Advies Digitenne antenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Aug 2017, 14:22

Binnetie schreef:Een leenantenne in de haven werkte wel goed met de versterker.Zo heb ik ook de 2 Funke antennes aangesloten, maar geen enkele blauwe led gezien. Daarom denk ik dat ik gewoon dikke pech had. Kon me niet voorstellen dat het zo martelen zo zijn om beeld te krijgen. Denk dat menig persoon de Digitenne dan al lang de deur uit had gedaan haha.

Wat je even goed moet controleren,is de uitgang van dat versterkertje,en dan met name waar je de antennekabel in steekt.
Je hebt namelijk een buitenmantel en een centrale bus.
De buitenmantel is zelden te ruim,echter als de centrale bus te ruim staat,zit de pin van de kabel er los in,en kan het zijn,dat deze geen contact maakt.
Als dat namelijk het geval is,krijgt de antenne geen spanning,en zie je ook geen led branden.
Het lijkt me namelijk sterk,dat er 2 antennes zijn,die niks doen.
Let daar dus op.
Klaver vier schreef:1 kleine toevoeging als je digitenne zonder dat grijze kastje neemt,maar met een kaart achter in de tv is het geen €15,50 maar rond de €18,00

Ik ga toch zo langzamerhand twijfelen aan je woorden.
Want er klopt helemaal niks van.
https://www.digitenne.nl/
Daar staat niks over 18 euro.
Het bevreemd me namelijk,dat je hier ook weer,maar ook op een ander forum,waar het over verzekeringen gaat(ja ik lees ook mee,geen lid) je bij hoog en bij laag volhoud,dat jij moet betalen voor een acceptatiekeuring voor een verzekering,terwijl ook daar, de site van de verzekeraar,totaal iets anders beweerd.
Jij houd echter bij hoog en bij laag vol,dat jij gelijk hebt.
Echter hier kom je ook je ook weer met dergelijk berichten aanzetten,dit terwijl de site van KPN totaal iets anders aangeeft.
En geen 2 abonnements prijzen hanteert van € 15,50 en van € 18 euro.
Het zou ook vreemd zijn,als je met extra kasje € 15,50 moet betalen,en zonder gebruik van een kastje, daarvoor € 2,50 extra per maand moet afdragen.
Het zou hetzelfde zijn,als je ergens naartoe gaat,en je wilt meedoen aan een fietstocht,en huurt daar een fiets,dat je dan minder betaald,dan wanneer je je eigen fiets mee neemt.Want dat zeg je in feite.
Waar je die fantasie vandaan haalt,weet ik niet,maar geenzins van de site's van KPN of EOC.
En het lijkt me sterk Rene, dat ze jou meer euro's aftroggelen bij KPN,en laten betalen bij EOC,en dat een ander minder betaald en/of het gratis is.
Vreemd he? Vind je dat zelf ook niet?
Hoe het wel zit Rene?
Je betaald bij KPN voor een Digitennen abo,of het nu met decoderkasje met AB is,of met een Conax CI insteekmodule(Common Interface) is,waar je de smartcard(plastic kaartje) in steekt ,gewoon € 15,50 voor de eerste abo,waarbij alles in zit + 1 smartcard voor kijken naar 1 TV,en voor elke 2de of 3de smartcard en CI module betaal je 5 euro extra per module/maand.Kijk je dus op 2 TV toestellen,betaal €20,50,kijk je op 3 TV toestellen(het maximale per abo),dan betaal je €25,50 per maand.
En/of je nu die modules op MP koopt of niet,het abo wordt er niet goedkoper van.
Noordvaarder
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Nerissa » 24 Aug 2017, 14:47

Toevallig vandaag de factuur weer: 15,50
Frans 8-)
Nerissa
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 04 Sep 2016, 20:12
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 24 Aug 2017, 15:57

Frans je hebt helemaal gelijk,maardie facturen zijn elke keer anders in jan, febr, maart april allemaal € 18,00
Mei € 13,33 juni 14,00 juli € 15,50
Vraag me niet waar het in zit maar allemaal verschillend,wij hebben dus zo wie zo vier keer € 18,00 betaald afgelopen jaar,
Mijn vrouw heeft de facturen er bij gezocht
Gr René ( klaver vier)
Laatst gewijzigd door Klaver vier op 24 Aug 2017, 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Freek » 24 Aug 2017, 16:25

Je kunt ook een abo afsluiten bij edpnet (wederverkoper van digitenne onder eigen naam), is een stuk goedkoper dan KPN. Zie https://edpnet.nl/nl/prive/televisie.html voor 9,95 p/m. Bedrag wordt per jaar gefactureerd, dus je zit er altijd een jaar aan vast.
Freek
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Apr 2016, 15:47
ligplaats: Andijk
info: Greenline 33

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 24 Aug 2017, 16:40

Klinkt heel goed maar wie heeft er ervaring mee,het is natuurlijk wel belangrijk dat je het in heel nederland kan ontvangen niet alleen op je postcode adres.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Nerissa » 24 Aug 2017, 17:07

Rare jongens die kpn-ers.
Heb ff teruggekeken.
Vanaf jul wel 15,50 ( prijsverhoging) daarvoor tot de vorige prijsverhoging 14,00
Ik zou t ff navragen bij die lui....het is toch al geld zat, voor die paar maanden aan boord.
Enne...die andere aanbieder.....toch eens ff bekijken.
Kpn is in nl de enigste aanbieder van dvb, dus die andere koopt dan denk ik weer in bij kpn?????
Jammer dat er geen meerdere aanbieders zijn.
In ons geval betalen we 12 mnd, en kijken er 6.
Het is dat mijn vrouw graag kijkt, naar andere zenders dan alleen free to air, anders had het bij mij allang overboord gelegen.

Maar kort door de bocht, als je goed beeld op je tv wilt aan boord, is digitenne ( voor n.l)een uitkomst.
Iedereen die zegt dat het niet goed werkt doet iets verkeerd.

Groet

Frans 8-)
Nerissa
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 04 Sep 2016, 20:12
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Nerissa » 24 Aug 2017, 17:13

Ik zit net ff die edpnet te lezen, maar die geven al niet thuis op mijn postcode, en garanderen ook de ontvangst niet in andere delen van het land.

Dus we blijven lekker kijken via de dure kpn :mrgreen:

Frans 8-)
Nerissa
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 04 Sep 2016, 20:12
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Marie Christina » 24 Aug 2017, 17:53

Ja. Ik heb me ook wel eens verdiept in de alternatieven.
Alleen een ongelimiteerd data abonnement op 4G is een echt alternatief.
Maar dan betaal je een stuk meer per maand dan 15.50.

En wat betreft het aanbod.
Tja.
De free to air kanalen bieden dan wellicht"kwaliteit" maar elke dag nieuwsuur en zomergasten gaat ook vervelen.
Als je het vergelijkt met restaurants: Soms wil je vijf sterren, soms wil je stomweg een patatje met een frikandel.
En dat laatste vind ik wel erg lekker op vakantie.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Klaver vier » 24 Aug 2017, 19:15

Wiebren dat je mij niet gelooft zegt meer over jouw als over mij,ik heb namelijk de facturen er bij gezocht
Als jij mij kan laten zien met een faktuur dat jii minder hebt betaald in de maanden jan febr maart en april zou ik dat zeer op prijs stellen want dan kan ik reclameren bij kpn
Nu zou je wel niet meer reageren zoals wel vaker als je er finaal naast zit.
Hetzefde geld als je dit jaar een acceptatie keuring hebt laten doen en mij kan laten zien dat het gratis is bij eoc.
Ik vertel namelijk geen sprookjes
Jii denkt dat je alles van het internet kan halen maar dan heb je het vaak mis ( heel vaak is mij opgevallen)
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Freek » 25 Aug 2017, 10:40

Ik heb al ruim 4 jaar edpnet, daarvoor Digitenne.
Ontvangstkwaliteit etc. is hetzelfde dan bij Digitenne, want dit is Digitenne, alleen verkocht door edpnet.

Edpnet kost krap €120 per jaar. Extra CI-module moet je bij hen kopen voor €101,63, i.p.v. huren zoals bij Digitenne.
Heb je zelf al een CI-module dan hoef je enkel een smartcard te kopen voor €20,34.
Wij delen dit abo met z'n drieën, dus zijn ieder nu zo'n €40 per jaar kwijt.
1e CI-module en smartcard zit in de prijs inbegrepen, volgende smartcard en CI-module (incl. smartcard) hebben wij er 4 jaar geleden bijgekocht.
Freek
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Apr 2016, 15:47
ligplaats: Andijk
info: Greenline 33

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten