Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor Jan Huibers » 19 Dec 2013, 23:52

Bericht door Jan Huibers » wo 26 dec 2012, 01:14

Als je de omschrijving leest van het product waarvan ik de link geplaatst heb zie je dat het welbekende probleem met apple versus andere bluetooth apparaten hier niet aan de orde is... Dingetje is speciaal voor iPhone en iPad namelijk
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor vuuren1 » 19 Dec 2013, 23:52

Bericht door vuuren1 » wo 26 dec 2012, 03:55

De Ipad schijnt hier en daar nogal wat tekortkomingen te hebben die Android Tablets niet kennen..
USB zit er niet op en het samenwerken met diverse andere zaken geeft ook nog al eens conflicten.

Veel mensen kunnen helemaal nooit op hun draadloze toegang (WiFi) inloggen, ook een veel genoemd probleem.
Vandaag nog: Een kennisje kocht vorige week een Ipad voor 600 euro, kon dus nooit inloggen op internet.
Alle helpdesken gebeld en alles doorgeworsteld, resultaat: niks..
(de laptop en andere tablets doen het daar wel)
Ipad (binnen 24 uur) teruggebracht omdat de verkoper het ding als een probleemloos plug and play apparaat had aangeprezen en het gewoon niet werkt.
Kreeg na veel gezeur 85% van het aankoopbedrag terug...

En dat alles in de Apple store, fijn bedrijf...!
Dit verhaal krijgt nog een staartje, ik zal zeker geen Ipad aanschaffen!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor Jan Huibers » 19 Dec 2013, 23:52

Bericht door Jan Huibers » wo 26 dec 2012, 09:27

Ik werk echt met mijn iPad. De planning van de leerlingen, vorderingen bijhouden, ondersteunende filmpjes tijdens de les.. Ect ect... En ik moet er niet aan denken om dat met iets andere dan een apple te moeten doen. Andere rijscholen werkten wel even met iets anders.. Aanraakgevoeligheid is kl*te en zijn zo traag als dikke stront tegen een berg op. Ohwjah en android heeft nogal veel last van botnets en trojans...
Dus we kunnen stellen dat de ervaringen nogal uiteen lopen, mijn conculega's zijn inmiddels allemaal overgestapt op de iPad. Maar het zou kunnen dat er een product tussen zit waarmee iets mis is met WiFi, daar heb ik trwens ook nooit problemen mee, er zit juist een enorm goede WiFi antenne in de iPad 2.
Verder schijt ik op apple want ik vindt het een gruwelijk arrogant bedrijf met die ontelbare rechtzaken ect ect en de inmiddels overleden eigenaar had absoluut geen smaak qua boten maar feit is wel dat ze de betrouwbaarste telefoons en tablets en pc's ect bouwen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor henkvd » 19 Dec 2013, 23:53

Bericht door henkvd » wo 26 dec 2012, 10:12

Jan Huibers schreef:
Als je de omschrijving leest van het product waarvan ik de link geplaatst heb zie je dat het welbekende probleem met apple versus andere bluetooth apparaten hier niet aan de orde is... Dingetje is speciaal voor iPhone en iPad namelijk




Klopt, er zijn er nog een aantal, echter zonder de vermelding dat een BT GPS geschikt is voor Apple, zal het niet werken, Apple heeft een afwijkend protocol,
lees is dicht getimmerd voor derden.
Een andere mogelijkheid is, als die aanwezig is gebruik te maken van een Iphone, die als GPS gebruikt wordt, met wat hulpmiddelen software matig is dat ook een mogelijkheid.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor Willem » 19 Dec 2013, 23:53

Bericht door Willem » wo 26 dec 2012, 22:40

Heren heren,
Wij hebben een ipad 3GS dat heeft niets te maken met GPS. Afgelopen zomer op de Noordzee verweg van de zendmasten werkt de IPAD vlekkeloos dmv zijn ingebouwde GPS.
Wij hebben ook een AIS zender/ontvanger wat zou het mooi zijn als wij zowel buiten als binnen het zelfde kunnen zien. Dus op de plotter buiten en de ipad binnen. En dat is dus de vraag kan ik beide koppelen.
Willem
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 09:24
Woonplaats: Zuidlaren
ligplaats:
info:

Re: Ipad aansluiten op kaartplotter A70d

Berichtdoor henkvd » 19 Dec 2013, 23:53

Bericht door henkvd » wo 26 dec 2012, 22:47

AIS naar de Ipad via een WIFI multiplexer, dat is mogelijk, tevens evt andere instrumenten die aan boord zijn.

De ipad als extern scherm van de raymarine is niet mogelijk, dat zou alleen gaan bij een PC / laptop.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten