Nieuwe digitenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Marie Christina » 04 Mei 2019, 17:01

Kijk eens aan: op een presenteerblaadje :)

Zo'n kabeltje had ik al.
Het oude kastje had wel tulpuitgangen.

Zou je ook het alleen het videosignaal naar de TV kunnen sturen, en het geluid naar de HiFi-versterker?
We luisteren ook radio via de digitenne.
Moet vast wel kunnen toch?
Een 2 aderig tulpkabeltje heb ik nog wel.

Betekent wel dat we het TV geluid dan ook via de versterker hebben.
Ach, hoe erg is dat?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor smeukel » 04 Mei 2019, 17:36

Voor de "vrije" kanalen heb ik de Xoro hrt 7619 . Heeft beide: Scart en HDMI aansluiting. Ik heb mijn oude buitenantenne er op aangesloten. Werkt prima.
Op Ebay gekocht.
smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Mei 2019, 21:03

Klaver vier schreef:Bedankt allemaal,begrijpen doe ik het niet,ik krijg een ander kastje gratis en betaal € 15,50 zegt mijn vrouw,en dat is hier de penningmeester.
Ik wacht het wel weer af
Gr René ( klaver vier)

Dit klopt maar ten dele,want m.i.v. 1 Juni 2019,volgende maand dus,gaat de prijs van € 15,50 naar € 17,00 per maand.
Als het goed is, heeft jou "penningmeesteres" daar bericht van gehad. :lol:
Leuker kunnen ze het niet maken,duurder wel. :)

Maar waarom neem je andere kastje als je straks toch 17 per maand betaald?
Behoor jij nog niet bij de generatie van Max?
Max zit niet op de commerciele kanalen zoals RTL en SBS.
Max is gewoon te ontvangen via NPO1-2-3 ,en die zenders blijven altijd gratis plus een regionale zender.
Dat noemen ze de Free To Air channels.
Om deze te kunnen ontvangen dien je te beschikken over een TV die DVB-T2 kan ontvangen,of een kastje die je op de TV aansluit,die daarvoor geschikt is.
Een los kastje waarmee je de FTA zenders kan ontvangen,is hier te koop:
https://www.kabeldirect.nl/full-hd-dvb- ... 2%20FTA20&
Je kunt ook een TV kopen die daarvoor geschikt is.
Ik heb inmiddels al een poosje een voor thuis,dat is een Panasonic TX-40ESW404 .
De TV ontvangt alle NL FTA zenders,alsmede alle vrije Duitse zenders via een normale DVB-T antenne.
Noordvaarder
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 04 Mei 2019, 21:52

Zegt mij allemaal niks dvb en fta,ik wil gewoon ook de commerciele zenders ,1-2 en 3 kijken wij zelden.
Voor 3 zenders hoef ik geen tv
Gr Rene ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor henkvd » 04 Mei 2019, 22:25

Marie Christina schreef:Kijk eens aan: op een presenteerblaadje :)



Zou je ook het alleen het videosignaal naar de TV kunnen sturen, en het geluid naar de HiFi-versterker?
We luisteren ook radio via de digitenne.
Moet vast wel kunnen toch?
Een 2 aderig tulpkabeltje heb ik nog wel.



Ja, dat kan .
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor PatrickD » 05 Mei 2019, 09:10

Waarom ga je dan niet streamen. Een chromecast in de HDMI poort. Kost 30 euro. Een telefoon of tablet met bijvoorbeeld ziggo go en je kijkt alle zenders live en kunt eventueel terug kijken. Ja kost wel wat data maar voor ruim 200 euro dat digitene kost kun je heel wat data gebruiken.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Marie Christina » 05 Mei 2019, 09:26

Omdat alle onbeperkte data-abonnementen die ik gezien heb meer kosten dan die 17 euro pm.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Klaver vier » 05 Mei 2019, 10:06

Nou Patrick ik heb zo,n chromecast alleen dat werkt niet bij ons in de haven,ik heb zelfs de modernere uitvoering,heet iets anders want de chromecast wordt niet meer geleverd
Zonder wifi heb je er niets aan ( bij mij was het weggegooid geld)
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor PatrickD » 05 Mei 2019, 10:56

Je telefoon met 4g instellen als hotspot en aan die hotspot je Chromecast koppelen zou toch gewoon moeten werken. Wifi netwerken op havens zijn vaak te traag hiervoor inderdaad. Maar ontopic maar weer.
PatrickD
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 Feb 2019, 16:44
ligplaats: Harderwijk
info:

Re: Nieuwe digitenne

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Mei 2019, 11:38

@Menno en anderen,

Ik heb sinds kort van Tele2 een onbeperkt data abonnement op mijn mobiele telefoon. Dat kost 25 euro p/m voor een jaarabonnement, maar ik heb even tijdelijk een maandabonnement genomen (dus kan ieder moment opzeggen dat kost nu 27 euro p/m. Dat is om te proberen of het wel snel genoeg zou zijn. En ik kan je vertellen, het is snel genoeg.
Tele2 en T-Mobile hebben namelijk het snelste onbeperkt data abonnement. Robin Mobile bied bijvoorbeeld ook een onbeperkt data abonnement aan maar de snelheid daarvan is slecht.
Ik kijk tv via een app van mijn provider Caiway op mijn tablet. Je kan dit inderdaad ook streamen naar je tv d.m.v. een chromecast als je dat wil.
Die 27 of 25 euro p/m klinkt duur. Maar ... de meesten van jullie hebben al een mobiel abonnement. Wat betaal je daar nu voor? Ik betaalde al 15 euro p/m.
Nu zat ik in de gelukkige omstandigheid dat afgelopen maart mijn 2-jaars contract wat ik had afliep. Ik betaal nu dus 27 euro. Binnenkort leg ik mij dan maar vast voor 25 euro p/m.

Maar ik ben nu goedkoper uit als dat ik mijn mobiel abonnement van 15 euro p/m had en dan ook nog digitenne van (ik lees hier) 17 euro p/m. Dan zou ik 32 euro p/m kwijt zijn geweest.

Oja, ik kan ook kijken wat ik verbruik aan data met tv kijken. Schrik niet dat is ongeveer 1Gb per uur. Maar voor mij geen centje pijn. Toch onbeperkt.
Het enige is dat je via Tele2 een soort van limiet hebt. Je krijgt iedere dag 5 Gb. Is dat op dan moet je via de Tele2 app of via sms telkens 1 Gb extra vragen. Dat klinkt wat omslachtig. Maar het gaat reuze snel. Je bent eventjes "uit de lucht", maar met 1-3 minuten ben je weer online en kun je weer verder.
Dit gebeurt mij echter alleen op avonden zoals afgelopen donderdag en vrijdag toen we op de boot zaten. Slecht weer, maar in de boot lekker knus met de verwarming aan en de tv aan.

Dat dus.....
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten