Marifoon verplicht?

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 05 Jul 2017, 23:46

Klaver vier schreef:Noordvaarder wat je nu weer aanhaalt met je rubberboot,raakt kant nog wal
Ik zij alleen luisteren, als je met die rubberboot niet gaat varen krijg je ook geen bekeuring ook al hang je er 200 pk aan
Gr René
P,s Je krijgt nu toch ook geen bekeuring als je met je ontvanger luistert

René , een kind kan begrijpen dat hiermee wordt bedoeld dat je ermee vaart.
Schijnbaar is dat voor grote mensen niet te begrijpen.
En waarom zou ik moeten "luisteren",zolang jij niet "begrijpend kunt lezen"?
Noordvaarder
 

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Roelof » 06 Jul 2017, 06:35

Kopie uit enquête "marifoon aanschaf"

R.C.Grootveld schreef:De vraagstelling gaat er op voorhand al vanuit dat iemand geen marifoon heeft omdat het examen een belemmering zou zijn.
Daardoor is het resultaat op voorhand als niet representatief te bestempelen.


Rob, beschouw het nav deze discussie als een hypothetische vraag.
Ik mijn ogen zeer relevant, ik vermoed dat er velen zijn die ook nu een marifoon a/b hebben en gebruiken zonder het examen afgelegd te hebben.
Dat geldt ook voor mij maar ik heb de vraag wel met een volmondig JA beantwoord omdat de situatie tot vorig jaar wel toepasbaar was.
Ik heb ook een poos gedacht dat ik voorlopig maar niet zo'n ding zou aanschaffen ivm de wetgeving: eerst examen, daarna marifoon.
Pas toen ik mij er in ging verdiepen bleek dat het allemaal niet zo spannend was dus heb ik een marifoon gekocht.

Sinds een jaar heb ik een marifoon, ik had dit jaar examen willen doen enkel en alleen omdat de wetgeving het eist, niet omdat ik er het nut van inzie. Dit baseer ik op de info welke ik uit de de boekjes mbt de leerstof haal en de proef examens welke ik af en toe maak.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2017, 10:17

Roelof schreef:Rob, beschouw het nav deze discussie als een hypothetische vraag.
Ik mijn ogen zeer relevant, ik vermoed dat er velen zijn die ook nu een marifoon a/b hebben en gebruiken zonder het examen afgelegd te hebben.

Kun je de uitkomsten van de "enquete" in een 2x2 tabel zetten?

Nee?

Dan heb je er niets aan ......
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor De Waalschokker » 06 Jul 2017, 11:39

16 (zestien) pagina's en ik weet zeker dat het daar niet bij blijft over zoiets vanzelfsprekend dat het bijna surrealistisch wordt :o
Los van de discussie dat een marifoon voor de éne nuttig is en voor de ander "niet nodig" want ...(multipple choige redenen :D ) is het in het bezit hebben van dat papiertje geen garantie dat de houder deze's een marifoon naar behoren kan bedienen/gebruiken.
Heb in mijn beroepsleven zéér vele automobiel bestuurders gezien die ook een "papiertje" in bezit hebben (nogal wiedes anders mag je de openbare weg niet op) en toch er niks van bakten in die mate dat ik dacht die kan beter thuis blijven of met een véloke rondrijden.
Peins dat mensen die tig kilometers gereden hebben begrijpen wat ik bedoel, examen en bijbehorend document garandeerd niet dat je het kent of de materie onder de knie hebt, er zijn boekjes op de markt en ook op het www ook te lezen waar je de antwoorden op de vragen als een papegaai van buiten kan leren.
De interesse voor of, (wat bij mij primeert) het veiligheidsaspect van een marifoon zou in feite aanwezig moeten zijn bij ieder die een vaartuig bestuurd en zich op het water begeeft tussen/met andere schippers, klein of groot (beroepsvaart).
Veel gevaarlijke situaties, ergernis of niet goed weten wat er gebeurd in bepaalde situaties zijn te vermijden door "het bakje" te gebruiken.
Daarom dat ik niet goed begrijp dat er nog schippers zijn die denken "ik heb dat (nog) niet nodig." :o
Zal het nog eens inwrijven : voor een zeldzame keer is Belgie het gidsland :lol: :lol: :lol: :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Jul 2017, 17:10

R.C.Grootveld schreef: Kun je de uitkomsten van de "enquete" in een 2x2 tabel zetten?
Nee?
Dan heb je er niets aan ......

Ik denk toch dat je veel te ver doordraaft.

Je kunt ook de eerste zin "U heeft geen Marifoon",lezen als "u heeft voor de wet geen Marifoon".
Want hoeveel mensen geven hier aan,dat ze een marifoon hebben?
Al die 11 stuks die nu ja hebben hebben gestemd?
Waaruit concludeer je dat?

Iedereen weet Rob,dat wanneer je er wel een hebt,en je hebt het papiertje niet,dat je dan officieel strafbaar bent,zowel thuis als op de boot,waar je hem ook maar hebt liggen,het ligt er illegaal.
Feitelijk geld de vraag voor mij ook niet,want het enigste dat ik nodig ben is ook een registratie.
Ik heb de vraag ook ingevuld,als zijnde dat ik er geen heb.
Want volgens de wet kan ik er geen één bezitten.Ik heb namelijk geen licentie om het te mogen bedienen.
Dus wat zou ik wettelijk met zo'n toestel moeten doen dan?
Ik denk zo langzamer hand,waarom doordrijven,wacht nu even af wat deze enquete opleverd.
Geef dat een kans.
Dat het jou niet aanstaat,dat is klip en klaar duidelijk.
Noordvaarder
 

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Roelof » 06 Jul 2017, 20:53

R.C.Grootveld schreef:Kun je de uitkomsten van de "enquete" in een 2x2 tabel zetten?

Nee?

Dan heb je er niets aan ......


Dat is een mening, zo kun je overal wel ergens iets tegen te berde brengen als de uitkomst je niet aanstaat.
Ben benieuwt wat je gezegd zou hebben als iedereen NEE zo stemmen....
We zullen het nooit weten :P :roll: :lol:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Marie Christina » 06 Jul 2017, 22:28

Wat is een 2x2 tabel?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2017, 22:49

Roelof schreef:Dat is een mening

Nee, dat is geen mening, dat is de basis van wetenschappelijk onderzoek
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jul 2017, 22:58

Marie Christina schreef:Wat is een 2x2 tabel?

Dat is een techniek die bij wetenschappelijk onderzoek wordt gebruikt om een mogelijk causaal verband tussen twee parameters aan te geven.
Bestaat uit een tabel met 2 rijen en 2 kolommen waarin je de verdeling neerzet tussen de 2 parameters.

Als je je parameters niet op een dergelijke manier neer kunt zetten, heb je er weinig tot niets aan.

Als je de weerstand tegen marifoon wilt meten moet je 2 groepen hebben:
- Ik wil wel een marifoon
- Ik wil geen marifoon
en vervolgens
- Het examen is geen belemmering
- Het examen is wel een belemmering
Alleen dan kun je een goed beeld krijgen
Nu zegt het niets, want je 'poll groep' is op voorhand al geselecteerd.

Daarom zijn internet enquetes ook iha niets zeggend, je pollgroep is nl de groep die actief is op internet in.
Degene die het alleen voor email gebruiken en gewoon 's avonds de krant lezen aan tafel bereik je er niet mee.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon verplicht?

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Jul 2017, 23:08

Marie Christina schreef:Wat is een 2x2 tabel?

Zie https://wikistatistiek.amc.nl/index.php ... _2x2_tabel
Onder de regel "Hoe werkt de diagnostische odds ratio?" zie je een vorm van een 2 x2 tabel.
Ik denk dat Rob bedoeld, 2 horizontale- en 2 verticale uitkomsten.
Hier m.i. totaal niet relevant.

Update:
R.C.Grootveld schreef:Degene die het alleen voor email gebruiken en gewoon 's avonds de krant lezen aan tafel bereik je er niet mee.

Ik begrijp dus even niet wat beoogd om deze niet geïnteresseerde personen erbij te halen die s'avonds de krant lezen en geen gebruik maken van een PC.
Want voor dezen heeft een 2 x 2 tabel ook geen nut,want die zien hem niet eens.
Die bereik je dus nooit en te nimmer,wat je ook aan hen wil vertellen.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten