Cap

Cap

Berichtdoor gast » 07 Jan 2014, 14:56

Na heel wat boten te hebben gehad vaar ik nu heel bescheiden met een Jeanneau Cap 400.
Het is de eerste boot die ik langer dan 6 maanden heb en ook de eerste boot welke ik daadwerkelijk nog langere tijd wil behouden.
Reden is de functionaliteit van deze boot en natuurlijk de persoonlijke situatie.
Ikzelf ben gek op het water en vaar het liefst zoveel mogelijk, mijn lieve vrouw echter wil s' avonds graag weer thuis zijn en wil niet overnachten.
De Cap 400 kwam ik tegen en eigenlijk is het niet echt een supermooie boot maar de functionaliteit sprak me aan.
Hij is van polythyleen, zeewaardig, perfect trailerbaar, niet groot maar toch ruimte genoeg om mensen mee te nemen, geringe diepgang, slechts 180 kilo, en geschikt voor 40 pk wat hem zeer snel en wendbaar maakt.

Afgelopen jaar zoveel plezier gehad en zoveel gevaren dat mijn vrouw nu zelfs voor de vakantie van aankomend jaar een plek wil waar we ook kunnen varen :D
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Cap

Berichtdoor enzoishet » 09 Jan 2014, 23:18

Hallo,

Dit lijkt me ook een heerlijke onverwoestbare boot. Is dit eigenlijk niet een beetje de nieuwe moderne Pioneer of "Pioner" van vroeger ?

Groet Ton,
enzoishet
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 30 Dec 2013, 02:07
ligplaats:
info:

Re: Cap

Berichtdoor gast » 10 Jan 2014, 22:33

Nee Jeanneau maakt al jaren boten.
Pioner levert net als vroeger ook nog steeds de bekende modellen, alleen zijn de meeste Pioners niet geschikt voor 40 pk.
Weet wel een Multi te staan maar daar vraagt de eigenaar 3000- voor en dat is mij te gortig.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Cap

Berichtdoor gast » 17 Apr 2014, 21:25

De Cap was een heerlijk bootje en dit jaar ook weer het eerste tochtje gemaakt, maar toch besloten om de Cap te verkopen.
Reden heel simpel, iets te krap en weinig luxe, voor een redelijke prijs verkocht.
Zoektocht naar een mooi alternatief is voor mij niet moeilijk, dus even mijn netwerk aanwenden en voilla een prachtig scheepje en nieuwe trailer voor een zeer gunstige handelaarsprijs 8-) Moet alleen nog een geschikte motor vinden maardat is voor volgende maand, boot eerst naar de stalling gebracht.

Een Elan 495 GT superieur edition uit 1999

Afbeelding
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:


Terug naar Waar vaar jij mee ?

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten