Advies Digitenne antenne

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor R.C.Grootveld » 20 Aug 2017, 22:21

Noordvaarder schreef:Als je nu niks betaald,dan heb je enkel ontvangst van de kanalen NL 1,2,3 en de regionale zenders,want die zijn vrij te ontvangen.
Daar heb je geen Smartcard en/of CI-module(Conax) insteekkaart voor nodig.
Kun je alle kanalen ontvangen,dus ook de commerciele,dan betaal je circa 5 euro,indien je beschikt over een abonnement bij KPN voor interactive televisie.
Je betaald namelijk 5 euro voor de huur van de "decoder".Maar als jij de decoder niet nodig hebt,betaal je die "huur" ook,want zonder die zogenaamde huur,heb je geen abo op digitenne.
Een beetje een verpakte geldbijdrage zeg maar.
Maar neem gerust contact op met KPN,ze leggen je het haarfijn uit.
Dat hebben ze het mij ook gedaan,want ik dacht ook ,dat ik het even kon omzeilen.
Feestje ging niet door helaas.
Ik heb trouwens ook geen KPN Compleet met Interactieve TV.
Dat heeft weer een andere reden,omdat ik op het eind van een langzame lijn zit,en mijn downloadsnelheid dan met de helft naar beneden gaat.
Ik heb naar volle tevredenheid al jaren Digitenne van KPN thuis en onderweg.

Klopt, we hebben inderdaad alleen 1,2,3 en regio op een destijds (2006) éénmalig gekochte decoder van ca € 60.=
De rest van de bagger kunnen ons gestolen worden, de enige interessante zenders (NG en DC) herhalen zo vaak, dat ik die aan boord rustig kan missen.
Hier hebben we meer dan genoeg aan, als we al TV kijken aan boord, is het journaal en programma's als Paul, Jinek etc.
Vroeger was het nog wel eens 's morgens naar TT kijken voor nieuws en weer, maar die taak is overgenomen door de (door de baas betaalde) smartphone.

Interactieve TV hebben we thuis ook niet, kijken gewoon analoog via Ziggo, Telefoon en Internet al jaren met volle tevredenheid bij good-old KPN

Ziggo kunnen ze van mij gestolen krijgen.

Ach, het analoge RTV signaal voldoet, verder heb ik niets met ze te maken.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Noordvaarder » 20 Aug 2017, 23:29

R.C.Grootveld schreef:Interactieve TV hebben we thuis ook niet, kijken gewoon analoog via Ziggo, Telefoon en Internet al jaren met volle tevredenheid bij good-old KPN
Ach, het analoge RTV signaal voldoet, verder heb ik niets met ze te maken.

Dat is een beetje zonde van het geld dat je nu doet.
Je betaald namelijk aan Ziggo per maand, € 18,70 om TV te kunnen kijken,naar een analoge kanaal.
Of dat analoge er blijft bij Ziggo,is niet bekend.
Omdat je nu al Internet en Telefoon hebt van KPN,is het niet moeilijk om thuis Interactieve TV ontvangst te nemen.
Ben je per saldo goedkoper uit dan nu.
Je betaald nu denk ik nog € 47,13 per maand ( onbeperkt bellen) of minder als je alleen maar 's avond en in het weekend onbeperkt kunt bellen.

Ik betaal het volgende voor mijn abo bij KPN:
Internet+Bellen Thuis Instap € 37,13
BelOnbeperkt Altijd € 16,50
Digitenne abonnement € 15,50
=========================
Totaal € 63,13

Waarom een "instap" abo?
Omdat ik op een lijn zit dat nog geen glasvezel is,en maar 8Mb downloadsnelheid genereerd.
Zou ik Interactieve TV gaan kijken,dan pakt de Tv daar circa 4Mb vanaf,en blijft er maar de helft over voor downloads.
Daarom heb ik ook Digitenne voor mijn TV-ontvangst.
Ik heb kortgeleden nog contact gehad met KPN hierover,en volgens hun kan ik niet goedkoper met de abo's die ik nu heb, t.o.v. veranderen naar.
Het verschil voor jou kan dan zowiezo al € 3,20/maand zijn,want dat kost Ziggo meer per maand,dan Digitenne.
Nadeel is,je moet daarvoor even de infrastructuur aanleggen,en nu DVB-T2 eraan komt,of een extra 4K-UHD kastje kopen a € 60 euro,of een andere TV die daarvoor is uitgerust.
Heb je ook nog een KPN GSM abo,dan krijg je daarop ook nog eens 5 euro extra korting,indien je KPN compleet neemt.

Info voor diegene die veel met zijn boot in Duitsland zit,en daar nu digitale TV ontvangst wil,die moet i.v.m de overstap naar het nieuwe DVB-T2 systeem aldaar,over een andere ontvanger beschikken.
Of een TV aanschaffen die voorbereid is voor 4K UHD ontvangst.
Het goedkoopste gaat het met een https://www.123satelliet.nl/Edision_Proton_T265_LED ontvanger.
Dan kun je in Duitsland over de Free To Air (FTA) zenders beschikken met je bestaande TV.
Hierin past GEEN CI-module voor NL Digitenne.
Noordvaarder
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Aug 2017, 10:00

We gaan off-topic, maar toch een paar korte reacties:
1: Ik wil geen 'single point of failure', in gewoon Nederlands: Ik wil niet van 1 provider afhankelijk zijn
2: Digitale TV interesseert ons niet, het huidige analoge signaal voldoet; we hebben geen Rembrandt aan de muur hangen.
3: Zenderkeuze wil ik op het toestel doen, niet op de decoder
4: Bij digitaal TV/Audio, moet ik de radiozenders ook op de decoder selecteren
5: Ik kom nu al om in de AB'n
6: Wij hebben voldoende aan de bandbreedte die KPN Basis biedt
7: KPN Compleet hebben we al
Het zal zeker een paar € goedkoper kunnen, maar veel zal het niet zijn.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2017, 10:24

Ik ben bang dat je een Don Quichotte strijd voert.
Want analoge TV in de ether is er helemaal niet meer.
Óók die NL 1,2,3 en regio TV zijn digitaal.
Stop een antenne rechtstreeks in n TV en ruis zal je deel zijn.
Verwar je digitaal niet met HD?

Uit de kabel thuis komt nog wel analoog signaal.
Dat klopt.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Aug 2017, 12:05

Marie Christina schreef:Ik ben bang dat je een Don Quichotte strijd voert.
Want analoge TV in de ether is er helemaal niet meer.
Óók die NL 1,2,3 en regio TV zijn digitaal.
Stop een antenne rechtstreeks in n TV en ruis zal je deel zijn.
Verwar je digitaal niet met HD?

Uit de kabel thuis komt nog wel analoog signaal.
Dat klopt.

Nee, verwar niets; Noordvaarder heeft het over 'Thuis' en daar heb ik het ook over.
En 'thuis' kijken we inderdaad gewoon ouderwets analoog.
Aan boord digitenne, de antenne kon nog net bij de bouw worden ingebouwd en waren in Roermond getuige van het plaatsen van de zender op de zendmast mbv een russische heli. Dit was ook de tijd dat in die regio alle DVB signalen open stonden, dus we hadden een hele riedel: Duits, Belgisch, CNN, NBC, RTL etc.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2017, 12:47

Ah, zo.
Ik snap het.
Dank voor de toelichting.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 21 Aug 2017, 16:08

Hier op terugkomend. Heeft de bekende haaievin ook een 4G filter?
De huidige antenne die ik heb heeft dat wel. Maar ik weet dit of dit nodig is.
Afbeelding

De power inserter is 5V 100ma, dat kan de USB van mijn TV ook leveren.

@noordvaarder, misschien een domme vraag, maar is de magneetvoet antenne ook te plaatsen op het staal van de boot door de verf heen? Dacht dat dit wel kon, maar wilde even zeker weten.
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2017, 16:16

De haaienvin stamt uit de tijd dat we nog 2G belden.
(Als dat toen zo heette :) )
Afgezien van het feit dat ik niet precies weet wat zo'n 4G filter precies inhoudt betwijfel ik dus dat het er in zit.

Wat is dat dan?
En wat doet het?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Binnetie » 21 Aug 2017, 16:31

Dan zou de haaievin goed moeten werken aangezien 4G er al een tijdje is.
Diverse antennes op onze site bevatten de aanduiding "met 4G-LTE filter". De diverse digitale signalen welke gebruikt worden door bijvoorbeeld Digitenne werken tussen de 470 Mhz en 790 Mhz. Het 4G netwerk, welke sinds enkele jaren beschikbaar is, werkt normaliter op de 2500 Mhz en 2600 Mhz frequentie. Echter hebben de grotere providers gevraagd of ze voor het 4G netwerk gebruik mogen maken van de UHF frequenties. Tijdens het overleg is er toen besloten dat de TV zenders tot 790 Mhz mogen gebruiken en het 4G netwerk vanaf 790 Mhz. Omdat er ruimte is voor interventie tussen de frequenties is het 4G-LTE filter bedacht. De antennes uitgerust met dit filter, filteren het 4G verkeer uit het digitale TV signaal. U heeft dus geen hinder van 4G verkeer bij u in de buurt (mobiele telefoons, data-verbindingen).
.

Lijkt me dus niet zo heel relevant.
Ik twijfel tussen de haaievin en de magneetvoet antenne:
Afbeelding
en
Afbeelding
Die laatst kan ik overal plaatsen waar het mij uitkomt.

Mijn Funke DSC 550 doet 10-17dB versterking. De haaievin (Funke DSC 310) doet 18.5dB maakt het dan zoveel verschil met aansluiten?
Binnetie
 

Re: Advies Digitenne antenne

Berichtdoor Marie Christina » 21 Aug 2017, 17:45

Kijk eens aan.
Dat verduidelijkt een hoop.
Dank je.

Wel, dat technisch gepraat.
Laat ik het zo zeggen.
Ik hoor nooit iemand telefoneren op mijn TV.
En een paar dB meer of minder?
Er zal gerust een meetbaar verschil zijn.
Maar of je het in de praktijk merkt waag ik te betwijfelen.
Ik niet in elk geval.

En ach, over twee jaar hebben we waarschijnlijk allemaal weer een andere antenne nodig, want het nieuwe systeem gaat ongetwijfeld niet werken op onze oude setjes.
Ik zou in jouw geval gewoon zo'n haaienvin van MP halen en lekker TV gaan kijken.
Desnoods plak je er met goede kit zelf een magneet onder.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten