Marifoon registratie NL / BE

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 10 Nov 2017, 20:58

:lol: :!: :!:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 11 Nov 2017, 00:53

thewave schreef:hallo
ik ben Belg, boot ligt in Nieuwpoort (7,5m dus marifoon verplicht in B), vaar onder NL vlag met NL kenteken.

een rekening van de NL jachthaven is daarvoor voldoende. Dat heb ik dus niet (Nieuwpoort)

Mocht een hulpvaardige NL booteigenaar met ligplaats in NL mij kunnen helpen aan een kopie van zo'n rekening (PB !), dan zou ik al een heel eind op weg zijn geholpen,
thx



Ik heb miin schip in Nederland gekocht en daar is (bijna) alles mee gezegd.
Ik heb het in Belgie laten registreren net omdat ik geen gezever wil met wettelijke bepalingen.
Het enige dat mijn schip verbind aan Nederland is mijn verzekering, dat is EOC.
Ik begrijp niet goed dat Belgen hun bootje in Belgenland ligt maar de papierwinkel Nederlands is, dat is vragen om moeilijkheden.
A propos, René (klaver vier) heeft het bij het rechte eind.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor quichot » 11 Nov 2017, 10:06

De hamvraag is: waarom vaar je onder Nederlandse vlag? En, als je niet bedrijfsmatig vaart, bij welke instantie klop je dan aan voor vlagregistratie?
Kortom: wat houdt 'onder Nederlandse vlag varen' eigenlijk precies in voor jachten, wettelijk gezien?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Nov 2017, 10:23

quichot schreef:wat houdt 'onder Nederlandse vlag varen' eigenlijk precies in voor jachten, wettelijk gezien?

Volgens mij kent de Nederlandse wet überhaupt geen 'onder ... vlag varen' voor pleziervaartuigen.
Volgens mij kent NL voor plezierschepen alleen:
- Registratie snelle motorboten (L < 15m, Vmax > 20 kmh) bij de RDW
- Kadasterregistratie, dat is echter alleen een 'eigendoms' registratie
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 11 Nov 2017, 13:54

@ quichot en R.C.Grootveld Ik denk dat de Belgische schippers met hun "onder Nederlandse vlag varen" bedoelen wat ik heb uitgelicht (onderstaande tekst) van https://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaart/pleziervaart zou het anders niet weten :o
En zoals ik al eerder schreef dat gerommel met schip in Nederland geregistreerd ( :? ) en in Belgie varen (en dan bovenop willen sjoemelen...) kan niet goedkomen.

Dit heb ik uitgelicht want ik denk dat de heren dit bedoelen? alé peins ik toch :lol:

Pleziervaartuigen die varen in volle zee, vreemde wateren en Belgische zeewateren (de territoriale zee, de havens van de kust, de haven van Gent, de kanalen Oostende-Brugge en Zeebrugge-Brugge, het Belgisch gedeelte van het kanaal Gent-Terneuzen alsook de Beneden-Zeeschelde) moeten in het bezit zijn van een vlaggenbrief. De afgifte van een vlaggenbrief is tevens een inschrijving in het register der pleziervaartuigen.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor quichot » 11 Nov 2017, 14:43

Dan rest de vraag waarom een Belg kiest voor een Nederlandse vlaggenbrief.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Arthur » 11 Nov 2017, 15:41

Even offtopic, dit is een officieel Grieks document van de Port Police waar de boot geregistreerd is, het is 8 jaar geldig en wordt dan weer voor 8 jaar verlengd, het enig wat niet klopt is de lengte en het aantal pk's dit heeft te maken met de belastingen en een ander vaarbewijs, de boot is langer en heeft meer pk's.
Aan de rechterkant staat de vertaling, onder de witte vlek staat persoonlijke informatie met pasfoto.
Afbeelding

Afbeelding


Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor quichot » 11 Nov 2017, 16:26

In Griekenland wordt valsheid in geschrifte dus gewoon door de autoriteiten zelf geregeld. Nou ja, waarom zou me dat ook verbazen? :mrgreen:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Nov 2017, 18:17

De Waalschokker schreef:@ quichot en R.C.Grootveld Ik denk dat de Belgische schippers met hun "onder Nederlandse vlag varen" bedoelen wat ik heb uitgelicht (onderstaande tekst) van https://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaart/pleziervaart zou het anders niet weten :o
En zoals ik al eerder schreef dat gerommel met schip in Nederland geregistreerd ( :? ) en in Belgie varen (en dan bovenop willen sjoemelen...) kan niet goedkomen.

Dit heb ik uitgelicht want ik denk dat de heren dit bedoelen? alé peins ik toch :lol:

Pleziervaartuigen die varen in volle zee, vreemde wateren en Belgische zeewateren (de territoriale zee, de havens van de kust, de haven van Gent, de kanalen Oostende-Brugge en Zeebrugge-Brugge, het Belgisch gedeelte van het kanaal Gent-Terneuzen alsook de Beneden-Zeeschelde) moeten in het bezit zijn van een vlaggenbrief. De afgifte van een vlaggenbrief is tevens een inschrijving in het register der pleziervaartuigen.

Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, dat ik me als Nederlander niet verdiep in de Belgische registratie perikelen ;)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 11 Nov 2017, 18:37

Waarom wil je als Belgiër je überhaupt in NL registreren, eigenlijk?
Wat is daar nou het voordeel van?
Dat wordt me in de openingspost niet duidelijk.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten