Bijladen accu elektromotor

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Bijladen accu elektromotor

Berichtdoor quichot » 22 Nov 2014, 09:30

vuuren1 schreef:Ik Zeg: Grote accu's (die zijn te zwaar om te stelen).

zelfs motoren worden er uit gesleuteld.


Spreek je jezelf hier niet tegen? ;)

Met die slotenverplichting heb ik al eens kennis mogen maken. Ik wilde een keer wegvaren, maar er lag een sloep langszij die met een kabelslot aan mijn railing hing. Ik wilde er nét de slijpschijf inzetten toen de eigenaar aangerend kwam: was ik nou helemaal gek geworden? Wist ik dan niet dat het van z'n verzekering moest? :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Bijladen accu elektromotor

Berichtdoor vuuren1 » 23 Nov 2014, 01:15

Ik kende de kettingplicht ook niet eerder dan dat we een Maril sloep inruilde en wilde verzekeren.

Onze voormalige demoboot was een cabrio uitvoering en desgewenst gemakkelijker te stelen dan een sloep (daar hoefde geen slot op)
Maar mijn logica daarover werkte niet, de verzekering kijkt simpelweg naar cijfers.

Quichot,
Ik probeer mijzelf niet tegen te spreken door vooral veel accumassa te adviseren wat niet te tillen is.
Vraag het de verzekering: Wat wordt er vaker uit sloepen gepikt, heel zware accu's of motoren?

Verzin zelf maar hoe je gemakkelijk een sloep kan stelen, dan heb je meteen de complete boot te pakken..
Je loopt in een overall naar de havenmeester (ik begin met het meest lastige scenario waarbij de sloep in een jachthaven ligt en niet eens wild), je geeft hem een visitekaartje (uiteraard nep) en zegt dat je voor sloep zus en zo komt op ligplaats nummer xxx (dat ben je vooraf even zelf gaan bekijken).
Je komt in opdracht van de eigenaar om de sloep voor service mee te nemen en weg ga je met de sloep.
Dan heb je voor 50.000 euro meegenomen en in een overall, goedkope nep visitekaartjes en in een pet plus nepbaard geïnvesteerd, reken maar uit..

Dat verplichte slot is daarna een wassen neus om te verwijderen.
De verzekering moet immers iets bedenken wat diefstal een beetje kan voorkomen.

Oei, een gat in de markt ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Bijladen accu elektromotor

Berichtdoor quichot » 24 Nov 2014, 10:44

Echt gebeurd, en als het niet zo is, lieg ik in commissie. :mrgreen:
Vlak na de introductie van de kleurentelevisie had de Bijenkorf een aantal toen nog peperdure showmodellen opgesteld. Op klaarlichte dag stopt er een vrachtauto voor de deur (kon toen nog). De laadklep ging naar beneden, en drie man in een opvallend bedrijfsoverall gingen elk met een steekwagentje naar de afdeling om de showmodellen 'te vervangen door de laatste types'. De afdelingschef tekende de papieren, en de mannen liepen naar buiten, elk met een tv. Beleefd werd de deur voor ze opengehouden, want die bakbeesten konden niet door de draaideur.
Toen ze goed en wel weg waren vroeg de chef zich ineens af: welke firma was dat eigenlijk?
Nooit meer iets van gehoord! :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Bijladen accu elektromotor

Berichtdoor vuuren1 » 24 Nov 2014, 21:59

Dat gebeurde toen en gebeurt nog.

Alweer 15 jaar geleden kon je op een school gewoon binnenlopen en als je een loper had geregeld kwam je overal in.
Of men een loper had of de deur gewoon los was (sluit ik ook niet uit) weet ik niet meer.
Zo geschiedde op de Hoge School Rotterdam toen aan de G.J. de Jongweg.
Een paar man liep gewoon naar binnen, ging naar de IT ruimte en vulden stevige vuilniszakken met PC's .

Bij de portier had men hulp nodig omdat ze de handen vol hadden, die hielden keurig de deur open..

Weg waren de pc's.
Daarna zijn er toch maar maatregelen genomen om zoiets lastiger te maken.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten