powerwifi

communicatie en navigatie apparatuur

powerwifi

Berichtdoor pleysant » 25 Apr 2012, 16:05

heb je wat aan een powerwifi antenne in frankrijk,of is dit weggegooid geld?
wie weet er wat meer over?

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor henkvd » 25 Apr 2012, 19:53

Dat is geheel afhankelijk van de omgeving ter plaatse, de vraag is dus is er een Hotspot beschikbaar, in Parijs bv zijn die voldoende voorhanden is m'n ervaring verder valt het bar tegen. Om afhankelijk te zijn van niet openbare privé wifi netwerken zou ik niet willen, het gros is tegenwoordig toch wel beveiligd en we laten even buiten beschouwing of het wel of niet legaal is om op een open privé netwerk mee te surfen.

Persoonlijk zie ik meer heil in een dongle, evt ter plaatse een prepaid kaartje kopen al hoewel er via NL providers op dit gebied steeds meer mogelijk is voor een redelijke prijs om internet te gebruiken in het buitenland.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor vuuren1 » 25 Apr 2012, 22:05

Ik heb een versterkte (ik dacht 6.6 DBi) WIFI antenne en dat levert een 'flink' groter bereik op (ipv 20 meter dan tot 200 meter).
Concreet is je bereik maximaal 10x groter en dat is het antwoordt wat ik je kan geven. Je bent verder afhankelijk van wat je tegen komt.

Bij mij gaat het om een antenne die ik onder de cabriokap plaats, dus niet vreselijk hoog (kan ook niet m.b.t. de verliezen in een USB kabel, ik heb ook nog ergens een actieve USB kabel maar dat is ook geen tovenaar).


Een prepaid dongle lijkt leuk maar ik heb er 3 van T-Mobile versleten en toen overboord gegooid omdat het uitsluitend problemen gaf en erg veel geld heeft gekost omdat ik het tegoed niet kon gebruiken op iets wat steeds maar niet werkt.
Halve en hele avonden met helpdesks bellen en steeds andere niet werkende oplossingen krijgen is nu niet het doel van de vakantie aan boord..
Verder is dat spul zo vreselijk commercieel slim ingevuld dat je eigenlijk altijd heel erg alert moet zijn met allerlei bundels anders zit je zomaar op 30 cent per Mb en dat loopt erg hard op.

Nu heb ik Vodafoon prepaid en ook daar zit je met tijdgebonden bundels: Je kiest BV een -weekbundel- en die maak je met 4 dagen op.
Dan is het jammer en betaal je de resterende 3 dagen 30 cent per Mb totdat de volgende week zich aankondigt om weer een weekbundel in te kunnen stellen.
Een dagbundel kan ook, maar is in verhouding een stuk duurder dan een weekbundel.
Je speelt in de loterij..
(verder is deze stick ook weer niet zonder problemen)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor henkvd » 25 Apr 2012, 22:44

Goed beschouwd bevindt het mobiel internetten zich net niet meer in het stenen tijdperk, het is nog steeds pionieren en zou eigenlijk al veel breder en goedkoper beschikbaar moeten zijn, maar ja wie ben ik.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor vuuren1 » 25 Apr 2012, 22:51

henkvd schreef:Goed beschouwd bevindt het mobiel internetten zich net niet meer in het stenen tijdperk, het is nog steeds pionieren en zou eigenlijk al veel breder en goedkoper beschikbaar moeten zijn, maar ja wie ben ik.


Daar ben ik het helemaal mee eens, we worden op sluwe wijze in de maling genomen!

We worden op vele gebieden in de maling genomen, hier een voorbeeld benzineprijs in Ghana: Ghana Normal EUR 0,09
Wij betalen grif 20x meer...

Stemmen heeft ook al geen zin meer, zo is gebleken, maar nu dwaal ik teveel af.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor sigdock » 26 Apr 2012, 14:06

henkvd schreef:Goed beschouwd bevindt het mobiel internetten zich net niet meer in het stenen tijdperk, het is nog steeds pionieren en zou eigenlijk al veel breder en goedkoper beschikbaar moeten zijn, maar ja wie ben ik.


Goedkoper? Die arme providers kunnen nu al nauwelijks het hoofd boven water houden. :mrgreen:
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: powerwifi

Berichtdoor henkvd » 26 Apr 2012, 18:38

Het ergste met de providers is de mist die rond een abbo hangt, probeer daar maar consument achter komen wat precies de voorwaarden zijn van een abbo, dat is een studie op zich. |Data limieten, prijs buiten de bundel, of indien de bundel limiet is bereikt snelheidsverlaging zonder extra kosten, hoewel dat laatste nu vrij zeldzaam lijkt te worden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten