Zehnder schotelantenne

communicatie en navigatie apparatuur

Zehnder schotelantenne

Berichtdoor Basher » 30 Jan 2014, 23:23

Beste medevaarders
Ik wil voor Frankrijk en België een schotelantenne aanschaffen mijn Can.Dig.decoder aan het werk te zetten.
Hebben jullie ervaring met een Zehnder Multimo AXL30 of 40 ?
Afbeelding
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Zehnder schotelantenne

Berichtdoor henkvd » 30 Jan 2014, 23:34

Niet getest maar uit ervaring:

Dit type schotel zou niet mijn voorkeur hebben, een offset schotel heeft bij dezelfde afmetingen meer opbrengst, dit zou m'n voorkeur hebben DigiDish33.
Als ruimte geen issue is (is het natuurlijk wel) zou een maatje groter handiger zijn, dan heb je wat meer over als regen reserve.


Wil je het leuk camoufleren, dan kan het ook nog, of het werkelijk handig is voor een goede ontvangst, daar zet ik m'n vraagtekens bij, er zou iets tussen de satelliet en de schotel in kunnen komen denk ik zo.
Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Zehnder schotelantenne

Berichtdoor Wolf1 » 31 Jan 2014, 09:19

Heb vroeger ook zoiets gehad maar sinds mijn nieuwe decoder onbruikbaar !
Wat de oorzaken allemaal zijn weet ik niet, maar het lijkt allemaal veel langzamer te werken, m.a.w. je bent allang de zender voorbij gedraaid zonder iets gezien te hebben.
Daar aantegen staat de schotel éénkeer goed dan kan er van alles voorbij varen, niets van op het beeld te merken en dat was vroeger wel anders,
en daarom het volgende gemaakt.
Afbeelding
Ik heb geen betere foto aan de nu achterkant zit een waterpasje voor de verticaal instelling.
Gebruik voor de horizontaal instelling een pijl kompasje (162 graden) voor de ongeveer richting.
Zet ik nu het voorraam open, draai een paar maal links of rechts aan de slinger, hoor ik geluid is de schotel gesteld ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Zehnder schotelantenne

Berichtdoor henkvd » 31 Jan 2014, 11:46

@ Wolf

Ik denk dat je Diseqc instellingen dan niet goed hebben gestaan van je nieuwe kastje, een dubbele LNB is meestal AB als diseqc instelling, tevens is er heel veel gehusseld met kanalen, de ASTRA 1 is zo goed als leeg voor NL kanalen, er verdwijnen er steeds meer, maandelijks wordt er zo wat veranderd.
Voor ASTRA 3 heb je om de NL kanalen te kunnen zien, wel een recente Smartcard nodig, voor de HD kanalen .
Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Zehnder schotelantenne

Berichtdoor Basher » 31 Jan 2014, 13:42

Mijn Can.Dig.card is van 2010 en heeft het tot afgelopen jaar goed gedaan op een 85 cm schotel.
Moet nu op onze nieuwe boot een andere opstelling optuigen i.v.m. de kruiphoogte. Vandaar.
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Zehnder schotelantenne

Berichtdoor pleysant » 31 Jan 2014, 15:36

Afbeelding
zie hier mijn schotel een perfect beeld,mits hij goed is afgesteld,
zit meestal in Frankrijk
kast canal digitaal +kaart,gebruik het spul zomer en 'swinters thuis,

Vrg,Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten