Digitale kaarten op mobiel/tablet

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor Marie Christina » 02 Aug 2015, 18:24

bierspons schreef:Heb nu 5,99 betaald (gelijk aan 1 week ANWB), dus nog te overzien.

Als je links boven het menu opent en dan op 'download kaart' klikt, kom je op een pagina waar je de kaart kunt downloaden.


Ik heb het even teruggezocht.
Het eerste jaar heb ik inderdaad €2.99 betaald.
Afgelopen december 3.99
En nu dus al 5.99? :shock:
Zooo.
Meneer gaat lekker!
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor Binnetie » 02 Aug 2015, 18:48

Nog even voor de mensen die aangeven dat de hele dag een tablet/smartphone behoorlijk aan je accu knabbelt. Vandaag voor het eerst gevaren en gebruik gemaakt van een snelheidsapp (knopen, km/u, kompas etc). Mijn telefoon ging vlot leeg, maar ik gebruik een powerbank. Dat werkt super. Voor het geval je geen 220 of 12volt in de buurt hebt. Bij Dealextreme voor weinig te krijgen en ik kan er 4x mijn telefoon mee opladen.
Binnetie
 

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Aug 2015, 22:09

bierspons schreef:Zijn ze een volledige vervanging van de papieren kaarten en hebben ze grote voordelen (of nadelen?) ten opzichte van de papieren versie?

Hoewel ik zelf ook gebruik maak van digitale kaarten (GPS plotter en tijdens de laatste reis ook ENC's op de laptop) vind ik ze geen alternatief voor papieren kaarten als het gaat om plannen.
Er van uit gaande dat niemand een 26" scherm op zijn boot heeft staan, vind ik om het elk scherm te klein voor het aller belangrijkste als het gaat om planning: Overzicht

En verder heb ik een grote hekel aan het ge..... met allerhande klein grut, kabels, omvormers, adapters etc. etc. etc.

Geef mij maar de Almanak II, blokje "Post it" en een pen, daar kan bijna geen app tegenop.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor elrenegado » 03 Aug 2015, 09:50

Ik gebruik al jaren de offline kaarten van de anwb, via Androzic op m'n telefoon en tablet.
Weliswaar van een paar jaar geleden, maar het meeste water ligt nog precies op dezelfe plek als toen :D
papieren kaarten heb ik niet meer.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor PARO » 03 Aug 2015, 12:42

Binnetie schreef:Nog even voor de mensen die aangeven dat de hele dag een tablet/smartphone behoorlijk aan je accu knabbelt. Vandaag voor het eerst gevaren en gebruik gemaakt van een snelheidsapp (knopen, km/u, kompas etc). Mijn telefoon ging vlot leeg, maar ik gebruik een powerbank. Dat werkt super. Voor het geval je geen 220 of 12volt in de buurt hebt. Bij Dealextreme voor weinig te krijgen en ik kan er 4x mijn telefoon mee opladen.


Houdt de powerbank het verbruik bij of is het opladen wanneer deze leeg is?
Hoeveel amph heeft de oplader van de phone en de powerbank?
Gr C
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor elrenegado » 03 Aug 2015, 13:43

maar als je "de hele dag' je telefoon of tablet aan de lader hebt hangen vanwege de vaarkaart, dan vaar je toch ?
Dus draait de motor en laad die je accu, dan zou je geen drukte hoeven maken over het stroomverbruik.
Want zo'n 12v ladertje verbruikt echt niet meer als 2a.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor Binnetie » 03 Aug 2015, 14:08

PARO schreef:
Binnetie schreef:Nog even voor de mensen die aangeven dat de hele dag een tablet/smartphone behoorlijk aan je accu knabbelt. Vandaag voor het eerst gevaren en gebruik gemaakt van een snelheidsapp (knopen, km/u, kompas etc). Mijn telefoon ging vlot leeg, maar ik gebruik een powerbank. Dat werkt super. Voor het geval je geen 220 of 12volt in de buurt hebt. Bij Dealextreme voor weinig te krijgen en ik kan er 4x mijn telefoon mee opladen.


Houdt de powerbank het verbruik bij of is het opladen wanneer deze leeg is?
Hoeveel amph heeft de oplader van de phone en de powerbank?
Gr C


Een powerbank, deze bijvoorbeeld: http://www.dx.com/nl/p/xiaomi-10400mah- ... tAodqtsA5w

Laadt vaak met 2.1A op (wat de meeste tablets en de recente smartphones vaak hebben), je hebt ze ook met 1A uitgang, hier moet je even naar kijken. Ze hebben vaak ledjes die aangeven hoe vol de powerbank nog is. Hij is echt bedoeld voor mobiel gebruik. Wanneer je ergens in een haven ligt of even niet vaart kan je hem gewoon aan de lading leggen. Dit voor het geval je ergens in je stuurhut geen 12V of 220V beschikbaar hebt.

Mijn smartphone kan bijvoorbeeld 2.1A opgeladen worden, dus hij laat op wanneer je de powerbank aansluit. Mocht je hem op 1A aansluiten dan ondersteund hij de accu van de smartphone (verlengd het gebruik). Als je smartphone is opgeladen dan zou je hem weer kunnen ontkoppelen. Voor een tablet geldt hetzelfde. Kijk van te voren hoeveel A de oplader van je smartphone of tablet geeft en hoeveel mah capaciteit je batterij heeft. Dan weet je ongeveer hoe veel ladingen je met een powerbank kan doen. De link die ik gaf is een heel bekende powerbank uit China. In Nederland betaal je al snel 30 - 35 euro. Nadeel uit China is dat je soms 2 a 3 weken moet wachten tot het binnenkomt.

Op mijn werk beheer ik een stuk of 10 tablets waar ze een bepaalde app op draaien gedurende een werkdag, de accu is helaas al halverwege de dag op. Daarom hebben ze allemaal een powerbankje zodat ze de hele dag door gebruikt kunnen worden tijdens de metingen en om de dag worden de powerbanks 's nachts opgeladen.
Binnetie
 

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor antonh » 03 Aug 2015, 17:01

Ik lees hier een reactie van,

"Het eerste jaar heb ik inderdaad €2.99 betaald.
Afgelopen december 3.99
En nu dus al 5.99? :shock:"


Kun je nog wel de diesel betalen voor je boot als je van zo een prijs schrikt.
Ik gebruik de ANWB kaart nu ook 2 jaar.
Vindt hem gewoon TOP!!
Stentec heb ik ook maar gebruik die niet meer.
Een update van Stentec kost ook veel geld.

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor Marie Christina » 03 Aug 2015, 19:13

Ik schrik niet van de prijs, IK schrik van de prijsVERHOGING!
100% in een jaartje.
Is dat niet veel dan?

(En, nee. Ik kan momenteel inderdaad even geen diesel betalen om te varen.
Dat klopt.
Maar dat terzijde)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Digitale kaarten op mobiel/tablet

Berichtdoor Blacktoppie » 03 Aug 2015, 20:01

nou als 100% in dit geval 2 euro is dan valt het nog wel mee vind ik, zeker als je kijkt wat je er voor krijgt.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten