Marifoon verplicht?

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Jun 2017, 21:31

Marie Christina schreef:Ah, op die manier.
Dan begreep ik je verkeerd.
Sorrietjes.

Dat vermoedde ik al, vandaar de toelichting; ik doelde op de inhoud.
Duidelijke communicatie is een ander verhaal, daar kunnen velen nog wat van leren; hoewel je wel verschil merkt tussen de rivieren en bv Friesland; met name mbt de pleziervaart.
Wat dat betreft heb ik wel voordeel aan mijn achtergrond/verleden
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Blacktoppie » 28 Jun 2017, 18:42

Blacktoppie schreef:Na 14 jaar gevaren te hebben op zowel prutsloten als op afvoergoten Va ndaag toch maar eens aangemeld voor een examen.

Met mn vorige boot miste ik hem totaal niet met deze boot heb ik toch in meerdere situaties gezeten waarin ik er graag 1 gehad had. Bijna al die situaties waren toch wel op mijn standaard vaargebied (afvoergoot)

Ik ben benieuwd.


Vandaag examen gedaan en dat stelde niet zo veel voor. Nu maar wachten tot de papieren binnen zijn. En dan zo'n ding kopen
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Klaver vier » 28 Jun 2017, 19:20

Mijn marifoon was kapot ff laten maken bij brands,superblij dat ik hem weer heb
Maandag nog maar net op de vecht of wij hoorden het bericht dat de klapbrug bij loenen gestremd was.
Ik zag op een afstand dat de lichten op dubbel rood stonden,waar ik niets van snapte op de tijd dat wij aankwamen.
Er lag een groot schip voor,ik zeg tegen mijn vrouw we gaan maar even langszij dan zien we wel wat er is.
Toen ging er al een bericht over de marifoon dat de brug waarschijnlijk een paar uur gestremd zou zijn.
Dus maar achteruit gegaan omdat we anders de helft van de vecht af zouden sluiten,langs het graskantje gaan liggen.
Gelukkig duurde het maar heel kort of we konden weer door.
Wij hebben ff zonder marifoon gedaan,maar ik wil hem voor geen goud missen
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Jun 2017, 20:27

Klaver vier schreef:Mijn marifoon was kapot ff laten maken bij brands,superblij dat ik hem weer heb
Maandag nog maar net op de vecht of wij hoorden het bericht dat de klapbrug bij loenen gestremd was.
Ik zag op een afstand dat de lichten op dubbel rood stonden,waar ik niets van snapte op de tijd dat wij aankwamen.
Er lag een groot schip voor,ik zeg tegen mijn vrouw we gaan maar even langszij dan zien we wel wat er is.
Toen ging er al een bericht over de marifoon dat de brug waarschijnlijk een paar uur gestremd zou zijn.
Dus maar achteruit gegaan omdat we anders de helft van de vecht af zouden sluiten,langs het graskantje gaan liggen.
Gelukkig duurde het maar heel kort of we konden weer door.
Wij hebben ff zonder marifoon gedaan,maar ik wil hem voor geen goud missen
Gr René ( Klaver vier)

Benieuwd hoe de GSM Aanhangers deze informatie tot zich hallen willen nemen.
Brugwachter bellen? Tja, goede kans dat die (1) met wat anders bezig is danwel (2) constant in gesprek is om via de telefoon instructies te krijgen.
Of gewoon als een mak schaap aan de kant gaan liggen wachten tot die rode lampjes weer uit gaan.
:)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Jun 2017, 21:15

R.C.Grootveld schreef: Benieuwd hoe de GSM Aanhangers deze informatie tot zich hallen willen nemen.
Brugwachter bellen?

Nee hoor? We krijgen alles mee,en we horen wel of de brugwachter het goed vind of niet.
Voila:
http://www.nauticgear.nl/navigatie-elek ... angst.html
Alles onder het motto:
Ik hoor u wel,maar U hoort mij niet.
En voor die 2 of 3 bruggen of sluizen,schaf ik geen andere aan.
En zolang er geen verplichting is,zie ik de noodzaak er niet van in. :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Roelof » 28 Jun 2017, 21:47

Noordvaarder schreef:
Ik heb ook zo'n ding,ik luister echter alleen uit,en als een ander in nood zit,heeft die een probleem,want ik hoef wettelijk niet te helpen,want ik kan theoretisch nooit een marifoon uitluisteren.


Uit je reactie bovenaan pagina 2 van dit topic begreep ik eigenlijk dat je een marifoon had maar de zendfunctie niet gebruikt.
Nu is het een radio waarop je ook VHF kanalen kunt uitluisteren :?: :?
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Jun 2017, 22:03

Ja,om de pakkans maar te verkleinen,en "om de kat niet op het spek te gaan binden", heb ik maar iets anders gekocht.
En je weet het maar nooit,want hier weet iedereen zo langzamerhand dat de Noordvaarder een illegaal ding aan boord heeft,en" your enemy is not sleeping,and don't make sleepings dogs awake".Want ik kan dat ding wel overboord gooien,als ze mijn boot gaan doorzoeken,maar dat helpt me niks,want dat ding blijft drijven. :mrgreen: :mrgreen:
Dus vandaar.En dit mag hier legaal,daarmee ben je niet in overtreding.Kost ook geen 30 euro per jaar,kost alleen aanschaf.
Dussssssss , ik hoor je wel,en ik zie je wel,maar jij hoort mij niet.
Noordvaarder
 

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Roelof » 28 Jun 2017, 22:33

Noordvaarder schreef:your enemy is not sleeping,and don't make sleepings dogs awake".


:idea:
Better safe as sorry :lol: :-P :mrgreen:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 28 Jun 2017, 23:05

Noordvaarder schreef:Dussssssss , ik hoor je wel,en ik zie je wel,maar jij hoort mij niet.

Tja, tot je een keer zelf in de problemen komt en je alleen maar met je handen kunt zwaaien of kunt gaan schreeuwen en iedereen gewoon, volgens goed gebruik, terug zwaait/schreeuwt en door vaart.
De eenzame roeper in de woestijn (in dit geval van water) zeg maar.....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Jun 2017, 23:09

R.C.Grootveld schreef:De eenzame roeper in de woestijn (in dit geval van water) zeg maar.....

Dan hoop ik dat jij net over de dijk voorbij fietst.Jij blij,ik blij. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten