pc navigo laptop

communicatie en navigatie apparatuur

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2016, 14:45

1 woord wat een absurde eisen, of anders gezegd, dat programma zuigt wel enorm, de rest van de makers van dit soort toepassingen weet de systeem eisen heel wat beperkter te houden, je mag dus concluderen dat Navigo softwarematig slecht geschreven is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Noordvaarder » 25 Apr 2016, 20:55

Wolf1 schreef:Systeem eisen voor PC Navigo met gebruik van AIS, Windows 7, 8, of 10
Processor 2,6 GHz Intel i7
Werk geheugen 8 Gb
Afzonderlijke processor voor het beeldscherm (computers waarin de grafische kaart volledig door de hoofdprocessor wordt bediend zullen inde praktijk doorgaans te traag reageren)
Het wordt ook nog aangeraden een dedicated computer te gebruiken alleen voor navigo ! ! !

Willen die mensen in de toekomst hun produkten verkopen?
Of wordt dat een programma voor de upper ten met een yacht van een paar miljoen.
Menig programma trekt veel minder vermogen werkt dus beter.
Trouwens een i5 met een klok van 3.5 heeft meer power ,want de 2,6 in een i7 is kleiner.
Enkel wat de i7 meer heeft,is 2Gb cache in de CPU.
Maar of je dat ook nodig bent,betwijfel ik ten zeerste.

Als je dacht een leuk programmaatje gekocht te hebben om probleemloos van a naar b te varen heb je het dus aardig mis, voel me danig belazerd en heb er ook eigenlijk geen woorden voor.
Maar voor een ieder die overweegt met PC navigo in zee te gaan, bezint, eer je begint.

In dat geval kun je je beter niet meer over bezinnen,maar gewoon negeren,en op zoek gaan naar een alternatief.
Die mensen gaan er schijnbaar vanuit,dat je alleen maar met een RollsRoyce de weg op kan.
Noordvaarder
 

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Shanti » 22 Aug 2016, 20:43

Heb dit jaar voor het eerst gevaren met AIS.
Dit in combinatie met pc-navigo 2010.
Gebruik een korte antenne (30cm) gecombineerd met gps.
Geen problemen gehad met navigo.
Wel ergert mij het trage opstarten van navigo.

Gebruik hiervoor onderstaande laptop.
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.10586 Build 10586
Systeemfabrikant MEDION
Systeemmodel X781X/X782X
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i7-3630QM CPU @ 2.40GHz, 2401 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. E1762IM7.50M, 4-1-2013
SMBIOS-versie 2.7
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 16,0 GB
Totaal fysiek geheugen 15,9 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 13,5 GB
Totaal virtueel geheugen 18,3 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 15,9 GB
Ruimte voor wisselbestand 2,38 GB

Grt. Ed
Shanti
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Aug 2016, 20:03
ligplaats:
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor jokewierco » 07 Dec 2016, 13:58

Wie heeft ervaringen met een watcheye transponder klasse b
Wanneer ik deze gebruik samen met pc navigo dan is dit steeds van korte duur,wat ik ook doe het wil gewoon niet lukken.
Krijg gewoon geen data meer binnen en ook geen gps signalen,het wil wel eens gebeuren dat ik de usb stekker verwijder en weer terug plaats het geheel weer draait voor soms een paar uur maar soms ook maar een paar minuten, het langste wat het heeft gewerkt is tot nu toe 4 dagen.
Wie herkent dit probleem en kan of wil mij helpen,
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor henkvd » 07 Dec 2016, 19:25

Denk dat je teveel AIS doeltjes ontvangt voor PC Navigo , trek voor de aardigheid maar eens de antenne los van je watcheye, dan blijft het wel draaien puur omdat je nog nauwelijks AIS doeltjes ontvangt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor Bejons » 08 Dec 2016, 06:12

Beetje dit topic door gelezen. En wil je dit programma nu echt goed gaan gebruiken moet je toch een zware pc gaan gebruiken anders werkt het niet optimaal. Dit programma gebruikt persikal ook voor de binnenvaart al zitten er dan nog veel meer mogelijkheden bij. En de prijs is ook niet echt om naar huis te schrijven, vooral niet als je het maar een paar keer per jaar gebruikt. Hier aanboord tanker binnenvaart gebruiken we het ook alleen van tresco is zowat het zelfde. En inderdaad er wordt een vrij zware pc gebruikt voor alleen dit programma. Dus tel uit je kosten. Duur route plannertje wordt het zo, mij niet gezien
Bejons
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 Feb 2016, 20:47
Woonplaats: Bergeijk
ligplaats: Lommel
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor jokewierco » 09 Dec 2016, 11:45

Bejons schreef:Beetje dit topic door gelezen. En wil je dit programma nu echt goed gaan gebruiken moet je toch een zware pc gaan gebruiken anders werkt het niet optimaal. Dit programma gebruikt persikal ook voor de binnenvaart al zitten er dan nog veel meer mogelijkheden bij. En de prijs is ook niet echt om naar huis te schrijven, vooral niet als je het maar een paar keer per jaar gebruikt. Hier aanboord tanker binnenvaart gebruiken we het ook alleen van tresco is zowat het zelfde. En inderdaad er wordt een vrij zware pc gebruikt voor alleen dit programma. Dus tel uit je kosten. Duur route plannertje wordt het zo, mij niet gezien

Ik gebruik pc navigo al bijna 10 jaar en vindt dit een pracht programma, hier lopen de meningen van uiteen en ga hier verder ook geen discussie over aan, ik heb gewoon problemen met mij ais en heb dit totaal al op 4 computers geprobeerd maar het gaat mij tot nu toe niet lukken, ik hoop dat er iemand een antwoord kan geven op mijn vraag.
Wat Henk zegt om de stekker van de antenne er uit halen dat durf ik (nog)niet ben bang dat dit soms schade geeft aan mijn Watcheye transponder.
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor jokewierco » 09 Dec 2016, 12:07

henkvd schreef:Denk dat je teveel AIS doeltjes ontvangt voor PC Navigo , trek voor de aardigheid maar eens de antenne los van je watcheye, dan blijft het wel draaien puur omdat je nog nauwelijks AIS doeltjes ontvangt.

Hallo Henk
Wanneer de antenne los is , kan dit dan geen schade geven aan de transponder?
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor henkvd » 09 Dec 2016, 12:33

Nee, de zender constateert zelf dat het niet in orde is en is beveiligd tegen mis aanpassingen, kan ook makkelijk zenden stelt bij een AIS niet veel voor, als je stil ligt al helemaal niet heel af en toe een heel kort pulsje wat verzonden wordt. Zonder antenne een paar targets en dat kan PC Navogo dan nog wel aan.

PC Navigo met AIS is geen succes, de AIS module vergt te veel van de PC, de ontwikkelingen in de PC wereld gaan te langzaam inmiddels om hier nog wat van te mogen verwachten.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: pc navigo laptop

Berichtdoor jokewierco » 09 Dec 2016, 12:48

henkvd schreef:Nee, de zender constateert zelf dat het niet in orde is en is beveiligd tegen mis aanpassingen, kan ook makkelijk zenden stelt bij een AIS niet veel voor, als je stil ligt al helemaal niet heel af en toe een heel kort pulsje wat verzonden wordt. Zonder antenne een paar targets en dat kan PC Navogo dan nog wel aan.

PC Navigo met AIS is geen succes, de AIS module vergt te veel van de PC, de ontwikkelingen in de PC wereld gaan te langzaam inmiddels om hier nog wat van te mogen verwachten.

Okay Henk alvast bedankt voor de info tot nu
Weet je toevallig ook waar de computer minimaal aan moet voldoen zoals geheugen etc ik gebruik met navigeren een dell computeri5
jokewierco
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Dec 2016, 10:59
ligplaats: vianen
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten