iPad opladen

communicatie en navigatie apparatuur

iPad opladen

Berichtdoor Coen » 30 Apr 2021, 08:07

Hallo,

Tijdens het navigeren met trouwens een uitstekend programma NavShip op mijn iPad en een losse GPS ontvanger trekt dit de iPad snel leeg, ondanks dat ik uiteraard de iPad 7e generatie het aangesloten op een Belkin stekker in de 12 volt.
Heeft iemand idee of dit voorkomen kan worden met een andere stekker, er zijn snelladers met hogere vermogen etc. Maar weet geen juiste oplossing en er is zo veel op de markt bij oa Coolblue etc.

Graag jullie adviezen.

Met vriendelijke groet
Coen
Coen
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 11 Aug 2020, 08:34
ligplaats: Sneek
info: Rinker 260EC

Re: iPad opladen

Berichtdoor Lexvdpoel » 30 Apr 2021, 09:34

Hoi Coen,

Het kan zijn dat de Belkin lader de tablet maar met 5Watt aan het laden is. Ik ken deze niet maar vaak is het zo bij aftermarket laders dat er geen laadstroom herkenning in zit. Vooral Samsung heeft hier veel last van met aftermarket laders, maar ik kan me goed voorstellen dat Apple dat ook heeft.
Als je in een keer van het gezeur af wilt zijn heb je twee opties:

Een originele mophie USB‑C-autolader in de Apple store kopen, deze laad met 18W.
Of een omvormer kopen en daar de originele 230v lader van de tablet in doen.

Met vriendelijke groet,
Lex
Gebruikers-avatar
Lexvdpoel
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 18 Jun 2020, 15:05
Woonplaats: Duitsland
ligplaats: Winschoten
info:

Re: iPad opladen

Berichtdoor aadbloem » 30 Apr 2021, 10:13

Precies wat Lex zegt, gewoon tijdens het varen de omvormer aan is doorgaans geen probleem voor de accu's.
De dynamo werkt dat wel bij. Mijn navigatie draait op een oude laptop die met een half uurtje leeg is. Gewoon omvormer aan.
aadbloem
 
Berichten: 1032
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: iPad opladen

Berichtdoor Coen » 30 Apr 2021, 10:28

Ok dank jullie, ik ga voor de Mophie!
Coen
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 11 Aug 2020, 08:34
ligplaats: Sneek
info: Rinker 260EC

Re: iPad opladen

Berichtdoor Coen » 06 Mei 2021, 09:25

Beste Forum,

Wat trouwens wel vreemd is van het navigatieapp NavShip is dat op mijn IPad het programma gewoon draait met de online kaarten van NL zonder dat mijn IPad gebruik maakt van dataverbruik, heeft de IPad namelijk niet! Iemand idee hoe dit kan?

Prima programma trouwens ik heb diverse apps vergeleken, deze de beste, vooral met automatisch omzetten naar alternatieve routes bij te lage bruggen etc. Tevens snelle en deskundige ondersteuning in het Nederlands.

Groeten
Coen
Coen
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 11 Aug 2020, 08:34
ligplaats: Sneek
info: Rinker 260EC

Re: iPad opladen

Berichtdoor Kwokko » 06 Mei 2021, 09:48

Ik denk dat wanneer je daar een betaalde abo op hebt ,dat het programma dan automatisch alle data download,en deze op je iPad zet, en jij daarvan niets gemerkt hebt.
Het is het één of het ander.
Of je gebruikt data ,of alles staat op je speeltje.
Het lijkt me sterk dat NavShip het data verbruik voor hun rekening neemt bij een betaalde abo.
Bij VaarkaartNL kun je die keuze namelijk zelf maken,kaart downloaden of niet.
Kwokko
 


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten