Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

communicatie en navigatie apparatuur

Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

Berichtdoor basvanhethul » 22 Mrt 2014, 18:42

Ik wil mijn vetus standaard dynamo misschien ombouwen met deze laadregelaar:
http://www.asabootelectro.nl/product/7/Sterling-laadstroomregelaars/11/Sterling-universele-laadregelaar-12V/

Wie heeft er ervaringen mee?
basvanhethul
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 Mrt 2012, 20:28
ligplaats:
info:

Re: Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

Berichtdoor swblom » 25 Mrt 2014, 08:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag laatst wel een heel draadje over dit onderwerp op zeilersforum.nl
swblom
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:00
ligplaats:
info:

Re: Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

Berichtdoor Tally » 25 Mrt 2014, 11:34

Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

Berichtdoor vuuren1 » 25 Mrt 2014, 22:56

Wel oppassen: Een kleinere dynamo aanpassen met een soort van superregelaar kan je dynamo slopen.

Vraag: Over welke motor heb je het en vooral wat zijn de gegevens van de dynamo?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Externe Dynamo laadregelaar van Sterling ervaringen

Berichtdoor varg » 25 Mrt 2014, 23:35

is dit niet makkelijker?
http://www.asabootelectro.nl/product/1413/Accu-naar-accu-laders/287/12V-accu-naar-12V-accu-digitale-lader-50A/
Voor 170,- een lader die je startaccu/alternator gebruikt als voeding voor een intelligente 50 amp 4-traps lader!
Geen lastige schakelingen, geen diodes of andere complexe apparaten, maar gewoon de ingang aan de startaccu koppelen en de uitgang aan je huishoud-set.