vhf sailor 2048

communicatie en navigatie apparatuur

vhf sailor 2048

Berichtdoor JOHAN » 19 Dec 2013, 21:22

Bericht door JOHAN » za 23 jun 2012, 09:23

hallo allen,ik heb een vhf op de kop kunnen tikken maar ik kryg hem niet goed aangesloten.er zit een aansluiting aan met 3 kleuren[rood,zwart,blauw]als ik de rode + en de zwarte_ aan sluit gaat de vhf aan maar ik kan hem niet meer met de aan/uit knop bedienen,hy blyft aan staan.myn vraag is waar is de blauwe draad voor.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: vhf sailor 2048

Berichtdoor henkvd » 19 Dec 2013, 21:23

Bericht door henkvd » za 23 jun 2012, 09:49

De blauwe draad wordt gebruikt voor het uitschakelen van de voedingsconverter die normaal gebruikt wordt als de marifoon wordt aangesloten op 24 Volt, deze converter maakt van 24 Volt 12 volt en wordt door de blauwe draad in en uit geschakeld.

In jouw situatie de blauwe draad niet aansluiten. Om de marifoon normaal te laten reageren op de aan / uit knop dien je de jumpers achter de reserve zekering houder te verplaatsen, van achteren gezien liggen ze nu alle 3 horizontaal.
verwijder alle 3 de jumpers ( groene en soms zwarte blokjes)
Plaats ze op de volgende manier terug:
Leg de marifoon met de achterkant naar je toe, de voedingsconnector bevind zich nu aan je rechterhand, de antenne connector aan je linkerhand.
plaats de eerste jumper verticaal aan de linkerkant over het linker bovenste pennetje en het linker middelste pennetje, dit is het dichtst bij de zekeringhouder
plaats de tweede jumper verticaal over het rechter onderste pennetje en het rechter middelste pennetje.
de derde jumper heeft nu geen functie en mag op een van de overgebleven pennetjes gestoken worden, die zit dan maar op 1 pennetje.

Nu zal de marifoon aan en uitgaan met de volume on / off knop. ik zal kijken of ik een foto kan vinden van de jumpers die de tekst kan verduidelijken.

Afbeelding Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: vhf sailor 2048

Berichtdoor JOHAN » 19 Dec 2013, 21:24

Bericht door JOHAN » za 23 jun 2012, 12:21

henk ,bedankt voor de duidelyke uitleg,zo moet ik eruit zien te komen.vrgr johan
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: vhf sailor 2048

Berichtdoor JOHAN » 19 Dec 2013, 21:24

Bericht door JOHAN » vr 29 jun 2012, 17:33

henk, dat houd dus in dat ik de vhf moet open maken.ik zie niets van de jumpers die jy bedoeld.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: vhf sailor 2048

Berichtdoor henkvd » 19 Dec 2013, 21:24

Bericht door henkvd » vr 29 jun 2012, 17:39

Nee, de VHF hoeft niet open, verwijder het plastic kapje waar de reserve zekering op zit dan zie je de jumpers zitten zoals op het rechter plaatje, een pincet of klein punt tangetje is wel handig om de jumpers te verplaatsen.

Als de reserve zekering niet meer aanwezig is kijk op de foto waar je de jumpers ziet zitten tussen de voedings- en hoorn- connector, is een plastic kapje gemonteerd die kan je er zo uit wippen, dan zie je de jumpers en de zekering zitten.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten