door Jillis88 » 20 Mei 2016, 00:07
Nou alles zit erin al een tijdje, het paarse draadje was het schakel draadje van het contact. Ik heb dus gewoon een nieuwe signaal draad vanaf de sensor naar de teller getrokken. Over het paarse draadje heb ik een relais laten schakelen voor mijn schakelpaneel zodat ik altijd zeker weet dat er niets aan blijft staan wanneer ik de sleutel uit het contract heb gehaald.
Ik heb van Mercury dus zo'n teller waar eigenlijk alles in zit, toerenteller temperatuur voltage en nog wat. Het probleem hiervan is dat het moeilijk af te lezen is en als de accu bijvoorbeeld niet meer bij laadt dan zie ik dat niet en ook de toerenteller is niet te zien of zeker niet bij te houden als ik gewoon sta. Is het mogelijk om tellers van de temperatuur en toerental bij te plaatsen en dan hetzelfde signaal draad te gebruiken welke in mijn originele board computertje gaat?
Wat is jullie ervaring met het schakelen van voor uit naar achteruit met afstand bediening? Ik heb namelijk nu drie motoren gehad en moet altijd flink hard in zijn achteruit trappen anders hoor ik het tandwiel knarsen. Is hier misschien een trucje voor? Een oud 6PK van mijn vader schakelt bijvoorbeeld super makkelijk zonder ook maar een klein kraakje of zo.
Ook heb ik een inbouwtank gekocht, de ontluchting hiervan heb ik binnen in mijn bank, mag ik dit en is dit veilig genoeg of moet deze buiten de bank geplaatst worden? Ik ben namelijk een beetje bang dat anders misschien soms wat water binnenkomt.
Totaal andere (maar laatste) vraag: ik heb mijn oude twee takt 50 pk Marriner nog. Mijn vader heeft een Valiant rubber rib van 4 m, hier op mag maximaal 40pk. Is het onverstandig om de 50 pk hier op te halen? Of hoef je de fabriek's opgave maximale kracht hier niet zo nauw te nemen?
Hartelijke dank, ik weet dat ik hier vooral vragen stel en weinig verder toevoeg maar jullie hulp wordt elke keer heel erg gewaardeerd!