R.C.Grootveld schreef:Het gaat er niet om wat je er mee doet, het gaat erom wat het voor apparaat is:
- Een ontvanger
- Een zend-ontvanger
En dus is een apparaat waar je mee kunt zenden, een zend-ontvanger
Om een vergelijk te trekken met voertuigen:
Op het moment dat het max toelaatbaar gewicht van een voertuig boven de 3500kg uitkomt dient het voertuig te voldoen aan de eisen die er aan die categorie worden gesteld: Dan ben je een vrachtwagen en dient deze dus begrensd te zijn op 80 kmh.
Het object dus ..... in dit kader de marifoon
En dan moet je als gebruiker (bestuurder) groot rijbewijs hebben, ongeacht of je daadwerkelijk boven die 3500kg uit komt.
De gebruiker dus .... in dit kader degene die het apparaat bedient.
Een marifoon is een zend-ontvanger! Punt uit en dus:
- Dien je hem te registreren
- Dien je een certificaat te hebben
En een porto-marifoon voor € 20 "uit het buitenland"? Een dergelijke prijs ben ik nog nooit tegengekomen.
Ik weet niet welk buitenland je bedoelt, maar hebt de kans dat
1: Er geen ATIS encoder inzit en dan is het zelfs een verboden apparaat
2: Dat apparaat niet voor de EU is toegelaten (CE)
3: Niet van de juiste kanalensets voor NL is voorzien
Ik geef het nu op, want het lijkt erop dat je het gewoon niet wilt begrijpen.
Ik ken geen Marifoon die in Nederland gemaakt is.
Over het algemeen staat er op bijna elk elektronisch apparaat: Made in .....
Als je de basisschool hebt afgerond kun je misschien begrijpen wat kleinhandel en groothandel is.
Wanneer er grotere hoeveelheden ingekocht worden wordt het product ook goedkoper.
Als je nou een landkaart van de basisschool erbij gaat pakken kun je misschien inschatten hoeveel mensen er in Nederland wonen
en hoeveel mensen er in een ander land wonen.
Een importeur in Nederland koopt misschien 1 miljoen marifoons in tegen een hogere prijs dan een importeur in Amerika die misschien wel 1 miljard
marifoons inkoopt.
Maar logisch nadenken zit er bij jullie niet bij heb ik begrepen.
Ik hoop niet dat je zo slap loopt te leuteren door een marifoon als wat je hier allemaal uitkraamt.
Een vrachtwagenchauffeur heeft nog steeds geen certificaat voor het hebben van een airbag.
En er is dan nog steeds een verschil tussen een airbag en een opblaasbare ballon.
Dit apparaat is voor de EU toegelaten.
Dit apparaat is programmeerbaar met de juiste marifoonkanalen.
En inderdaad heeft deze geen ATIS
Maar waar haal je de onzin dan vandaan dat het een verboden apparaat is.
Als je zoekt op BaoFeng kun je in Nederland genoeg van dit soort apparaten zonder ATIS kopen.
Wederom weer slap gelul zonder feiten en bronvermelding van Rob