We zijn er bijna. Wel soms moeizaam geweest m.b.t. afspraken over de tijdsplanning.
Niemand wil zich vastzetten op een eindtijd met deze klussen, alleen de zeilmaker heeft zijn afspraak geheel waargemaakt.
De laswerkzaamheden en inbouwen generator en hekschroef liep wat uit, maar niet echt veel. Moest wel zelf dagelijks aansturen en ook meewerken. (wat niet erg is)
Schilderen verliep op zich wel goed. Demontage en montage heb ik zelf gedaan en was erg veel werk. Teak dek zelf geschuurd.
Hora heeft ook de afspraak gehouden, wel iets uitloop, maar ze hebben er alles aan gedaan om te leveren in delen zodat we door konden.
Alle patrijspoorten heb ik zelf voorzien van nieuw rubber en horren. Zijn er allemaal uit geweest.
Eigenlijk was/is het timmerwerk de frustratie. Slaapkamer verbouwen heeft de hele winter geduurd en er is uiteindelijk 80 uur gewerkt over de maanden.
Dat ging dus niet vlug, steeds maar iets. De binnen raamlijsten zijn nog niet klaar.
Een andere timmerman maakt nu de slaapkamerdeur af.
Daardoor gingen we niet met Pasen, maar half mei voor het eerst het water in. De zeilmaker heeft toen de nieuwe tent erop gezet in Warmond die erg mooi is geworden.
Nu is het schip alweer een weekje bij een andere werf voor RVS aanpassingen aan de railing en een zwemplateau.
In het water de nodige metingen verricht en afgelopen donderdag naar binnen. De verschillende onderdelen zijn al wel in een voorwerkstadium.
Eerst hechten van de delen zoals bochten enz. bij het schip. Dan de constructie naar de werkplaats voor aflassen en polijsten.
Daarna definitieve montage. Aan het schip wordt niet meer gelast. Bevestiging plateau aan schip is met flenzen en M16 met tegenflens binnen.
Kosten van de hele refit? Binnen begroting, niet minder en misschien ietsjes meer, maar geen gekke tegenvallers.
Eeerste reis hopelijk eind van de week naar Tilburg en daarna Zeeland.