ANWB navigatie

communicatie en navigatie apparatuur

ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 12:18

Ik heb de ANWB app gedownload. Wat ik mij afvraag is of ik mijzelf zie op kaart, daar waar ik vaar. Van ozi explorer weet ik dat dat werkt met een gps muis. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat met een iPad?

Gr. lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor bassie77 » 07 Jan 2012, 12:51

Heeft een IPAD geen ingebouwde GPS? Hoe werkt dat anders met gewoon navigeren op de weg? Bij mijn iphone gaat dat perfect.

Groet bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor henkvd » 07 Jan 2012, 12:52

Welke uitvoering van de Ipad2 heb je ?

De ANWB app, zal werken als je een uitvoering hebt met 3G.
Zonder 3G, moet er een andere positie bronnen ingeschakeld worden, dit kan via WIFI, helaas moeten er dan wel 3 bekende WIFI bronnen in je omgeving zijn. Anders heb je een externe positie bron nodig.
Een gewone GPS (serieel of USB) muis kan niet aangesloten worden op de IPAD2 , een Blue Tooth GPS muis ( draadloze ) kan niet aangeloten worden op een IPAD , tenzij je een speciale BT GPS muis hebt die ook het I protocol uitgeeft, op dit moment zijn er een stuk of 3 BT GPS muizen die dit kunnen.

BT GPS muis met I protocol heb ik nog niet geprobeerd op de ANWB app, op andere app's werkt dit wel.


Verder is het mogelijk om een gewone BT GPS muis te gebruiken die alleen NMEA uitgeeft, dan moet de IPAD gejailbreakt worden, met BT stack ( programmatje wat geen I certificaat heeft) kan nmea omgezet worden zodat dit toepasbaar wordt als positie bron in Apps.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Bejakruiser » 07 Jan 2012, 14:08

Hoi Henkvd, maar zou het niet mogelijk zijn om een iphone (mits Lotte die heeft natuurlijk) als hotspot in te stellen. Dan maakt hij via wifi verbinding en zou de ipad de positie door kunnen krijgen van de iphone. Tenminste bij die van mij lukt dat wel. Heb het niet geprobeerd met de ANWB app. Maar de gewone kaart die op de ipad staat werkt dat wel.

Valt te proberen.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 14:21

Ik heb de versie zonder 3G. Ik kan wel mijn positie laten zien, bv in maps en overigens ook bij de ANWB app. Dat gaat dan via de Wi-fi? Betekent dat, wanneer ik geen Wi-fi verbinding meer heb, ik ook de politiebewaking niet meer heb? Ik kan mijn telefoon als Wi-fi hotspot laten functioneren, dan kan het ws ook weer?

Is de APP van de ANWB wel helemaal klaar. Er vallen delen van de kaart weg of het wordt niet helemaal ingevuld? Heeft iemand daar ervaring mee?
Gr. Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 14:22

Heb geen iPhone, maar HTC, maar dat maakt denk ik niet uit voor hotspot?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 14:25

Sorry mijn getypte tekst wordt af en toe automatisch veranderd, positiebepaling wordt politiebewaking. :lol: zal het proberen uit te zetten.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor henkvd » 07 Jan 2012, 20:58

Ik ken de mogelijkheden van HTC niet, is Hotspot in te stellen ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 21:05

Ja, het werkt. Dank voor de tip. Gebruikt dat veel data denk je?
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Bejakruiser » 07 Jan 2012, 21:15

Durf ik niet te zeggen. Ik zou het een tijdje in de gaten houden. Als het goed is moet je ergens in de telefoon kunnen zien hoeveel mb je gebruikt hebt. Als je dan de app een uur gebruikt (wel tijdens daadwerkelijk van positie te veranderen) zou je kunnen berekenen hoe lang je het kunt gebruiken zonder over je limiet heen te gaan. Eventueel erna van abbo veranderen?
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten