Navigatie en Entertainment

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Navigatie en Entertainment

Berichtdoor Marie Christina » 21 Sep 2015, 19:44

patrick1969 schreef:Ik zie trouwens net dat de pipo x9 er ook aan komt. Ik moet er nog wel even over nadenken of ik echt een apparaat zou kopen dat Pipo heet...
de 8,9 inch schermdiagonaal van de x9 spreekt me wel aan. Als ik deze kan koppelen aan een in het zonlicht afleesbare touch screen voor buiten zou het misschien iets kunnen zijn.

Och, begin jaren 90 was er een mobiele telefoon die Kermit heette razend populair.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Navigatie en Entertainment

Berichtdoor patrick1969 » 21 Sep 2015, 20:55

: :D
patrick1969
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 07 Jul 2015, 20:52
ligplaats:
info:

Re: Navigatie en Entertainment

Berichtdoor aquanaut » 21 Sep 2015, 21:29

Marie Christina schreef:Och, begin jaren 90 was er een mobiele telefoon die Kermit heette razend populair.


Razend populair...? :D Dat bedoelde je vast cynisch.. :D
Een stukje wat Trouw hierover in 1994 schreef:
Van onze redactie economie DEN HAAG - Leuk bedacht, maar helaas: toch niet goed en dus weg. Dat is de kostbare les die PTT Telecom heeft geleerd uit anderhalf jaar promotie van Kermit, de 'zaktelefoon voor de gewone man'. Voor de goede orde: de telefoon blijft, het systeem eromheen (Greenpoint) wordt zelfs uitgebreid, maar de naam Kermit moet plaats maken voor Greenhopper.

De naam Kermit, ontleend aan de tv-serie The Muppetshow, had de draadloze telefoon populair moeten maken onder jongeren en andere particulieren die zich geen kostbare autotelefoon kunnen veroorloven maar wel yupperig op straat willen kunnen bellen. Het ding kan goedkoop zijn omdat je er alleen mee kunt bellen, en daarvoor dicht bij een van de (inmiddels talloze) Greenpoint-stations moet staan. Gebeld worden kan niet, en daarom is het voor professioneel gebruik niet interessant.

De marketing met behulp van Kermit, een naam waarvoor PTT Telecom een niet genoemd maar ongetwijfeld behoorlijk bedrag heeft moeten betalen, is echter mislukt, zo moet PTT Telecom toegeven. Tot nu toe zijn er 24 000 telefoons verkocht. Hoe ver dat onder de verwachting ligt, wil het bedrijf niet kwijt, maar de doelstelling voor 1996 is in ieder geval verlaagd van 150 000 naar “100 000 of iets meer”.

Kermit blijkt te veel aan het speelse element in de mens te hebben geappelleerd. Voortaan heet het apparaatje daarom Greenhopper en zal meer op het serieuze gebruik ervan worden gewezen.


Uiteindelijk heeft het PTT Telecom bakken met geld gekost, wat het nooit opgebracht heeft.
Over bizarre productnamen gesproken:
Afbeelding

Sorry offtopic :mrgreen:

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten