WiFi aan boord

communicatie en navigatie apparatuur

Re: WiFi aan boord

Berichtdoor gast » 12 Mei 2015, 23:21

Ik ben niet van de ICT en alle wat erbij komt kijken, zat zelf ook te denken aan antennes, dongels en kabels tot mijn broertje (ICT-er) met dit verhaal kwam.
Zit op het 4 g netwerk en heb nog geen problemen gehad met ontvangsten oid, was met 3 g wel anders.

Kan sinds een halfjaar ook gewoon tv kijken waar ik wil op zowel tablet als smartphone (laptop gebruik al lang niet meer) en buitenshuis zet ik het gewoon open naar mijn gezin. En het zal mij niet verbazen als er ook versterkers zijn voor je smartphone, maar daar heb ik nog niet op gezocht.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: WiFi aan boord

Berichtdoor henkvd » 12 Mei 2015, 23:26

antennes en coax gaat in ieder geval geen winst op leveren, de verliezen zijn groter dan de winst die je behaalt door hoogte.

Kost een paar centen maar werkt als een trein, een Bullet in de mast, netwerkkabel naar beneden en daar een POE switch dan naar de laptop.
De Wifi daarvan kan evt de rest voorzien als hotspot.

Als je geen gekke dingen doet qua data verbruik is 4g de simpelste oplossing, geen geklooi, als je een geheel gezin hiermee moet onderhouden is dat dan weer geen oplossing.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: WiFi aan boord

Berichtdoor gast » 12 Mei 2015, 23:43

Wellicht een tip.

Zat mij al een tijdje te oriënteren op een mooi 4 g abonnement en kwam met een beetje databundel uit op hoogstens 2 G (data) voor wat ik wou uitgeven excl telefoon.
Alle mobileshops langs geweest tot ik om een andere reden op de site van KPN keek, ik ben al klant en dat bleek zeer voordelig uit te pakken als klant zijnde.

Lang verhaal kort, ik heb nu ruim 11g aan data te verbruiken en heb een hagelnieuwe 4 g telefoon voor wat een normale provider voor 2 g vraagt.
Deze data krijg ik per maand nimmer op en mijn kids kunnen rustig tv kijken op hun tablet zonder dat ik mij druk maak om mijn dataverlies. ( en hoevaak ik wel niet Fon tegenkom)

Wellicht hebben andere providers deze akties ook.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: WiFi aan boord

Berichtdoor elrenegado » 13 Mei 2015, 09:06

Flux schreef:


Dank voor je reactie. Ik lees hier niet uit dat je ervaring hiermee hebt.
Ook van EnGenius http://www.wifishop.nl/engenius-ez-hots ... /pid=32227 is een setje leverbaar met ogenschijnlijk betere specificaties.
Mogelijk is er een andere betere en goedkopere oplossing voorhanden.



Ikzelf heb er geen ervaring mee nee,
wifi is mij te traag, ik heb onbeperkt data op m'n 4g abbonement, en gebruik m'n samsung galaxy als wifi hotspot voor de eventuele andere apparaten aan boord.

Wel heeft een kennis van me dit systeem,
hij is er wel tevreden mee, maar hij ligt alsnog vaak in the middle of nowhere, dus dan heb je er niks aan.
In de bebouwde kom werkt het zegt hij.

Dat kpn fon etc doe ik ook niet aan mee, staat op mijn router thuis ook uit.
Sterker nog heel het wifi van dat kpn ding staat uit, heb er een eigen accesspoint achter, betere beveiliging en snellere connectie.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten