Boot alarm

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Boot alarm

Berichtdoor Solita74 » 04 Nov 2020, 22:36

Ik al 15 jaar E-Marine en beval prima http://www.e-marine.nl/wordpress/new/#
Laatst gewijzigd door Solita74 op 04 Nov 2020, 22:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Boot alarm

Berichtdoor Amersfow » 05 Nov 2020, 10:17

Beetje duur, en dan niet eens een website kunnen betalen? Zo'n GPS tracker voor een paar tientjes lijkt me het beste. Er zijn er die je kunt verstoppen en een jaar signalen kunnen blijven geven zonder extra voeding. Alarm en camera geven schijnbeveiliging denk ik. Denk eraan dat er tegenwoordig al voor 4 euro per maand een tel.abb. beschikbaar is, dus het simkaartje zijn niet de kosten.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Boot alarm

Berichtdoor Frank » 06 Nov 2020, 21:09

Ik heb toen in maart het Red Engel alarm gekocht en gemonteerd.
De set met inbraakalarm op beide deuren, wateralarm in de bilge, rookmelder, twee afstandsbedieningen en aparte sirene.
Het systeem werkt perfect!
En Carmen, dit kan niet op wifi, maar met die simkaart doe je echt onwijs lang hoor.
Je krijgt alleen sms als er een alarm is, of als je zelf een instelling wilt opvragen.
Voor dit geld is het alarm de aanschaf zeker waard. Vooral met die sirene. Als er een inbraak is, zijn ze snel weg hoor met die herrie :D
Oja, ook handig te vermelden, de service is echt top van dit bedrijfje. Ik had een paar keer wat verkeerd ingesteld, dus een mailtje sturen en eigenlijk binnen een uur of een paar uur al reactie, zelfs in de avond en een keer in het weekend.
Gebruikers-avatar
Frank
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 Apr 2014, 20:31
ligplaats: De Rijp
info:

Re: Boot alarm

Berichtdoor heuvels » 07 Nov 2020, 01:23

Simyo heeft een sim only pre-paid die niet verloopt.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Boot alarm

Berichtdoor Het Sluizenfront » 09 Nov 2020, 12:03

Frank schreef:maar met die simkaart doe je echt onwijs lang hoor.

Ik heb dit alarm in het voorjaar gekocht en heb dus een beetje ervaring met het systeem.
Dat die simkaart lang meegaat wil ik toch even weerspreken.
De meegeleverde AldiTalk kaart is heeft een tegoed van €10,-. Een smsje kost 4 cent evenals 1 minuut (of deel daarvan) bellen.
Ik heb op het apparaat mijn telefoonnummer en het nummer van mijn vrouw geprogrammeerd voor het melden van bijzonderheden.
Elke keer als er wat is worden er dus 2 smsjes verstuurd.
Afgelopen zomer heeft hij heel veel smsjes verstuurd omdat een ingestelde temp. werd overschreden.
Dat doet hij namelijk ook, bij een bepaalde boven of onderwaarde geeft hij een melding. Bij mij stond die ingesteld op 45gr. en 2gr. Die waarden heb ik inmiddels bijgesteld naar resp. 50 en 0 gr.
Elke overschrijding geeft in mijn geval uiteindelijk 4 smsjes want niet alleen de overschrijding wordt gemeld, ook het terug naar normaal geeft hij door.
Ook bij het in het begin wel eens per ongeluk naar binnen gaan zonder het alarm uit te zetten geeft 2 smsjes en meteen een telefoontje naar mijn telefoon waarbij je als je oppakt een open spreekverbinding hebt met de omgeving van de hoofd-unit. Enkele maanden geleden viel het op dat er geen meldingen meer kwamen als die er wel zouden moeten zijn. Oorzaak, het beltegoed was op en daar krijg je geen melding van. De provider doet dat waarschijnlijk wel richting apparaat, maar dit geeft dat niet door richting gebruiker.
Vorige week kreeg ik steeds smsjes met meteen daarna een telefoontje waarbij gemeld werd dat er een wateralarm was.
Ik meteen de auto in en naar boord. Onderweg werd ik steeds om de paar minuten lastig gevallen met dezelfde melding. Steeds een smsje en daarna een telefoontje. Wellicht dat ik het apparaat niet goed genoeg ken maar bij mijn weten was er geen mogelijkheid om de melding te accepteren.
Aan boord aangekomen bleek er geen sprake te zijn van water op de plaats waar het sensor-lint hangt.
Ik heb toen de batterij uit de watermelder moeten halen om de meldingen te stoppen. Waarschijnlijk is de batterij de oorzaak geweest en was die te ver leeg. De klemspanning die ik heb gemeten was 8,85 volt. Na vervanging door een nieuw 9V. blokje bleven de meldingen weg. Het was handig geweest als het apparaat ook meldingen kon doen van aanstaande te verwachten manco's.
Nogmaals, misschien doe ik zelf iets verkeerd waardoor zaken zo lopen als beschreven. Daarom, correct me if I'm wrong.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Re: Boot alarm

Berichtdoor jkb » 09 Nov 2020, 15:42

Ik heb het alarmsysteem van Smarthomebeveiliging.nl werkt ongeveer op dezelfde manier. De ingebouwde sirene geeft weinig geluid en een externe sirene lijkt me minder geschikt op de haven. En verder: mocht ik 's-nachts een alarmmelding krijgen dan weet ik niet of ik de havenmeester wel zal bellen (mag wel van haar). En er zelf heengaan duurt 3 kwartier. Laten we hopen dat een inbreker schrikt en het maar laat zitten..
Kan ook een camera aan, maar dan heb je WiFi nodig. Ook een watermelder behoort tot de mogeijkheden. Bij stroomuitval volgt een alarmmelding. En voor de Simyo heb ik de app van Simyo; daarop kan ik het verbruik en het saldo op de prepaid kaart zien. Eens per half jaar het alarm af laten gaan om het tegoed te behouden. Ik heb ook Lebara gehad. Lebara wil leiver dat de kaart alleen voor een mobieltje gebruikt wordt. Lebara in het alarmsysteem werkt wel, maar op internet lees je dat er onverwachte data worden verbruikt. Dat leek mij niet voro te stellen. Maar op mijn Lebarakaart die ik al een paar maanden niet gebruikte werd ook ineens € 2,83 afgeschreven wegens datagebruik. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Boot alarm

Berichtdoor Frank » 21 Nov 2020, 13:50

Voor degene die het interessant vinden, ik zie nu dat Redengel 15% korting geeft op zijn systemen. CODE: REDENGEL2020
Ik ben in ieder geval supertevreden over het systeem. En nee, geen aandelen in die toko :D
Gebruikers-avatar
Frank
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 Apr 2014, 20:31
ligplaats: De Rijp
info:

Re: Boot alarm

Berichtdoor Het Sluizenfront » 27 Aug 2023, 12:41

Na ruim 3 jaar het RedEngel-systeem naar tevredenheid in gebruik te hebben gehad, was het een aantal weken geleden plotseling afgelopen. De hoofdmodule bleef steeds maar weer piepen terwijl het alarm uit stond. Ik kon dit wel weer resetten met de afstandsbediening maar na een min. of 5 begon hij weer. We waren op vakantie en heb de module uitgezet met het idee, als we thuis zijn zie ik wel.
Ik kon met de telefoon ook geen contact meer krijgen/opdrachten doorgeven. Thuis gekomen ben ik daarom eerst mijn simkaartje gaan proberen in een oude telefoon maar dait werkte nog prima. Dan moet het probleem dus bij de alarmmodule liggen.
Ik moet ook nog vermelden dat ik onlangs een nieuwe simkaart heb moeten plaatsen omdat de AldiTalk-kaart die er vanaf het begin in zat is gestopt. AldiTalk bestaat dus niet meer.
Omdat ik geen prepaidkaartjes met en langere houdbaarheid kon vinden ben ik op zoek gegaan naar het goedkoopste abonnement met voldoende smsjes. Ik kwam uit bij Simpel waar ik een abonnement kon afsluiten met 250 smsjes per maand en ook nog 500mb data en 200 belminuten. Dat alles voor 3,50 p.maand. Nieuw kaartje erin, nummerbehoud aangevraagd en de zaak liep naadloos door. Prima!
Omdat ik in de handleiding van RedEngel niet verder kwam aangaande de storing, heb ik een mailtje gestuurd naar Harold, de man die achter het RedEngel-systeem zit, of eigenlijk zat. Hij blijkt daar een tijdje geleden mee te zijn gestopt en het systeem is dus niet meer te krijgen. Toch kreeg ik binnen een dag antwoord op mijn mailtje waarin hij enkele oorzaken vernoemde. Hij benoemde de pincode van de sim die op "0000" moest staan en dat het datanetwerk achter de sim het 2G moest ondersteunen. Welnu, de sim stond op 0000 en de nieuwe sim had een tijdje gewerkt. Toch maar eens aan het googelen geslagen en dan blijkt dat T-Mobile, het netwerk waar Simpel op draait, vanaf begin juni 2023 is begonnen om het 2G netwerk gefaseerd af te bouwen. Daar zit dus het probleem, laatste contact van de module is op 17 juli geweest waarna het 2G netwerk in onze regio waarschijnlijk is uitgezet. Dat houdt dus in dat ik de alarmmodule die in feite niet defect is, niet meer kan gebruiken. Er is wel nog een mogelijkheid. De twee andre GSM netwerken, KPN en Vodafoon zullen hun 2G netwerk pas in 2025 uitzetten. Daar kan het systeem dus nog enkele jaren gebruikt worden. En nu vraag ik me af, wat te doen. Ik heb net bij Simpel een 2 jarig abonnement afgesloten voor dat alarm waar ik nu niets meer aan heb.
Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuw alarmsysteen a la RedEngel maar wat wél met minimaal 3G of liever nog, 4G werkt. Weet iemand van jullie wellicht een acceptebel alternatief?
Een heel verhaal maar ik denk dat er meerdere zullen zijn die RedEngel gebruiken op het netwerk van T-Mobile. Voor hen, als het niet al is afgelopen, weet dat dat binnenkort voor jouw omgeving dus ook het geval zal zijn en je een andere oplossing moet gaan zoeken. :x
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Re: Boot alarm

Berichtdoor stefan » 27 Aug 2023, 15:27

Hoi Jan,

Ik gebruik ook zo’n redengel systeem, maar dan met KPN. Dat werkt idd nog gewoon wel. Tot 2025 dan…

Ben benieuwd op welk ander systeem jij uit gaat komen. Ik ga dan ook maar mijn ogen open houden voor een vervangend low budget alarm systeem met inbraak, water en rook melder!

Ideeën zijn welkom :-)
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Boot alarm

Berichtdoor Wolf1 » 27 Aug 2023, 16:05

stefan schreef:Hoi Jan,

Ik gebruik ook zo’n redengel systeem, maar dan met KPN. Dat werkt idd nog gewoon wel. Tot 2025 dan…

Ben benieuwd op welk ander systeem jij uit gaat komen. Ik ga dan ook maar mijn ogen open houden voor een vervangend low budget alarm systeem met inbraak, water en rook melder!

Ideeën zijn welkom :-)

Heb vernomen, dat EOC, aan mensen die dit systeem gebruiken koting geven !
Gr. Wolf1
Laatst gewijzigd door Wolf1 op 27 Aug 2023, 16:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten