Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

communicatie en navigatie apparatuur

Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

Berichtdoor bartvast » 15 Mrt 2024, 22:39

Beste medezeilers & -watersporters,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een nieuw type AIS-transponder (klasse B) en zou jouw hulp zeer op prijs stellen.

Het is mijn bedoeling om een betaalbare, draagbare AIS-transponder te creëren die alle essentiële functies (van energievoorziening, GNSS en WiFi tot VHF-zender & -antenne) integreert in één robuust, eenvoudig, plug-and-play apparaat.

Maar voordat ik het prototype verder ontwikkel (en overga tot formele certificering ervan), wil ik me er wel van vergewissen dat ik de goede kant op ga. En dat is waarom ik een beroep doe op de ervaringen van de watersport community.

Omdat ik graag ook jullie inzichten, ervaringen en ideeën op dit vlak zou kennen, zou ik je vriendelijk willen vragen om input via een online enquête.

Wees gerust; dit is slechts een verzoek om input, zonder enig commercieel motief. (Er is immers nog helemaal geen product ;-)

Dus als je een paar minuten kunt missen en bereid bent deel te nemen, zou ik je graag verzoeken deze (anonieme) enquête https://forms.gle/9JFaFavffmsYQPJt5 in te vullen.

Als je deze link overigens in Google Chrome opent dan kun je de Engelstalige enquête ook vrij eenvoudig vertalen in het Nederlands mbv Google Translate (icoontje in de adresbalk rechts boven).

Mocht je nog andere zeilers en watersporters kennen die bereid zijn hun ervaringen te delen, dan zou ik je graag willen vragen deze oproep / link met hen te delen.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Groet,
Bart
bartvast
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Mrt 2024, 22:35
ligplaats: Naarden
info: Aloa 27

Re: Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

Berichtdoor quichot » 16 Mrt 2024, 09:47

Geprobeerd in te vullen, maar snapte vraag 1 (verplicht iets over mijn account) meteen al niet, dus kwam ik niet verder.
Als je respons wil, dan heb je geen accountgegevens van ons nodig. Als je die wél claimt nodig te hebben, dan klop je aan de verkeerde deur.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

Berichtdoor gewoonmich » 16 Mrt 2024, 10:06

Sorry, maar je eerste vragen hebben niks met AIS te maken. Ben daarom meteen afgehaakt.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

Berichtdoor kajoe » 16 Mrt 2024, 11:32

sorry maar ik hou het toch maar op de bestaande ontwikkelaars .
daarbij vertrouw ik het niet helemaal .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Input gevraagd voor een nieuwe AIS oplossing

Berichtdoor aadbloem » 16 Mrt 2024, 13:52

bartvast schreef:Het is mijn bedoeling om een betaalbare, draagbare AIS-transponder te creëren die alle essentiële functies (van energievoorziening, GNSS en WiFi tot VHF-zender & -antenne) integreert in één robuust, eenvoudig, plug-and-play apparaat.
Bart

Draagbaar, de gemiddelde Em-Trak met interne GPS (wat jij bedoelt met GNSS)voldoet precies aan jouw doel als je een 12v batterijtje erop plakt en een antenne van een handheld marifoontje. Zo'n Em-Trak B-transponder gebruikt zo weinig energie dat het batterijtje lang meegaat. Het lijkt me geen gat in de markt waar jij aan denkt. Verder is draagbaar ook een beetje onnodig want de transponder is gebonden aan een MMSI en dat is ook nogal scheepsgebonden. Als je denkt aan de MMSI van een handheld, niet doen daar is Telecom en of RWS niet direct enthousiast voor vermoed ik. Gezien de berichten hier ben ik niet eens begonnen aan de enquete.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: broekie en 70 gasten