ANWB navigatie

communicatie en navigatie apparatuur

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor henkvd » 22 Jan 2012, 23:14

Bejakruiser schreef:Ik heb inmiddels al veel toestellen gehad (iedere 2 jaar mag ik een nieuwe uitzoeken van KPN) maar nu ik de iphone heb wil ik geen andere meer. Werkt perfect en altijd. Is volgens mij ook niet kapot te krijgen en ik gebruik hem toch best veel. Maar het blijft natuurlijk toch een persoonlijke voorkeur, dus iedereen kan daar anders over denken.


Ach m'n dochter had pas een WALD White Apple Logo of Death wel hersteld, eenvoudig was anders, geweldig dat iTunes, not, is ineens eenkennig als je een andere PC gebruikt.

Nou heb ik wel een vooroordeel ik heb een hekel aan continue bellen, m'n SMS bundel loopt over wegens minimaal gebruik en de rest doe ik helemaal niet aan.

Evt email die ik krijg van een Blackberry met de standaard voetnoot, beantwoord ik met, this mail is send with my Nokia 5110
Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor harry1 » 23 Jan 2012, 13:38

toen ik voor het eerst een tel. kocht was het ook voor bellen, en in pech situaties.........maar het gaat heel hard, met de foons en de mogelijkheid
heb nog een paar antieke in de kast liggen, oa, motorola 7500 :mrgreen:
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor harry1 » 30 Jan 2012, 16:30

heb inmiddels een I pad2, wat de mogelijkheden zijn weet ik nog niet
wel de app, (waterkaart anwb) gedouwn load, maar deze schijnt voor een week (proef) beschikbaar te zijn?
moet het toestel leren kennen, en dat valt niet mee, voor een digibeet

mijn zoon heeft een I foon aangeschaft, en gisteren nog wat ondekt in combi met de I pad, maar hij is ook veel technischer aangelegd :lol:

ik hou me bij het varen maar bij de laptopje met waterkaarten :mrgreen:
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor sigdock » 30 Jan 2012, 17:04

@henkvd: Hoe kom jij aan een foto van mijn telefoon? Zelfs het blauwe front met de zwarte accu klopt... 8-)
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor ..... » 20 Dec 2013, 13:22

Bericht door Doodle » do 27 dec 2012, 20:56

Heb er zelf op genavigeerd de ANWB app, ik moet zeggen ondanks het kleine iPhone 4s schermpje wist ik toch heel simpel te bepalen waar ik was :)
De papieren kaart van de ANWB eigenlijk alleen maar thuis op tafel gebruikt.

Ook de test gedaan met IPad 3 wifi in combi met IPhone 4s en dat werkt zalig, IPhone instellen als hotspot en kijken op het grote scherm van de IPad.

Als ons schipje klaar is zal de IPad prominent aanwezig zijn in de stuurhut met ook een eigen 12 volt laadpunt.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Jan Huibers » 20 Dec 2013, 13:23

Bericht door Jan Huibers » do 27 dec 2012, 23:45

Waarom de iPhone als hotspot gebruiken Doodle?? De anwb waterkaarten staan in het geheugen van de iPad, het enige wat je nodig hebt is de gps functie op de iPad. Zoals ik in een ander topic al zei: ik heb de iPad 2 met de hele bubs erop en eraan, ik heb er alleen geen simkaart inzitten omdat ALS ik onderweg online moet ik dat wel via de hotspot van de iPhone doe. Als ik de waterkaart app van de anwb gebruik hoef ik de hotspot niet aan te hebben en hij is ijselijk nauwkeurig. Ik vaar er met mijn 1,6 mtr diep stekende valkkruiser zelfs mee door de biesbosch, helemaal uitvergroten en langzaam varen dan weet ik precies wanneer ik uiterst bakboord of juist stuurboord moet varen, je hebt daar zomaar in het midden ofzo ondieptes van 0,7 mtr... Ze raden het niet aan en ik ben ook erg voorzichtig met een scheef oog op de dieptemeter maar het klopt telkens precies!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor vuuren1 » 20 Dec 2013, 13:23

Bericht door vuuren1 » vr 28 dec 2012, 00:41

Heeft iPhone hotspots onderweg waar je iets mee kan?
Hoe zit dat?

Zelf heb ik een GPS muis op de laptop en de ANWB kaarten. Dat werkt prima.
Er zijn nog veel mooiere programma's (PC navigo geloof ik)

En Doodle heeft nog wel even werk aan die boot voordat hij zich op het navigeren kan toeleggen (en het navigatie-programma mag ook nog langzaam werken als de boot het met 9 pk motorvermogen moet doen ;) )
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 20 Dec 2013, 13:23

Bericht door Lotte » za 29 dec 2012, 18:57

De App van de ANWB werkt alleen goed als je GPS het, hetzij via de GPS van de Ipad, een externe,of via hotspot. Als je geen GPS hebt, zie je niet waar je vaart. Ikzelf gebruik een externe GPS via bluetooth op de Ipad en dat werkt werkelijk fantastisch. Als je bij een brug oid komt klik je op de naam en je krijgt alle info, Top!!! Het enige nadeel van de Ipad is,dat hij het vrij snel te warm heeft en er dan mee ophoudt. Maar ja..........
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor laserdevil » 20 Dec 2013, 13:24

Bericht door Laserdevil. » ma 31 dec 2012, 14:16

Hans pc Navigo is geweldige navigatiesoftware ,
Ik heb de illegale versie gehad en er stond niet alles bij , maar bv. bij bruggen en sluizen als je daar op ging staan met de muis zag je veel info zoals lengte , breedte , verval , marifoonkanaal , tel.nr , en ik geloof zelfs openingstijden.
Scheelde je weer wat zoekwerk in de almanak ;)
Als je internet aan boord hebt , dan kun je ook live updaten , zodat je de laatste nieuwtjes binnen krijgt.
Ik heb mijn laptop gekoppeld aan de samsung SII , en de thetering aan.
Dan werkt mijn telefoon als internet modem voor mijn slupslet , en dat gaat wonderbaarlijk snel moet ik zeggen.
Met deze combo vaar ik altijd op zeker.
Wel houd ik ten alle tijden de papieren kaarten in de buurt.
Je zal maar net geen jus meer hebben op de laptop of tel. of een crash op je slupslet :shock: :D

http://pcnavigo.watersportalmanak.nl/
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Jan Huibers » 20 Dec 2013, 13:24

Bericht door Jan Huibers » ma 31 dec 2012, 17:35

Wat heb jij voor een iPad Lotte?? Ik heb em afgelopen zomer een keer de hele dag aan laten staan.. Van 10:00 tot 18:30 en toen ging de batt plat... Maar niet warm worden ofzo..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten