Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor gast » 08 Jan 2014, 10:49

Zoals ik al schreef, ben geen fan van V motoren.
Johnson/Evinrude V 4 zijn krachtige motoren en het geluid is geweldig maar die dingen hebben vaak al een heftig leven gehad.
De modellen zonder VRO zijn er niet veel meer en die er nog zijn blinken niet uit in betrouwbaarheid, modellen met VRO hebben een zeer slechte reputatie vanwege defecte pompen, de modellen met verwijderde VRO hebben een luchtje (preventieve verwijdering geloof ik niet zomaar in)
Waar heb je de motor op het oog?
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor Deuceofspades » 10 Jan 2014, 08:06

Er staat ene optweedehands te koop voor weinig kan m halen voor 250€
Deuceofspades
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 15:18
ligplaats:
info:

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor broekie » 10 Jan 2014, 08:38

Pas maar op dat het geen weggegooid geld is.
Wat wil je in godsnaam met een ongeveer 100 PK oude benzineslurper achter een bootje van 40 jaar oud?
Heb je enig idee wat voor krachten hier bij komen kijken? Als hij het ook echt doet op vol vermogen.
Tel bij die € 250 nog maar veelvouden van dit bedrag op voordat je kan varen na een goede montage en besturing.

Ik zou voor wat kleiners kiezen in de trend van max.50 a 60 PK tweetakt autolube als het low budget moet.
Het bootje zal echt niet veel langzamer gaan, maar wel beter beheersbaar met sturen en prettiger varen.
Wil je zorgeloos voor uiteindelijk minder geld varen, ga dan nog kleiner en 4-takt.

Voor € 250 kan je niet veel verwachten. Maar als je wil leren met schade en schande, is dit een goede leerschool.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor gast » 10 Jan 2014, 10:56

Dat is een sloopprijs, een goede v motor kost minimaal 1000 euro meer.
Voor 250 koop je geen goede motor, of je moet genoegen nemen met een 4 pk.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor Deuceofspades » 11 Jan 2014, 20:05

Wie zegt dat in moet leren met schade en schande?
Heb wel technische kennis! Vorige zomer kocht ineen oude Fletcher van 35 jaar met een kapotte motor evinrude van 40 Pk voor 200€ ..... Heb er wel van mei tot oktober heel wat uren mee gevaren en was uiteindeljk perfect in orde... Mooi gespoten met een nieuw interieur en een goede gereviseerde motor....
Heb trouwens gisteravond nog een leuke kajuitboot gekocht..... Een casco weliswaar.... Kon m niet laten staan....
Wbt die 100pk.... Is wellicht te sterk voor de schakespeare.... Heb ook nog wat liggen surfen ja, en kontakt gehad met een man die zo ene heeft en veel plezier beleefd met een 75pk motor
Deuceofspades
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 15:18
ligplaats:
info:

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor gast » 11 Jan 2014, 22:36

Het zijn goedbedoelde adviezen die je krijgt.
Tuurlijk kan je soms geluk hebben met een defecte motor en is er weinig aan de hand, zelf vaak genoeg meegemaakt.
Maar in deze prijscategorie is 90% gewoon rotzooi en allen nog goed voor de onderdelen. Helemaal zo'n v motor.
Verder zijn het je eigen keuzes en kunnen we je alleen maar advies geven.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wist ik maar wat voor een bootje ik had?

Berichtdoor Deuceofspades » 12 Jan 2014, 19:31

Ik weet ook dat ik de motor die ik koop eerst goed inspecteer en tja is idd een risico wat niet te berekenen valt.....
Ben nu beetje ah twijfelen wat ik ga doen, de shakespeare maken of t kajuitje wat ik heb......
:roll:
Deuceofspades
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Dec 2013, 15:18
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Waar vaar jij mee ?

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten