Marifoon registratie NL / BE

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Arthur » 11 Nov 2017, 19:15

quichot schreef:In Griekenland wordt valsheid in geschrifte dus gewoon door de autoriteiten zelf geregeld. Nou ja, waarom zou me dat ook verbazen? :mrgreen:

Niet echt, de gegevens zijn telkens overgenomen vanaf de eerste terwaterlating en die hebben zich schijnbaar vermeten :mrgreen: ik verander ze natuurlijk niet, wat ik wil aantonen dat niemand hier rondvaart zonder papieren.
In NL vaart bijna iedereen in het wild.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 12 Nov 2017, 02:43

R.C.Grootveld schreef:Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, dat ik me als Nederlander niet verdiep in de Belgische registratie perikelen ;)


Nee hoor, hoewel ik mijzelf de vraag stel net als andere forumleden waarom doet iemand zo...?
Een bootje in Nederland kopen en daar registreren (wat ze daar mee bedoelen is me ook niet helemaal duidelijk) en daarna tegen problemen aanlopen en als kers op de taart op een forum duidelijk maken dat ze niet vies zijn van gesjoemel net omdat ze zelf een situatie creéren die niet kan werken.
Enige dat ik mij kan voorstellen is dat het een "belastingtechnische" ingreep en wij weten allemaal wat dat betekend.
Het is wel jammer dat beide heren zich in stilzwijgen hullen, maar eerlijk gezegd als er geen verdere informatie gegeven wordt breek ik me er het hoofd niet over heb al genoeg sores rond men kop met men eigen scheepje. :(
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 12 Nov 2017, 02:45

Marie Christina schreef:Waarom wil je als Belgiër je überhaupt in NL registreren, eigenlijk?
Wat is daar nou het voordeel van?
Dat wordt me in de openingspost niet duidelijk.



Misschien zijn het rijke Belgen en omzeilen ze vadertje staat :lol: :lol: :lol: :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 12 Nov 2017, 22:40

De Waalschokker schreef:Het is wel jammer dat beide heren zich in stilzwijgen hullen

Dat gebeurt wel vaker op fora als er ongewenste antwoorden worden gegeven .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 12 Nov 2017, 22:41

De Waalschokker schreef:Misschien zijn het rijke Belgen en omzeilen ze vadertje staat

Of het nu Belgen, Nederlanders of Hottentotten zijn, aan dit soort praktijken weiger ik mee te werken.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor MARC33 » 13 Nov 2017, 00:14

Wat en waar je ook iets van een boot koopt en je wil in regel zijn moet je in Belgie een Vlaggenbrief hebben .wat is dit ? Dit is een eigendomsbewijs . Gegevens boot ,gegevens eigenaar ,taks € +- 60 betalen( bootje ouder dan 10 jaar ,dit als voorbeeld ) ,3 weken wachten en klaar is Kees . In Belgie is dit het begin.
Marifoon roepnaam aanvragen doe je door een doc ( BIPT ) in te vullen en op te sturen met info boot ,marifoon ,eigenaar ,fotocopy vlaggenbrief en wat wachten .
Nadat je een " roepnaam " heb ontvangen van BIPT , laat je de code in de marifoon verzetten naar de doorgekregen code .
Marifoon terug inbouwen . Varen ,oproepen ,Belgische boot en IN REGEL !
Belangrijk voor uw eigen veiligheid is er dan ook een ATIS nummer zichtbaar en zien andere wie je bent !
Simpel of niet ?
Succes
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Roelof » 13 Nov 2017, 00:46

Teveel om te citeren maar hier ligt eigenlijk een taak voor de EU denk ik.

De plezierbotenmarkt is schijnbaar niet interessant genoeg voor de lobbyisten in Brussel.
Van plezierboten wordt de registratie, benodigde certificaten enz. nog steeds per land bepaald. In het beste geval is de woonplaats van de eigenaar het vlag voerende land maar ook dat dekt de lading niet.

De eerste de beste buitenlander die een boot huurt in NL plant zijn landsvlag op de achtersteven zolang hij de boot huurt en vaart rond alsof hij de eigenaar is. In z'n thuisland zou hij aan "ik weet niet hoeveel" regels en eisen moeten voldoen als hij (als eigenaar) dezelfde boot wil varen.
Andersom, is het voor mensen in de grensstreken schijnbaar een keuze waar ze hun boot neerleggen en welke vlag ze voeren om de gemakkelijkste regelgeving toe te kunnen passen.

Zou het niet veel makkelijker zijn om in de EU alle plezierboten voor binnenwateren met motorische voortstuwing en groter dan een surfplank, te registeren in het land waar de eigenaar als bewoner ingeschreven staat?
Aansluitend kan vaarbevoegdheid, uitrusting en (ik wil het er niet over hebben) marifoon verplichting Europees geregeld worden.
Moeten we als Nederlanders natuurlijk niet gaan klagen, makkelijker kan dan in NL kan het bijna niet ;)

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 13 Nov 2017, 01:37

De Waalschokker schreef:
Misschien zijn het rijke Belgen en omzeilen ze vadertje staat :lol: :lol: :lol: :lol:
R.C.Grootveld schreef:Of het nu Belgen, Nederlanders of Hottentotten zijn, aan dit soort praktijken weiger ik mee te werken.


@ R.C.Grootveld, mijn reactie met de smileys was dan ook bedoeld als spottend.
Mijn persoonlijke mening over deze handelswijze : afkeurend.
Ik hou het liever eenvoudiger en forumlid Marc33 geeft de te volgen weg (als Belg) beknopt weer, doe je het anders vraag je om problemen, met als gevolg op een publiekelijk forum éne die vraagt of er een Nederlandse forummer bereid is om de Belgische staat een pootje te lichten. :evil:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 13 Nov 2017, 01:45

Roelof schreef:Teveel om te citeren maar hier ligt eigenlijk een taak voor de EU denk ik.
Groet,
Roelof


Nee, ik acht dat totaal niet nodig, het is nu reeds perfect georganiseerd (indien de koper zich houd aan de te volgen regels).

Roelof schreef:Moeten we als Nederlanders natuurlijk niet gaan klagen, makkelijker kan dan in NL kan het bijna niet ;)

Groet,
Roelof


@ Roelof ook in Belgie is het allemaal overzichtelijk hoor en moet je, (net als in Nederland) vadertje staat spijzen want ze denken ook bij ons dat een scheepseigenaar een rijkeluis is :(
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Roelof » 13 Nov 2017, 08:15

Geen verkeerd woord over de regelgeving in België hoor. Daar is eea geregeld en de regels zijn duidelijk.
Daar zou NL een voorbeeld aan kunnen nemen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten