EasyDVBT

communicatie en navigatie apparatuur

EasyDVBT

Berichtdoor stentor950 » 31 Jan 2015, 00:59

Heeft er iemand ervaring met de EasyDVBT?

http://www.hollandmarinehardware.nl/index.php?page=EasyDVBT
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor henkvd » 31 Jan 2015, 01:11

Op zich geen ervaring mee, wel een punt om mee te nemen in je overweging, bestaat Digitenne nog wel over 2 jaar ?
eind januari 2017 loopt de licentie af die Digitenne heeft voor het frequentie gebruik, met de huidige tendens dat het product
niet meer actief aan de man gebracht wordt, diverse co aanbieders het niet meer in hun pakket hebben en KPN zelf het ook niet bepaalt promoot,
Is de kans dat dit product over 2 jaar niet meer bestaat vrij groot.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor aquanaut » 31 Jan 2015, 11:57

Dat is lekker dan, .....
Wat is het alternatief, als digitenne niet meer bestaat?
En FTA kanalen dan, daar moet een alternatief voor komen omdat ze ook niet meer analoog in de ether hangen.
Daarbij hebben de alles in 1 pakketten voor thuis ook een probleem.
Als je dat via koper doet kun je niet meer als 2 tv's aansluiten ( zelfs maar 1 in HD)
Voor alle andere tv's bieden KPN en Telfort iig nog wel de gratis Digitenne service.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: EasyDVBT

Berichtdoor henkvd » 31 Jan 2015, 13:35

Alternatief, ja dat is lastig, de manier van TV kijken veranderd de laatste jaren sterk.

Nog niet zo lang geleden was het eenvoudig hoe er TV signalen binnen gehaald werd.
via de kabel ( allen voor thuis gebruik)
via de ether
via de schotel

Met de komst van Digitenne was voor mobiel gebruik dit de oplossing, geen geklooi met een schotel.


Alleen veranderd de manier van aanbieden, Digitenne is in huis niet bepaald populair meer te noemen, de prijs is de laatste jaren flink verhoogt en het aanbod blijft achter op andere manieren van aanbieden, nu valt er straks ook nog een stuk bandbreedte af die ingezet gaat worden voor 4G, dat dit door gaat hoeft niet aan getwijfeld te worden.
Door de kleine DVB-T netwerken, zal het aanbod met 30% moeten krimpen, dan blijven er 19 kanalen over als de zelfde uitzend techniek gebruikt blijft worden.
Een alternatief zou zijn om naar DVB-T2 over te stappen, alleen of de KPN alle kastje voor de gebruikers gaat omruilen met een gebruikers aantal dat de laatste jaren behoorlijk krimpt is nog maar de vraag.

Het nut om NPO1 FTA aan te bieden ( NPO 2 en 3 vallen daar niet onder) wordt steeds moeilijker te verdedigen, alternatieven genoeg via bv IP, dan het in stand houden van een techniek die niet overal thuis beschikbaar is.

alternatief voor de mobiele gebruikers ? ja die worden aardig getroffen, terug naar de schotel zit niemand op te wachten, IP diensten, 4G ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor stentor950 » 31 Jan 2015, 15:58

Het is natuurlijk afwachten hoe het een en ander zich zal gaan ontwikkelen. Dat Digitenne zijn langste tijd gehad heeft geloof ik zeer zeker.

Mijn vraag kwam echter ergens anders vandaan. Ik heb namelijk een paar dingen op mijn wensen lijstje staan. Op dit moment heb ik een strijkijzer voor de Digitenne en een marifoonantenne in mijn mastje zitten. Ik wil echter nog een tweede marifoon aanschaffen zodat ik altijd op 2 kanalen tegelijk kan uitluisteren ( kanaal 10 en het betreffende blokkanaal). Vandaar mijn eerdere vraag van 2 maanden geleden: Twee marifoons op één antenne. Ik wil namelijk het "woud" aan antennes zoveel mogelijk beperken.

Ik kwam gisteren tijdens het surfen de Easy DVBT tegen. Dit schept dan de mogelijkheid om met één antenne, zowel Digitenne, de marifoon en de normale (Audio)radio te voorzien. Het strijkijzer kan dus verdwijnen en ik hou maar één antenne over of ik zet - waar nu de Digitenne zit- een tweede marifoon-antenne neer.

Dat Digitenne t.z.t. gaat verdwijnen is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor RonaldL » 31 Jan 2015, 17:48

ik heb de eertse versie van de EasyDVBT al jaren samen met de EasyAIS en heb zo uit 1 antenne zowel TV, radio, AIS als marifoon. No problemo.
En geen digitenne, ik haal gewoon de 1, 2 en 3 en de lokale uit de lucht, gratis. Zo ontvang ik in het buitenland ook TV alhoewel ik moet zeggen dat je daar maar weinig aan hebt. Nauwelijks interessant aanbod (tenzij je van reklamezenders houdt). In engeland wel de BBC, dat dan weer wel.
RonaldL
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 13 Sep 2014, 20:27
ligplaats: Marina di Ragusa
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor stentor950 » 31 Jan 2015, 22:43

Ronald, bedankt voor je info. Nu zit er informatie.

Nu zit er nog een strijkijzer in de mast. Dat gaat dus veranderen en heb dan genoeg aan één sprietje. Ik wilde inderdaad weten of het deed wat het moet doen.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor RonaldL » 01 Feb 2015, 11:35

nog een klein puntje: DBV-T geeft geen goede ontvangst tijdens het varen. Wel stilliggend. Dat ligt aan het signaal zelf. Als je ook varend DBV-T wil ontvangen, dien je wel een speciale antenne te hebben geloof ik. Geen ervaring mee en ook niet uitgezocht.
RonaldL
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 13 Sep 2014, 20:27
ligplaats: Marina di Ragusa
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor stentor950 » 01 Feb 2015, 14:15

De TV staat heel weinig aan. Waar ik een groot liefhebber van ben is de Tour de France. Gedurende dit evenement probeer ik altijd tussen 15.00 en 16.00 uur ergens tegen de wal te liggen om de resterende kilometers van de etappe te kunnen volgen. Voor de rest van mijn vakantie staat de TV maar heel weinig aan.

Tijdens het varen staat deze nooit aan, dan geniet ik van het varen en de omgeving. Dat geeft mij beeld genoeg!
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: EasyDVBT

Berichtdoor patrick1969 » 20 Jul 2015, 00:18

patrick1969
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 07 Jul 2015, 20:52
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten