senseo 700 watt

communicatie en navigatie apparatuur

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor stentor950 » 14 Jul 2016, 21:41

Hans,
Ik zat net je post over forum psychologie te lezen waarin je aangaf dat we elkaar in onze waarde moeten laten maar daarentegen best kritisch mogen zijn. Je hebt helemaal gelijk. Ik hou van een bakkie uit de Senseo en de ander verafschuwd dit. Mijn beide zonen vinden dit ook niets en hebben zo'n Italiaanse koffiemachine in de keuken staan. Als mij gevraagd wordt of ik koffie wil, dan zeg ik altijd; "Doe mij maar een bakkie drab", want dat is mijn mening over deze "koffie". Ze kennen hun vader, dus glimlachen slechts.

Nu even tijd voor de vragen en antwoorden.

Een Senseo ombouwen naar minder vermogen zal niet gaan omdat er een keteltje in zit met een ingebouwd verwarmingselement.

Ja er zit een verwarmingselement in van 1450 watt. Toch kan deze eenvoudig worden omgebouwd naar 700 watt d.m.v. een vermogens regelaar, die ik er overigens niet zelf in ga zetten :lol:
https://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.elektronicawereld.nl%2Fproductimages%2F29680.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektronicawereld.nl%2Fproduct%2F9584%2Fsenseo_vermogensregelaar&docid=gO9UqWjGi_g2eM&tbnid=JzJXTxAnmGX5PM%3A&w=400&h=176&bih=585&biw=1242&ved=0ahUKEwigvo7N1vPNAhWGPxQKHR_FAJwQMwgeKAAwAA&iact=mrc&uact=8


Die dezelfde hoeveelheid water opwarmen kost vermogen en tijd, dat is omgekeerd evenredig aan elkaar.
Minder vermogen is meer tijd en v.v.
De hoeveelheid energie uit de accu blijft (ongeveer) hetzelfde (is zelfs iets meer door verliezen).

De omvormer is er al een tijdje, en gekocht op de groei aan apparaten. Natuurlijk blijft de totale hoeveelheid energie die je onttrekt gelijk, je haalt op die manier de vermogenspiek er wel uit (Dit jaar komt er nog een accu bij).


Het bezitten van een te kleine omvormer kan helpen om toch een alternatieve Senseo op te zoeken zonder een grotere omvormer aan te hoeven schaffen.
Dat lijkt mij de enige reden.

Dit is niet van toepassing.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor gast » 14 Jul 2016, 21:47

Quichot zijn oplossing toch de mooiste, heerlijk die geur van pruttelkoffie in de vroege morgen :D
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor stentor950 » 14 Jul 2016, 21:51

chaea schreef:Quichot zijn oplossing toch de mooiste, heerlijk die geur van pruttelkoffie in de vroege morgen :D


Het ruikt idd lekker, maar pruttelkoffie blijkt heel erg ongezond te zijn. Vandaar de uitdrukking een bakkie pleur of bakkie teer :D
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor vuuren1 » 14 Jul 2016, 22:01

@Stentor,

Interessant en eigenlijk logisch dat er iemand op het idee is gekomen om naast de ketel met element een vermogensregelaar te bedenken.
Dan blijft de ketel gewoon de ketel.
Het is simpel omdat het ook een simpel elektrisch element is wat je mbv een thyristor (fase aansnijding) zelf kan maken (dan kost het bijna niks).
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Thyristor

Alleen zijn er vele uitvoeringen van Senseo's die steeds moeilijker open te maken zijn met in het begin nog schroefjes maar inmiddels verborgen plastic clipje.
(de oplossing daarvoor is vaak wel op internet te vinden maar soms breekt die rommel af..)

Was ik vergeten te vermelden: Jachthavens met 4A aansluitingen vallen inderdaad af bij een normale Senseo (dus los van de omvormer aan boord).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor broekie » 14 Jul 2016, 22:03

De oplossing van het probleem m.b.t. steeds toenemende energie verbruik zit in de mens, die zich aan zal moeten passen.
Nietanderom, in het voortdurend groter maken van de systemen.
Ondanks alle verbeteringen aan apparaten die minder verbruiken, neemt het verbruik toe.
We hebben steeds meer elektrische apparaten om ons leven aangenamer te maken.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor Ardi » 14 Jul 2016, 22:40

Gewoon een percolator met een goede Illy koffiie.
Kost beetje gas maar zo lekker
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 20 Jul 2014, 16:22
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor vuuren1 » 14 Jul 2016, 23:11

broekie schreef:De oplossing van het probleem m.b.t. steeds toenemende energie verbruik zit in de mens, die zich aan zal moeten passen.
Nietanderom, in het voortdurend groter maken van de systemen.
Ondanks alle verbeteringen aan apparaten die minder verbruiken, neemt het verbruik toe.
We hebben steeds meer elektrische apparaten om ons leven aangenamer te maken.


Dat is nu een mooie en vooral een stelling waar je over na kunt denken!

Onze eerste boot was voorzien van een 66Ah service accu.
Meer dan genoeg voor het waterpompje met voetschakelaar en een lampje in de avond.
Onze laatste boot was voorzien van 10x zoveel (660Ah) plus allerlei apparaten en een dikke combi omvormer/lader.

Op die oude en simpele eerste boot verbleven we zeker 7 maanden per jaar met veel plezier.
Het leven aan boord was daar simpeler, en gaf veel rust.

De laatste boot had ongeveer alles wat je kunt bedenken, tot en met een stuurbare straalbuis aan toe.

Terugkijkend kan ik melden dat de eerste en vooral simpele boot ons veel meer plezier gaf dan de laatste.

De eerste koste 11000 Guldens, 8,5 m werfboot met veel achterstallig onderhoud en een motor in defecte onderdelen los bijgeleverd.
De laatste van 10 meter werd door een expert getaxeerd op 2 ton.

Die eerste heb ik heel veel werk aan gehad en moeten sparen voor een nieuwe motor, maar alles bij elkaar gaf dat project veel meer ontspanning en genot dan een latere boot van 2 ton met allerlei onzin aan boord.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor Arthur » 15 Jul 2016, 09:54

Zo heb ik in mijn truckers tijd een severin koffie zetter van 220V op 24V laten ombouwen, heel simpel met een paar relais te doen, maar hij trok in no time de accu,s leeg, moest er natuurlijk wel een hele dikke zekering ertussen zetten en de kabels rechtstreeks op de accu,s heb wel met koffie zetten de motor even aangezet, het voordeel was wel dat de koffie zo klaar was wat met een normale 24 volt een eeuwigheid duurde.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor elrenegado » 16 Jul 2016, 16:12

toch altijd weer die koffie he, zoveel mensen, zoveel manieren.

Zelf ben ik thuis te verwend met een super de luxe bonenmachientje die in no-time, koffie, espresse, capuchino en weet ik wat voor soorten meer nog produceert.
Resultaat is dat ik filterkoffie gewoon niet meer lekker vind, en senseo dus ook niet...
mede daarom een iets zwaardere omvormer gekozen, en 2x 220agm accus.
en toen de zoektocht naar een compact machientje, wat ruimte speelt toch ook een rol.
Uiteindelijk bij een nespresso apparaatje uitgekomen met van die capsules, verkrijgbaar ik 25+ smaken.... heerlijk
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: senseo 700 watt

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jul 2016, 18:34

chaea schreef:Quichot zijn oplossing toch de mooiste, heerlijk die geur van pruttelkoffie in de vroege morgen :D

Het liefst gezet door de schipperse zodat jij wakker wordt door de geur. (Verliefd kijkend smileytje)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten