220 volt koelkast

communicatie en navigatie apparatuur

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Klaver vier » 19 Okt 2018, 11:37

Ik vind dat er nog aardig wat bij komt kijken, op de boot hebben wij een waeco en die bevalt goed,maar naast de koelkast zou ik meer ruimte kunnen creërenen dan een bredere koelkast,maar breed is heel moelijk te vinden en zeker als je ook nog geen witte wilt hebben
Thuis hebben wij een liebher echt een pracht ding en mooi stil,en A+++ maar alleen in het wit te krijgen en te smal.
Nou doet onze boot koelkast het nog goed,maar is dus ook niet zo makkelijk te vervangen voor iets naar mijn zin.
Wat guido niet belangrijk vindt ,en dat is de koelkast in de kombuis vind ik bijv,wel heel belangrijk,alles lekker dicht bij het aanrechtblad.
Kortom er komt nog best wat bij kijken
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor R.C.Grootveld » 19 Okt 2018, 13:04

quichot schreef:En zo'n kastje hoeft natuurlijk niet per se in de combuis te staan.

Tja, is natuurlijk persoonlijk: Koelkast in de combuis is voor mij een vereiste, moet er niet aan denken dat ik tijdens het koken voor elke scheet de boot door moet.
Daarbij heb ik elders sowieso ook geen plek voor zo'n ding.
Standaard koelkast zou tzt (als de huidige 'op' is) mooi zijn, maar als ik daarvoor m'n interieur moet gaan verbouwen, is dat toch echt een no-go
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor quichot » 19 Okt 2018, 14:09

Klaver vier schreef:Wat guido niet belangrijk vindt

Nee, dat zeg ik niet.
Wat ik zeg is, dat als het niet anders kan, een plek direct in de buurt van de kookhoek (want daar gaat het meestal om op kleinere jachten) misschien ook een optie is.
In 230v heb je trouwens ook kleinere modellen dan het standaard tafelmodel.
Maargoed, iedereen moet dat maar zelf bekijken hoor!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Klaver vier » 19 Okt 2018, 15:42

Maakt verder niet uit Guido maar ik lees de koelkast hoeft niet percé in de kombuis te staan,nou bij mij wel hoor.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Popeye » 19 Okt 2018, 16:20

Ik heb de maten van dat kleine ding van IKEA toch maar weer opgeschreven, maar wanneer ik ga meten blijk ik ze meestal toch nergens in te kunnen bouwen. Maar nu staat de koelbox ook gewoon bij mij op de zitbank, dat zou dan met het koelkastje natuurlijk ook kunnen. 8-)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Klaver vier » 19 Okt 2018, 16:24

Persoonlijk heb ik liever mijn vrouw op de bank als een koelkast,maar ieder zijn meug,het is in iedergeval fat cool.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Popeye » 19 Okt 2018, 16:34

Klaver vier schreef:Persoonlijk heb ik liever mijn vrouw op de bank als een koelkast,maar ieder zijn meug,het is in iedergeval fat cool.
Gr René ( klaver vier)

Maar dan kunnen er nog best een paar vrouwen bij!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor Ricky » 26 Jun 2019, 14:37

Hielke[/quote]
Ja, dat is verstandig. Het gebruik van omvormer plus *** huishoudkoelkastje bijelkaar opgeteld ligt onder dat van de zuinigste 12/24v-kast van vergelijkbare inhoud. Bovendien is een standaard huishoudkastje ongeveer 1/3 a 1/4 van de prijs van een vergelijkbaar 12/24v-kastje.
Van het prijsverschil kon ik niet alleen een zuiveresinusomvormer van 800/1600W kopen (een echte blauwe!), ik hield ook nog geld genoeg over voor 4 zonnepaneeltjes, waar het hele spul op draait. Ik vaar daar nu drie jaar mee en het werkt prima. Ik vind het nog steeds een van mijn betere aankopen. En vergeet niet dat je dan ook permanent 230v aan boord hebt voor andere 230v-gebruikers: opladers, handgereedschap, noem het maar.
Als je daar de ruimte voor hebt, doen![/quote]

Wij willen precies hetzelfde doen alleen hebben we dan iets meer ruimte, en willen we dit tafelmodel inbouwen: http://www.knibble.nl/koelkast/exquisit/ks116-2rva. Maar misschien een domme vraag, maar we twijfelen of de koelkast dan niet te heet wordt achterin, hoeveel ruimte raden jullie aan en waar moeten we nog meer rekening mee houden?

Hoor graag van jullie.
Gr, Ricky
Ricky
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 Jun 2019, 14:24
ligplaats: Den helder
info: Merwede Kruiser 1974

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor henkvd » 26 Jun 2019, 14:44

Aan alle kanten ( zij, achter en bovenkant ) een 30 mm ruimte zou voldoen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: 220 volt koelkast

Berichtdoor kajoe » 26 Jun 2019, 17:37

tja ik heb mij er nog niet zo in verdiept 220 /12/24 volt maar indertijd dat ik nog met een groot schip voer konden wij geen gewone huishoud koelkast nemen om het feit dat als je wat langere tijd uit het horizontale vlak kwam hij gewoon uitviel door het scheef liggen later hebben we een grote koel vries instalatie in de keuken gebouwd ,dit was dus een compressor spul en was normaal voor wal gebruik ,de firma koudijs die
het leverde heeft het spul toen naar 24 volt gebracht omdat toen het stroomverbruik op 220 veels te hoog was en het heeft uitstekend gewerkt tot ik het schip verkocht het draaide meestal een dag of 3/4 op de accu,s maar zolang lagen we haast nooit stil .
dus ik zal ook eens gaan rond neuzen voor als de 12volt koelkast die nu op het bootje zit de geest gaat geven .verder gebruikten we toen sibir kasten speciaal voor de scheepvaart er waren er toen der tijd die konden op 12/24 volt propaan en petroleum .
d
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten