ANWB navigatie

communicatie en navigatie apparatuur

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 07 Jan 2012, 21:29

Ja, zal het in de auto uitproberen. Dank zover.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor mvmierlo » 12 Jan 2012, 22:10

Ipad wifi only en een Iphone in hotspot mode moet inderdaad werken, ik dacht van niet maar na even zoeken op google vond ik diverse artikelen die beweren van wel zoals deze
Gebruikers-avatar
mvmierlo
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 Jan 2012, 19:30
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor henkvd » 14 Jan 2012, 19:07

Zo kan het ook , werkt zonder Jailbreak, handig is anders de oplossing lijkt me niet ideaal in gebruik.

Bad Elf GPS for iPod touch, iPhone, & iPad

Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Bejakruiser » 14 Jan 2012, 22:01

Via de telefoon lijkt mij het handigste inderdaad. En het lijkt mij dat dit geen extra kosten met zich mee brengt omdat er eigenlijk geen data verzonden wordt. Maar zoals ik al schreef is dit makkelijk te controleren.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Lotte » 22 Jan 2012, 14:22

Heb het volgende geprobeerd. Ipad zonder 3g en geen Gps, geen mogelijkheid om de app te gebruiken voor dynamische plaatsbepaling. Via mijn HTC, wifi hotspot, kan ik internetten opde Ipad. GPS wordt niet doorgegeven via de wifi hotspot. De enige normale, door apple ondersteunende, oplossing is een externe GPS ontvanger. Die is er van Bad Elf, maar er schijnt ook een bluetooth uitvoering te zijn, zodat je de ipad dan ook nog aan de voeding kan blijen hangen. Die ontvanger leg je dan gewoon op je dashboard en heb je ook geen rare uitstekende delen aan je ipad/phone hangen. Het nadeel is de prijs, 80,-, had dus gewoone de 3g versie moeten kopen, maar nooit stilgestaan bij de app van ANWB en GPS ontvangers.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Bejakruiser » 22 Jan 2012, 14:29

Ik heb het inmiddels ook geprobeerd maar bij mij werkt het. Ik gebruik dan mijn iphone 4 als hotspot. Mogelijk dat het daarom wel werkt op de ipad 2 omdat ze beide van apple zijn? Misschien een kennis in de buurt met een iphone zodat je het zelf nog kunt testen? En dan bij de eerst mogelijke contractverlenning over op de iphone 4 ;)
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor harry1 » 22 Jan 2012, 19:59

ben voornemens een ander mob. te nemen, na lekker gemaakt te zijn met een samsung (600 euries, zonder abbo.)
eens verder wezen kijken, kwam ik uit bij de i foon 4s, bijna gelijk aan eerder genoemde
zwarte bes, schijnt ook zoiets te hebben, maar hoor geen vrolijke geluiden hierover
kwam ik weer uit bij de i pad2, daar werd ik bijna verliefd op, grote broer van de i foon
ook deze zijn 600E. zonder abbo. (en welke neem je)

bovenstaande neemt de plaats in van mijn tomtom, assus 10 inc., en nog wat

ik sta in dubio....en vindt het erg moeilijk
en de verkoper vertelde dat je heel lang aan het toestel gekluisterd zal zitten, om ALLE mogelijkheden uit te zoeken...en ik ben een digibeet :cry:
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor henkvd » 22 Jan 2012, 20:17

Ja , dat wordt het lastig, ieder maakt z'n keuze naar gebruik.

Ik ben blij genoeg met een telefoontje wat alleen kan bellen, is klein, m'n kids hebben daar andere ideeën over en morren over je hebt geen internet, etc tec,.......
Als je dan zegt dat hun een koelkast hebben ben ik ineens zo 2002.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor gast » 22 Jan 2012, 20:34

Tja ik heb laatst ook zo'n duur abo genomen met gratis Smartphone.
Heb er een maand over gedaan omdat ding onder de vingers te krijgen en toen ik hem eindelijk door had braak ik het glas :mrgreen:
Ik heb nu een basic telefoontje van 25 euro met het dure abo kaartje erin, gaat iig niet zo snel stuk.
gast
 

Re: ANWB navigatie

Berichtdoor Bejakruiser » 22 Jan 2012, 22:48

Ik heb inmiddels al veel toestellen gehad (iedere 2 jaar mag ik een nieuwe uitzoeken van KPN) maar nu ik de iphone heb wil ik geen andere meer. Werkt perfect en altijd. Is volgens mij ook niet kapot te krijgen en ik gebruik hem toch best veel. Maar het blijft natuurlijk toch een persoonlijke voorkeur, dus iedereen kan daar anders over denken.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten