Nieuwe digitenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor aadbloem » 15 Mei 2019, 12:42

Noordvaarder schreef:En niet iedereen besteld bij Ali,gelukkig maar,want dat maakt de handel hier kapot.

Ik was twee drie weken geleden bij de lokale winkel voor een DVBT2 ontvangertje van €29 maar die was voorlopig niet meer leverbaar en dat was een model dat je met een laptop of tablet moest besturen (stond niet op de website....). Wij hebben wel voor u hetzelfde model maar dan gewoon met de gebruikelijke afstandsbediening zoals je die voor je tv ook hebt. Die maar doen dan?? €52,- Dus om te beginnen €30 hoger dan waar ik voor kwam. Dankuwel ik kijk nog even verder. Zoeken op Ali leverde mij al snel dat modelletje van €52,- voor de lieve som van €20,39 en gratis bezorgd. In nederland gaat de prijs compleet over de kop dus....en de produkten in Nederland zijn echt niet bij Philips Eindhoven gemaakt, die komen ook uit het verre oosten. Gewoon ook made in Taiwan of made in China. Ik heb prima ervaringen met Ali en nog nooit een product gehad dat niet werkte of niet om kon gaan met specificaties hier in EU.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Yep » 15 Mei 2019, 13:11

Ik heb ook goede ervaringen na een pakketje of 20.
Zodra het meer dan een paar tientjes wordt, beperk ik me tot de Nederlandse/Europese markt.
Ook heb ik gemerkt dat, als het gaat om een product waarvan je eerst specs moet opgeven, communicatie erg vermoeiend wordt.
Ze geven geen of deels antwoord op vragen, offreren niet hetgeen je om gevraagd hebt en proberen Alie te omzeilen vanwege de kosten.
Ik beperk me tot kleine en duidelijk beschreven producten.
Hoe dit allemaal bekostigd wordt (verzendkosten vaak nihil bv.), geen idee maar wel opmerkelijk.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor R.C.Grootveld » 15 Mei 2019, 13:42

Yep schreef:Ik beperk me tot kleine en duidelijk beschreven producten.

Eens, kleine, duidelijk beschreven en vaak ook nog eens specifieke producten, die de lokale detailhandel niet kan/wil leveren.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Mei 2019, 14:19

aadbloem schreef:Ik was twee drie weken geleden bij de lokale winkel voor een DVBT2 ontvangertje van €29 maar die was voorlopig niet meer leverbaar en dat was een model dat je met een laptop of tablet moest besturen (stond niet op de website....) Wij hebben wel voor u hetzelfde model maar dan gewoon met de gebruikelijke afstandsbediening zoals je die voor je tv ook hebt.

Uiteraard,daar kom je niet voor.
Maar ik vraag me dan even af,als iemand die idolaat is van Ali, waarom dan nog überhaupt naar een plaatselijke toko gaat,waar de kans dat deze goedkoper is dan bij Ali,sowieso nul komma nul is.
Want je had natuurlijk al lang gecheckt wat die bij Ali moest kosten. :P
Die maar doen dan?? €52,- Dus om te beginnen €30 hoger dan waar ik voor kwam. Dankuwel ,ik kijk nog even verder. Zoeken op Ali leverde mij al snel dat modelletje van €52,- voor de lieve som van €20,39 en gratis bezorgd.

Maar als ik je rekensom zo bekijk,is rekenen niet je sterkste punt,want € 52 min € 29 is bij mij nog altijd € 23 en geen 30 euro, althans dat geeft mijn rekenmachientje aan.Made in China staat er onderop,maar wel gekocht bij de Makro alhier. :mrgreen:
In nederland gaat de prijs compleet over de kop dus....en de produkten in Nederland zijn echt niet bij Philips Eindhoven gemaakt, die komen ook uit het verre oosten. Gewoon ook made in Taiwan of made in China.


Ja dat kun je wel zien in Eindhoven,er is al veel gesloopt van wat ooit de fabrieken van Philips waren.
Ik geloof ook dat ze daar ook alleen maar dozen vullen,als ze dat nog doen.
Maar ,je hebt dan wel spul dat onder supervisie van de kenners is gemaakt,en niet spul dat volgens de Sjinezen "goed gekopieerd" is.
Is een beetje een leuze van de Sjinezen,die zeggen , "Beter goed gekopieerd,dan slecht nagemaakt".
En wat hebben ze daar al veel slecht nagemaakt zeg.Hun reputatie is op dat gebied niet echt hoog.
Ik heb prima ervaringen met Ali en nog nooit een product gehad dat niet werkte of niet om kon gaan met specificaties hier in EU.

Uiteraard,die mensen zijn er ook.

Nog even iets anders.
Veel uit China kost minder dan 23 euro.
Er staat wel leuk,dat ze het gratis verzenden,maar dat is een farce,want het product is bij hun nog goedkoper dan die €20,39,ik denk ongeveer de helft,en dan hebben ze een marge voor de verzendkosten.
Want het totale plaatje mag niet meer dan ,ik meende 23 euro bedragen.
Want als het meer wordt,dan moeten er invoerbelastingen betaald worden over het gehele bedrag in Nederland.
(Check even de site van de Belastingdienst over invoer en accijnzen.Jij bent handig met internet,want wie bij Ali kan zoeken,kan ook de Belastingsdienst site raadplegen toch?) ;) ;)
Dan krijg je eerst bericht van PostNL Schiphol,of je even de accijnzen en importtaxes wil betalen,en als die zijn voldaan,wordt jou de zending toegestuurd.
Niemand stuurt iets gratis op,de verzendkosten zitten al verdisconteerd in de verkoopprijs.
Mooie verkooppraat,want je betaald het sowieso.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Popeye » 15 Mei 2019, 14:35

Die maar doen dan?? €52,- Dus om te beginnen €30 hoger dan waar ik voor kwam. Dankuwel ,ik kijk nog even verder. Zoeken op Ali leverde mij al snel dat modelletje van €52,- voor de lieve som van €20,39 en gratis bezorgd.


Maar als ik je rekensom zo bekijk,is rekenen niet je sterkste punt,want € 52 min € 29 is bij mij nog altijd € 23 en geen 30 euro, althans dat geeft mijn rekenmachientje aan.Made in China staat er onderop,maar wel gekocht bij de Makro alhier.


Goed lezen meneer Kerkstra!
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 15 Mei 2019, 16:51

Meneer Kerkstra ,hum leuke naam :D :D
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Mei 2019, 18:05

Popeye schreef:Goed lezen meneer Kerkstra!

Als jij dat nou ook eens deed Brunsting,dan had je kunnen lezen,dat de plaatser van die posting,de prijs van Ali nog niet kon weten,ten tijde dat hij in die winkel stond.
Hij kwam voor een artikel dat € 29 euro moest kosten,en dat niet voorradig bleek(lokkertje waarschijnlijk) ,en waarop ze hem een artikel aanprezen,dat 52 euro moest kosten.
Logisch dat hij daar niet op in is gegaan.
Maar 52 euro minus 29 euro blijft nog steeds, 23 euro en niet 30 euro duurder.

Nadat hij thuis op internet gezocht had,bleek het artikel toen bij Ali €20,39 te moeten kosten.

'Pluto' was ook geen lezer,meer een doener.Helaas is hij ons te vroeg ontvallen. ;)
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Popeye » 15 Mei 2019, 19:46

Noordvaarder schreef:Als jij dat nou ook eens deed Brunsting

Meneer voor u! :mrgreen:
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor PatrickD » 15 Mei 2019, 21:40

@noordvaarder. Heb je nu vooral een mening over aliexpress of ook echt ervaring. Het beeld dat je schets over de douane is echt fout. Ja boven de zoveel euro moet je invoertaxen bepalen maar in de praktijk wordt dit nauwelijks gecontroleerd. Ik heb al diverse paketten (tientallen) besteld bij Ali en tot nu toe 1 keer invoerrechten moeten betalen. En als dat gebeurd is dat heel Simpel een iDeal transactie en dan ben je een deel van je voordeel kwijt. Maar vaak is het met tax alsnog goedkoper dan in Nederland kopen.
Overigens klopt jou beeld van China ook niet. In China wordt zwaar geïnvesteerd in RenD en China wil; Made in China veranderen in developed in China. Daar zijn ze echt hard mee bezig en steeds meer producten worden ook echt developed in China en zijn prima. Ook de Philips tv heeft een Chinees design tegenwoordig.
Dan komt nog een discussie over wie waar de verzendkosten berekend enz. Dat is totaal niet relevant. AliExpress maakt de keten heel veel korter. Allerlei tussen handel die geen waarde toevoegde is uit de keten gehaald en die waarde komt terecht bij de waarde leverende partijen en een deel zie je daarvan terug in de prijs.
Dan kun je wel zeggen dat garantie 9 van 10 keer niet geregeld is. Maar tot nu toe heb ik 9 van de 10 keer geen gebruik hoeven maken van de garantie. Dus iets wat ik niet gebruik is slecht geregeld. Hoe erg is dat?
Je moet wel goed in de gaten houden wat je besteld bij Ali. Een tablet, telelens, enz is vragen om problemen. Led lampen, relais, zonnebrillen etc gaat prima. Dit zijn minder complexe producten die de Chinees prima kan maken.

Maar terug ontopic???
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 15 Mei 2019, 22:15

Mijn nieuwe digitenne doet het prima,niks geen last met invoerrechten.
Beeld komt prima binnen zonder tax,wat een wonder :D :D
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten