de Polaris doen mee aan de test en dan krijgt de Polaris een nieuw laagje IJssel.. beiden Grafietblauw... en alle schepen worden iedere week (soms vaker) gewassen met een sopje waar ook Mierenzuur en Fosforzuur inzit... dit is om snel de kalk van de rompen te wassen. De IJssel is met 2 jaar zo dof als iets hierdoor en we zijn dus benieuwd welke glansgraad de Protection Pro nog heeft na die tijd.

Maar terugkomend op.... informeer waarom geen schakellaag, ik ben benieuwd...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Klaver vier » 10 Dec 2016, 11:03

Bedankt Jan
Ik denk dat de rede van geen schakellaag is dat het sneller klaar is,anders zou ik het niet weten,maar ik ga het zeker vragen
In mijn geval wordt het natuurlijk ook veel duurder omdat ik een plek in een loods moet huren,en of dat ik hem dan één of meerdere keren moet schilderen maakt dan heel veel uit met de tijd op de kant.
Het op de kant binnen zetten is op Loosdrecht aardig aan de prijs,vandaar misschien geen schakellaag
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: VAN DER valk kruiser 11.60

Berichtdoor Jan Huibers » 10 Dec 2016, 23:51

Dan kom je bij ons in de stallingsloods liggen vanaf April, dan betaal je €55,- per week om binnen te liggen.
En zoveel werk extra is zo'n schakellaag niet hoor.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Volgende

Terug naar Waar vaar jij mee ?

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten