Advies Digitenne antenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 25 Aug 2017, 12:49

Noordvaarder schreef:Wat je even goed moet controleren,is de uitgang van dat versterkertje,en dan met name waar je de antennekabel in steekt.
Je hebt namelijk een buitenmantel en een centrale bus.
De buitenmantel is zelden te ruim,echter als de centrale bus te ruim staat,zit de pin van de kabel er los in,en kan het zijn,dat deze geen contact maakt.
Als dat namelijk het geval is,krijgt de antenne geen spanning,en zie je ook geen led branden.
Het lijkt me namelijk sterk,dat er 2 antennes zijn,die niks doen.
Let daar dus op.


Ik ga hier zeker even goed naar kijken, want als de de koppeling niet goed is loopt er geen spanning om de antenne te versterken.
Ik denk dat het dan een beetje aanknijpen van de bus is of niet?

Mocht dit het probleem oplossen dan heb ik 3 digitenne antennes voor de verkoop ;)
Voor de zekerheid ga ik even opzoek naar een splitter zodat ik via USB de antenne kan voeden en de antenne naar de tv kan lopen.

Deze heb ik nu. De USB kabel kan ze de TV in en het scheelt weer extra kabels.
Afbeelding
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 25 Aug 2017, 21:26

Vanavond aan boord aan het testen geweest. Alles wat aangeknepen zodat alles goed contact maakt. Maar wat ik ook probeer de blauwe ring gaat op geen van de 2 antennes oplichten. Ik zie de 'ledring' wel om de coax-connector zitten.
Ik kan dus bijna met zekerheid zeggen dat de splitter zoals het plaatje hierboven gewoon stuk is.

Voordeel is wel dat de magneet antenne van Conrad perfect blijft zitten op de stang van de tent. Ideaal, wanneer je hem niet gebruikt haal je hem er zo weer vanaf.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 28 Aug 2017, 16:37

Afgelopen weekend een nieuwe Digitenne ontvanger geprobeerd. En ja hoor, de Funke DSC 550 licht blauw op bij de antenne-ingang. De andere antennes werken ook.
Conclusie is dus een defecte USB powerinserter. Ik heb inmiddels een nieuwe inserter besteld. Van de week eens kijken hoe ik een goed signaal kan krijgen met mijn magneetvoet antenne:

Afbeelding

Heb de pech dat ik in mijn thuishaven ongeveer 1 meter boven de wal uitsteek en praktisch onder een bomenrij lig, met uitzicht op heel veel masten. In een korte test had ik heel goed bereik op RTL4, maar geen ontvangst op NPO 1.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 31 Aug 2017, 16:12

Probleem opgelost. Het was de power inserter.
Deze heb ik vervangen en er brand zelfs een ledje op.

Omdat het gisteravond regende heb ik de magneet antenne op de koop op gehangen. Had een heel goed signaal en tijdens de hevige regen had ik goed beeld zonder storingen!

Afbeelding
Binnetie
 

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten